1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İdare Hukuku 8 - 9 Ünitelerin Özetleri AÖF

Konusu 'Açıköğretim' forumundadır ve BeReNN tarafından 2 Ekim 2011 başlatılmıştır.

  1. BeReNN
    Uykumvar

    BeReNN Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Nisan 2011
    Mesajlar:
    8.855
    Beğenileri:
    254
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    Banka:
    289 ÇTL
    8, ünite
    * idarenin özel hukuka tabi faaliyetlerinden doğan mali sorumluluğu özel hukuk hükümlerine ve özellikle haksız fiil sorumluluğuna ilişkin esaslara tabiidir
    * idare hukuku esaslarına tabi mali sorumluluğunun 2 kaynağı vardır ; idari işlem ve eylemler
    * hizmet kusuru nesnel ve anonim nitelikli bir kusur olarak nitelendirilir
    * idare hep tüzel kişilerden oluştuğuna göre ; hizmet kusuru olarak adlandırılan kusur kişiselleştirilebilsin ya da kişiselleştirilemesin kamu görevlilerinin kusurlarıdır
    * hizmet kusurunun varlığı 3 halde kabul edilmektedir
    - Hizmetin kötü işlemesi
    - hizmetin geç işlemesi
    - hizmetin hiç işlememesi
    * hizmet içindeki kişisel kusur 4 durumda kabul edilir
    - kamu personelinin suç niteliğindeki davranışları
    - yargı kararlarına uymama
    - kamu görevlilerinin kötü niyetli davranması
    - ağır kusur
    * rücu hakkı : bir kimsenin asıl borcunun yerine alacaklısına ödediği şeyi asıl borçludan istemeye hakkı olmasıdır
    * idare hukukunda kusursuzluk sorumluluk 2 ilkeye dayandırılmaktadır ; tehlike ilkesi, fedakarlığın denkleştirilmesi ilkesi bu ilkeler yargı içtihatleri ile belirlenmiştir
    * idare hukukunda tehlike ilkesi şu hallerde uygulanmaktadır
    - idarenin tehlike faaliyetleri ve araç gereçleri
    - mesleki risk
    - sosyal risk
    * kolluk görevlerinin mesleki risk nedeniyle uğradıkları zararların idarece tazmin edilmesi öngörülmüştür
    * terör olayları sırasında zarar görenlerin zararlarının topluma pay edilmesi öngörülmüş
    * fedakarlığın denkleştirilme ilkesinin en belirgin uygulama alanı kamulaştırmadır
    * idarenin gerek kusurlu gerekse kusursuz sorumluluğunun olabilmesi için ; idari davranış ,zarar ve idari davranış ve zarar arasında nesnellik bağının bulunması gerekir
    * idarenin maddi zararı : malvarlığında uğradığı kayıp
    Manevi zara : kişinin haysiyetine vücut tamlığına veya yakınlarına yapılan saldırılar nedeniyle duyduğu bedensel ve ruhsal acı , üzüntü
    * zarar 3 kişinin kusuru ile meydana gelmişse ; idarenin sorumluluğu söz konusu olamaz
    * sorumluluğun koşulları
    - idari davranış
    - zarar
    - nedensellik bağı
    * sorumluluğun kalkması veya azalması
    - zorlayıcı nedenler ( mücbir sebepler)
    - baklenmeyen durumlar (kaza)
    - zarar görenin kusuru
    - 3. kişinin kusuru

