1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İnsan İliskilerinde Dinlemek

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 6 Haziran 2012 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    İnsan İliskilerinde Dinlemek

    Dinleme becerisi olgunluk ve kişisel bütünlük özelliklerine bağlıdır. Olgunluk ve kişisel bütünlük karakter özelliklerini gösteren kişiler karşılarındakini yargılamadan dinleme becerisi gösterebilirler.

    Yeterli olgunluk ve kişisel bütünlüğe erişmemiş kişiler de teknik bir beceri olarak etkin dinleme yapabilirler. Ancak, sözel olmayan kanalla yansıttıkları duygusal ton güven ilişkisinin bozulmasına; dolayısıyla etkin dinlemenin tam olarak gerçekleşmemesine yol açar. Olgun ve kişisel bütünlüğü olan kişiler karşılarındakini yargılamama konusunda içten oldukları için güven ilişkisi sarsılmaz ve giderek gelişir.

    Dinlemenin dört düzeyi vardır. Önemsememe, seçici dinleme, dikkatle dinleme ve empatik dinleme. En üst düzey olan empatik dinlemede kişinin duygularını, dünyaya bakışını, kendini nasıl gördüğünü anlamak önemlidir. Kişi tam olarak anlaşıldığında vermeye çalıştığı mesajı anlamak ve yorumlamak daha kolay olacaktır. Ayrıca güvene dayalı ilişki kurmak da mümkün olacaktır.

    Empatik dinleme yapabilmek için, dinleyicinin de duygularını ve iç dünyasını karşısındakine açmaya hazır olması gerekir. Aksi halde empatik dinleme teknik bir beceri olmaktan öteye geçemez.
    Dinleme sırasında söylenenleri değerlendirme [yargılama], deşme [sorgulama], akıl verme ve yorumlama sıklıkla yapılan hatalardır. Bunlar konuşanı anlama çabasından çok onu eleştirme ve yorumlama geribildirimleri veren ve güven ilişkisini sarsan hatalardır.

    Etkin dinlemenin dört düzeyi vardır. Sadece mesajı yansıtma, mesajı anladığına ilişkin geribildirim verme, duyguları yansıtma ve hem mesajın anlaşıldığını geribildirme hem de duyguları yansıtma. Dördüncü düzeyde etkin dinleme yapan kişi karşısındakinin paradigmalarını anlayabilir. Böylece ilişkilerini düzenlerken hata yapma şansını azaltır.

    Önce dinle sonra konuş tutumu kişinin uygulayabileceği bir tutumdur. Önce başkalarını anlama sonra davranışını düzenleme yaklaşımı ikna olma ve ikna etme olasılığını da yükseltir.
     

Sayfayı Paylaş