1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İngilizce Programlar Nasıl Türkçeleştirilir ?

Konusu 'Resimli Program Anlatımı' forumundadır ve Hazangülü tarafından 21 Temmuz 2007 başlatılmıştır.

  1. Hazangülü

    Hazangülü Forum Onuru

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    9.885
    Beğenileri:
    117
    Ödül Puanları:
    4.480
    Banka:
    976 ÇTL
    Programları Türkçeleştirmek için Restorator programına ihtiyacımız var

    * Bu programla neler yapılır?
    o Menüler özelleştirile bilir.
    o Her türlü hata mesajı değiştirile bilir.
    o Programın içinde bulunan her türlü resim değiştirile bilir.
    * Açıla Bilecek Dosya Türleri
    o .exe EXEcutable (Program Dosyaları)
    o .com Executable(Program Dosyaları)
    o .dll Dinamic Link Library (.exe veya .com dosyasının çalışması için gerekli dosyalar.)
    o .scr SCReen Saver ( Ekran koruyucusu. )
    o .sys Driver (Sürücü Dosyaları. Donanın Aygıtlarını Tanıtımında Kullanılan Dosyalar.)
    o .drv DRiVer (Sürücü Dosyaları. Donanın Aygıtlarını Tanıtımında Kullanılan Dosyalar.)
    o .tsp Driver (Sürücü Dosyaları. Donanın Aygıtlarını Tanıtımında Kullanılan Dosyalar.)
    o .clp Control PaneL (Denetim Masası Pencereleri.)
    * Açılabilir Dosyalar üzerinde Özelleştirme Yapıla Bilir. İstenirse Bir Başka Dile Translate Yapılabilir
    [​IMG]
    * Restorar Editörü.
    o Aç: Yukarıda Yazılı Bulunan Dosyaları Editörde Düzenleye Bilirsiniz.
    o Kaydet: Editörde Açtığınız Dosyaları Değişiklik Sonra Kayıt Etmekte Kullanılır. Değişiklik Yapmadığınız Dosyaları Kayıt edemezsiniz.
    o Programı Çalıştır: Editörde Açık Ve İşaretli Durumda Olan Programı Deneme Amaçlı Çalıştırır.
    o Kapat: Editörde Açık Ve İşaretli Durumda Olan Programı Kapatır. Ebetteki Kayıt Yapılma Gereği Varsa Kayıt Yapayım mı Diye Sorar.
    o Yama Hazırlama: Programla Düzenlemeleri Başka Bilgisayarlara Aktara Bilmek İçin Yama Yüklemesi Hazırlar. Yama Yükleme Sırasında Windows O Dosyayı Kullanmaması Gerekmektedir.
    o Yakalama Ayarları: Resrtorar'ın Çalışma Konumunu Ve Hangi Bölümler Üzerinde Düzenleme Yapılacağı Belirtilir.


    o Hexedecimal Görünüm: Kaynak Görünümü Hexedecimal Olarak Görüntülenir. Değişiklik Yapılması Çok Zordur.
    o RC Veri Görünümü: V.Pascal Delphi Gibi Programlama Dilleriyle Yada Bir Yazı Editörüyle Düzenleme Yapmak İçin Bir Görünüm Şekli.
    o Kaynak Veri Görünümü: İşte En Kolay Düzenleme Yapabileceğiniz Görünüm Şekli.Burada Herhangi Bir şeye İhtiyaç Duymadan RESTORAR Kendisiyle Yapabileceğiniz Düzenleme. Buranın Üzerinde Uzunca Duracağım.

    Not: Sadece 32 Bitlik Yazılımları Denkleyen bir Program Dolayısıyla da sadece 32 Bit Programlarda değişiklik Yapa bilirsiniz.​

    Restorator Görünümü

    Dış Ortama Dosya Çıkarılması Ve Alınması - 2
    [​IMG]
    Yukarıdaki Resimde MoreTv 3.42'nin Resoure.dll Dosyasının Açılmış Halidir.