    9. ünite

    * bakan, bakanlığın görev alanına giren kanunların uygulanmasını sağlamak amacıyla yönetmelik çıkarabilir
    * bakan; bakanlığın en yüksek ita amiridir
    * bakanlar kurulu; başbakanın başkanlığı altında tüm hizmet ve devlet bakanlarından oluşur
    * başbakan cumhurbaşkanınca tbmm üyeleri arasından seçilir ve atanır
    * genel siyaseti yürütmekle görevlidir
    * idari görevleri ise :
    - tüzük ve yönetmelik çıkarmak
    - kanunların yetkili kıldığı konularda idari işlemler tesis etmek ve bazı yüksek memurları atamaktan ibarettr
    * cumhurbaşkanı; tbmm'ce 40 yaşını doldurmuş ve yüksek öğrenim yapmış türk vatandaşları arasından seçilir. Tbmm üyeleri dışında da aday gösterilebilir
    * il idaresi; merkezi idarenin en büyük taşra örgütü
    * kanun koyucu coğrafya durumu, ekonomik şartlar ve kamu hizmetlerinin gereklerini göz önünde tutarak il kuracak veya mevcut bir ili kaldıracaktır
    * il idaresi 3 bölümden oluşmaktadır : vali , il idare şube başkanları , il idare kuruludur
    * vali ; devlet tüzel kişikiğinin temsilcisidir, hükümetin ve bakanlıkların temsilcisi ve hükümetin ve bakanlıkların idari ve siyasal yürütme organıdır
    * il idare kurulu ; valinin görevlendireceği vali muavininin başkanlığı altında hukuk işleri müdürü , defterdar, milli eğitim , bayındırlık, sağlık, tarım ve veteriner il müdüründen oluşur. İstişari ve idari nitelikte görevler yapan bir kuruldur
    * ilçe idaresi ; kaymakam , ilçe idare şube başkanları ve ilçe idare kurulundan oluşur
    * kaymakam; ilçe idaresinin başıdır . ilçenin yönetiminden sorumludur
    * İlçe idare kurulu kaymakamın başkanlığında yazı işleri müdürü, sağlık ocağı hekimi , ilçe milli eğitim müdürü ve tarım ve köy işleri müdüründen oluşur
    * il özel idarsinin organları ; il genel meclisi , il encümeni , validir
    * il genel meclisi ; yasama organı üyelerini seçme hakkına sahip il sakinleri tarafından 5 yıl için seçilen üyelerden oluşur
    - her ayın ilk haftası meclis tarafından önceden belirlenen günde mutat toplantı yerinde toplanır . kasım ayı toplantı dönem başıdır.
    ( il genel meclisinin görevleri syf . 202)
    * il özel idaresine verilen görevlerle ilgisi olmayan siyasi konularda karar alırsa , içişleri bakanlığının bildirisi üzerine danıştayın kararı ile feshedilir
    * Danıştay ,toplantıların ertelenmesi hususunu en geç 1 ay içinde karara bağlar
    * iil encümeni ; valinin başkanlığında il genel meclisinin her yıl kendi üyeleri arasından 1 yıl için gizli oyla seçeceği 5 üyeden oluşur
    * belediye idaresinin 3 organı vardır ; belediye meclisi , belediye encümeni , belediye başkanı
    * belediye meclisi ; seçme hakkına sahip belde sakinlerince 5 yıl için seçilen üyelerden oluşur. Meclisin üye sayısı 9 dan aşağı olamaz
    * toplantılar ekim ayı dönem başı toplantılarıdır. Bütçe görüşmelerine rastlayan toplantı süresi en çok 20 gün ,diğer toplantıların süresi 15 gündür
    * feshedilme işlemi danıştayca olur
    ( görevleri syf. 204)
    * belediye başkanı hukuka aykırı gördüğü meclis kararlarını gerekçesi ile yeniden görüşülmek üzere 5 gün içinde meclise iade edebilir
    * kararlar kesinleşirse en geç 7 gün içinde mahallin en büyük mülki idare amirine gönderilir
    * belediye başkanı belediye idaresinin başı en büyük amiri yürütme organı ve temsilcisidir
    * mahalleler , belediyelerden çok merkezi idarenin görevlerini yerine getiren kuruluşlardır
    * belediye meclisi her ayın 2. haftası toplanır toplantı süresi 5 gündür
    * köy idaresinin organları , köy derneği, ihtiyar meclisi, muhtar
    * kamu kurumlarının ortak özelliği
    - kamu tüzel kişiliğine sahip olma
    - özerkliğe sahip olma
    - vesayet denetimine tabi olma
    - ayrı bir mal varlığına ve bütçeye sahip olma
    * türleri :
    - faaliyet alanları açısından
    - yönetim biçimleri açısından
    - faaliyet konuları açısından
    * kamu kurumları 5 gurup altında toplanabilir
    - idari kamu kurumları
    - iktisadi kamu kurumları
    - sosyal kamu kurumları
    - bilimsel, teknik ve kültürel kamu kurumları
    - kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları
    alıntı
     

Sayfayı Paylaş