1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İletişimin Altın İpuçları

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve Papatya tarafından 3 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.261
    Beğenileri:
    5.771
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    4.918 ÇTL

    Bir çok insandan duyarız "beni kimse anlamıyor" sözünü. Anlaşılmamak bu çağın en büyük sorunu. Ah bir kendimizi karşımızdakine anlatabilsek! Sık sergilenen ama negatif olduğu bilinmeyen bazı davranışlar, günlük hayata nüfuz etmiş adeta.. Önce bunların farkına varmak gerekiyor. Bir başkası ile iletişim kurmak için önce o insana “gitmek” lazım...

    Çünkü iletişim için önce o insana "ulaşmalısınız". İletişim hayali de olsa başkasına gidebilmek için bir yol ya da "merdiven" inşa etmektir. O'na doğru uzatılan bu merdivenin, bazı basamaklarına basmadan geçmek, bazılarını ise özellikle atlamak gerekir. Sapa ve zor olan bu yolun girişini iletişimin altın anahtarı ile açmak mümkün . İşte bir insanın sizi anlayabilmesinin ya da yanlış anlamamasının ipuçları. Ulaşamadığınız bir insana “gitmenin” yolları.. İster ofiste, ister arkadaş çevresinde “çok zor” dediğiniz insanlarla iletişim kurmak aslında hiç de sandığınız gibi imkansız değil. Tartıştığınız ve ipleri kopardığınız bir insanla da tekrar pozitif bir dil yakalamanız olası... Yeter ki, siz doğru ipuçlarını bulun...

    Başkasının davranışını yargılamayın; "Ekipteki herkes fazla mesai yaparken, sen mesai bitiminde gidecek kadar düşüncesizsin", "Ofis armağanlarına katılmadığın için çok bencilsin" gibi yargılamalar hiç bir anlam ifade etmez. Yalnızca karşınızdaki insanın savunmaya geçmesini sağlar.

    Cümlelerinizi "ben" diye kurun, "sen" diye değil: "Sen" ifedesi o insanı suçlayabilir. "Raporu zamanada teslim etmiyorsun" yerine, "Haftalık raporu pazartesi sabahı 10.30'da elimde istiyorum", ya da "Dinlemiyorsun" yerine "Bu konuya konsantre olmanı istiyorum" demeniz daha doğru.

    Özür dilemeyin: "Bu konuda seni rahatsız ettiğim için üzgünüm. Tam bir baş belası olduğumu biliyorum. Ancak seslere karşı çok hassasım. Sen radyo dinlerken ben konsantre olamıyorum” gibi cümleler çok yanlış,

    Düşüncelerinizi söylemek için kendinizi aşağılamanıza gerek yok!

    Uygunsa, yumuşatıcı cümleler kurun. "Bilerek yapmadığını biliyorum" veya "Kötü niyetli olmadığını biliyorum" gibi cümleler kurarak karşınızdakine düşünme şansı vermiş olursunuz.

     
  2. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.261
    Beğenileri:
    5.771
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    4.918 ÇTL


    Konuşma zamanı çok önemli

    Vücut dilinize dikkat edin. Vücudunuzu kasmayın veya sinirli hareketler yapmayın. Ses tonunuza dikkat edin. Çok yumuşak konuşursanız korkak, bağırırsanız kabadayı gibi görünürsünüz.

    Bir kişiyle (sorunları çözmek amacıyla) konuşmak için doğru zamanı seçin ve özel olarak konuşun. O kişi, bir yere geç kalmışsa veya bir projeyi zamamında yetiştirmeye çalışıyorsa, onunla konuşmaya çalışmayın. Bunu öğlen yemeğinde de yapmayın. Bir içkiyle rahatlayacağınızı düşünüyor olabilirsiniz. Ancak bu konuşmanın yön değiştirmesine yol açabilir.

    Bir uzlaşma noktası bulmaya çalışın. Eğer karşınızdaki tam olarak istediğinizi veremiyorsa, orta bir yolda da mı buluşamıyorsunuz?

    Karşınızdakini de dinleyin: Onun bakış açısına karşı anlayışlı ve açık olun. "Yapamayacağımı düşündüğün şey ne?", "Neyi saçma buluyorsun?", "Neden böyle söylüyorsun?" gibi açıklayıcı bir soru sorun.

    Karşınızdaki insanı gözlemleyin: İnsanlar bir gecede değişmezler. O insanla tekrar konuşmak zorunda kalabilirsiniz.

    Konuşmalarınızı gözden geçirin. Eğer gerekiyorsa eklemeler yapın. Karşınızdaki kişi davranışını değiştirirse ona teşekkür edin.

    Kendinizi iyi hissedin: Bazı insanlar bilinçli bir şekilde kaba olmaya devam edebilirler ve sizin yapabileceğiniz bir şey olmayabilir. Ancak en azından, eğer o kişiyle kibar ve güçlü bir şekilde yüzleşirseniz, konuştuğunuz için kendinizi iyi hissedebilirsiniz..

    Ayla Önder

     

Sayfayı Paylaş