    * Kaynak Veriler: Burada Veriler Ağaç Yapısıyla Sıralanması Görünüyor. Burada Yapılacak Bir Seçim Kaynak Veri Görünümünde Etkili Olur.
    o
    Bitmap Big Grinüzenlenen Programın İçinde Bulunan Resimlerim Bulunduğu Yerdir.​
    o
    Menu Big Grinüzenlenen Programın Menülerinin Kaynak Kodları Bulunur.​
    o
    Dialog Big Grinüzenlenen Programın Dialoglar ( Yani Program İçine Açılan Pencereler ) Bulunur.​
    o
    String Big Grinüzenlenen Programın Diğer Taraflarında Kullanılan Tüm Yazılar Bulunur.​
    o
    Icon Big Grinüzenlenen Programın Kullandığı Iconlar Bulunur.​
    *
    Kaynak Veri Görünümü : Kaynak Veriler'den Yapılan Seçime Göre değişim Gösterir. Yukarıdaki Resimde 102 seçili Durumda ve Xetra'nın Resim Doyası Görünüyor
    [​IMG]
    Alma Verme Klasörü : Düzenlenen Programın Kaynaklarını Program Dışına Aktararak Başka Bir Yazı Editörü ile Düzenleye Bilirsiniz. Veya Resmi Değiştire bilir. Veya da Icon'u Değiştire Bilirsiniz. Bunun İçin Kaynak Verileri Bir Dizen Kayıt etmek Gerekir İşte Buraya Seçim Yapacağınız Dizin Bu işe yarar.
    Dosyaları Buraya Kayıt Etmek İçin İstediğiniz Kaynağın Üzerinde Sağ Tuşa basıp Çıkan Menüden Extact as "......." Seçin. ...... yerinde Dosya İsmiyle Alma Verme Klasörüne Kayıt Edilecektir. ,
    Yukarıdaki Resimde 102.bmp olarak Resim Dış Ortama Aktarılmakta Ve Dış Ortamda İstenilen Bir Grafik Açıcıyla Resim Düzenlene Bilir.
    Dış Ortamda Düzenlenen Resim Yine Aynı İsimde Kayıt Edilmişse Assign to "......" Seçeneği Seçilerek Düzenlene Resim Programa Resource Edile Bilir.
    Restorator'la Menü'lerin Düzenlenmesi 3
    [​IMG]
    Yukarıdaki Resim MoreTv.3.42'nin Almanca Versiyonun Resource.dll Dosyanın Restorarla Açılmış halidir.

    *
    Resimde Menü deki 106 işaretlenmiş Durumdadır.Ve Yan Tarfata Kaynak Kodları Görünmektedir. Ve ab Butonu Basılı Durumda Olma Durumu İçin Açıklamalar Yapılmıştır.​

    *
    POPUP "&MoreTV" Yazısındaki MoreTV Yerine SeYeMeK Yazılırsa ve F7 Tuşuna Başılırsa Menu Preview'de MoreTv Yerine SeYeMeK Görünür. Menu Preview Değişiklerin Nasıl Oluştuğunu Ön izlemede Görmekte Kullanılır. Buradaki & işareti M Harfini Altının Çizileceği Anlamına Gelir. ( Bu Altı Çizili Harfler ALT+M Şeklinde Kullanıldığında O Menünün Açılması Sağlar.) Kullanılmaması Herhangi bir sorun Çıkartmaz.​
    *
    MENUITEM "&Pause\tEsc", 4033 Satırındaki Pause Yerine MENUITEM "&Durudur\tEsc", 4033 Yazılırsa Sonuçta Pause Yazan Yer Durdur halini alır. buradaki /t Tab mesafesi Verir. Sonuç ta ESC, A , F3 ... Mesafeli Ve Alt Alta Gelir. Kullanılmaması Herhangi Bir Problem Yaşatmaz. 4033 Sayısı Değişmesi Veya Yazılmaması O İlgili Seçeneği Kullanılamaz Hale Getirir.​
    *
    En Alt tarafta Bulunan // menuID MENU gibi // Başlayan Satırların Değişmesi Hiç Bir Anlama Gelmez Ve Değiştirilmesi Yapılamaz.​

    Restorator'la Dialog'ların Düzenlenmesi - 4
    [​IMG]
    Yukarıdaki Resim MoreTv.3.42'nin Almanca Versiyonun Resource.dll Dosyaynın Restorarla Açılmış halidir.

    * Resimde Dialog deki 107 işaretlenmiş Durumdadır.Ve Yan tarafata Kaynak Kodları Görünmektedir. Ve ab Butonu Basılı Durumda Olma Durumu İçin Açıklamalar Yapılmıştır.
    * CAPTION "Bild Und TOn" Yerine CAPTION "Görüntü Ayarları" Yazılırılarak Başlık Çubuğundaki Yazı Değiştirilir.
    * CTEXT "Kontrast", -1, 24, 8, 36, 8 Yerine CTEXT "Parlaklık", -1, 24, 8, 36, 8 Yazılarak Değişiklik Yapıla Bilir.
    o Not: Burada Geçen sayıların anlamı Soldan (24 Pixels), Usten (8 Pixels), Yazı Genişiliği (36 Pixels) , Yazı Boyu ( 8 Pixels) Şeklindedir. Buradaki Bu Sayılatı Değiştirerek Yazıyı İstediğiniz Yere Kaydıra Bilirsiniz. Yada Şöyle Bir Satır Ekleyerek CTEXT "MetinGirin", -1, 0, 0, 36, 8 Ekleyerek Sol Üst Köşeye Adınız Yazdıra Bilirsiniz.
    * RTEXT "100%", -1, 8, 25, 18, 12, Sağ Tarafa 100% yazdır.
    o Not: Burada Geçen Sayılar Yukarıdakiyle Aynı Anlam Teşkilder.
    * CONTROL "Slider1", 1006, "msctls_trackbar32", WS_GROUP | WS_TABSTOP | 0x0000000B, 28, 20, 28, 60 Ayar Gamalarının Tanımlanmasını Sağlatır.
    * PUSHBUTTON "&Grundeinstellung", 1010, 204, 44, 60, 12, WS_GROUP Yazısı PUSHBUTTON "&Varsayılan", 1010, 204, 44, 60, 12, WS_GROUP Olarak Değiştirilirse üstteki Butonun İçindeki Yazı Değişir.
    o Not: Değişikliklerden Sonra İçine Yazmak İstediğiniz Yazı Sığmadıgı Taktirde. 204 ve 44 x,y kordinatları belirtir. 60 Butonun Genişliğini Belirtir. 12 'de Butonun Yüksekliğini Belirtir.
    * DEFPUSHBUTTON "&Zurück", 1, 204, 64, 60, 12, WS_GROUP Yazısı DEFPUSHBUTTON "&Tamam", 1, 204, 64, 60, 12, WS_GROUP Olarak Değiştirile Bilir.
    o Not: Burada Geçen Sayılar Yukarıdakiyle Aynı Anlam Teşkilder.
    * Burada Olmasada karşınıza Çıka Bilecek Olanlar.
    * GROUPBOX "SeYeMeK", -1, 8, 4, 120, 60, WS_GROUP Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı
    [​IMG]
    GROUPBOX "SeYeMeK", -1, 8, 4, 120, 90, WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    LTEXT "GuLeMeK", -1, 16, 16, 40, 8 Yukarı Anlatıldı.
    COMBOBOX 1002, 16, 28, 104, 300, CBS_DROPDOWNLIST | WS_VSCROLL | WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    AUTOCHECKBOX "SeYeMeK.CJB.NeT", 1001, 16, 48, 80, 12, WS_GROUP Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı
    LTEXT "Ali Amca", -1, 28, 64, 52, 12, Yukarı Anlatıldı.
    EDITTEXT 1015, 83, 64, 36, 14, ES_UPPERCASE Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı
    [​IMG]
    GROUPBOX "SeYeMeK", -1, 8, 4, 120, 90, WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    LTEXT "GuLeMeK", -1, 16, 16, 40, 8 Yukarı Anlatıldı.
    COMBOBOX 1002, 16, 28, 104, 300, CBS_DROPDOWNLIST | WS_VSCROLL | WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    AUTOCHECKBOX "SeYeMeK.CJB.NeT", 1001, 16, 48, 80, 12, WS_GROUP Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı
    LTEXT "Ali Amca", -1, 28, 64, 52, 12, Yukarı Anlatıldı.
    EDITTEXT 1015, 83, 64, 36, 14, ES_UPPERCASE Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı
    [​IMG]
    GROUPBOX "SeYeMeK", -1, 8, 4, 120, 90, WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    LTEXT "GuLeMeK", -1, 16, 16, 40, 8 Yukarı Anlatıldı.
    COMBOBOX 1002, 16, 28, 104, 300, CBS_DROPDOWNLIST | WS_VSCROLL | WS_GROUP Yukarı Anlatıldı.
    AUTOCHECKBOX "SeYeMeK.CJB.NeT", 1001, 16, 48, 80, 12, WS_GROUP Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı
    LTEXT "Ali Amca", -1, 28, 64, 52, 12, Yukarı Anlatıldı.
    EDITTEXT 1015, 83, 64, 36, 14, ES_UPPERCASE Gibi Bir Durum Karşınıza Çıkarsa Anlamı
    [​IMG]
    NoT: KESİNLİKLE SATIR SONLARINDA YAZAN YAZILARI DEĞİŞTİRMEYİNİZ. YOKSA HATA MESAJIYLA YADA PROGRAM DOGRU ÇALIŞMAYA BİLİR. SADECE "....." ARASINDA KALANLARI DÜZENLEYİNİZ.​

    Restorator'la String'ların Düzenlenmesi 5
    [​IMG]

    * Burada Dikkat Edilmesi Gereken Sadece "....." İçindekiler ve Tek Şey % isaretlerinden sonra gelen ilk gelen harfin Çümlenin içinde bir kelime olarak değerlendirmektir. Bu %X'ler ( X Herhangi bir Harf Olmak Üzere) Her Hangi Bir İş Yapabilir. Mesela 129'un 2053'de geçen %d Sesin Açılırken Yazan sayıyı belirmektedir.
    * 126'nın 2002'deki memoryMapEx( )'daki gibi ( ) Parantezlerden Önce Gelen Yazıları Korumanızı Öneririm.

    Restorator'la Bitmap'ların Düzenlenmesi - 6
    [​IMG]
    # Bitmap'ın İçindekilerin Üzerinde Resimdeki Gibi Sağ tuşa Basarak Çıkan Menüden Extract as "102.bmp" Seçengine Tıklayın Alma Verme Klasörüne 102.bmp İsimli Bir Resim Dosyası Oluşacaktır. Bu Dosyayı Herhangi Bir Resim İsleme Programında Açıp Değiştire Bilirsiniz. Bu Değişiklik Sırasında Resmin Görüntü Boyutunun ,Adının Değişmesi ve Formatının Değişmemesi Gerekmektedir. Aynı Dizine Kayıt edilmelidir.[/LEFT]
    # Daha Sonra Restorator'den Aynı Resmin Olduğu Dizin Üzerinde Sagtuşa Basıp Assing to "102.bmp" Seçenegini Seçmeniz Resimleri Değiştirmek İçin Kafidir.
     

Sayfayı Paylaş