1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İnsanın yedi olan ruhi ve kalbi katlarını anarken!

Konusu 'Mustafa CİLASUN' forumundadır ve MustafaCİLASUN tarafından 10 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. MustafaCİLASUN

    MustafaCİLASUN Twitter:@mustafacilasun Özel üye

    Katılım:
    20 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    2.164
    Beğenileri:
    729
    Ödül Puanları:
    3.830
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Kamuda yönetici- http//www.facebook.com/mcilasun
    Yer:
    Kayseri
    Banka:
    0 ÇTL
    [​IMG]







    Yüce kitabımıza ve efendimizin
    Hayatına baktığımızda mertebeler görürüz, varlığın ve insanın derecelendiğini
    İnsan-ı kamil, en üst mertebeyiişaretliyor, demek ki altlarda da mertebe bulunmaktadır.
    Peki, nedir bu mertebeler diye dikkatlice nazar edersek, işte o vakit




    Bir pramit örneği aklıma geliyor
    En geniş olan piramidin en altkısmıdır. Pramit yükseldikçe alan daralır
    İnsanların çoğu, pramidin en altkısmına karşılk gelir, çoğunluk altlarda yaşar
    Nitelik ve dereceye vuruldukça insanların sayısında azalma olur, zirvede çok az insan kalır



    İrfan geleneğinde “yedi katlı insan modeli”yle karşılaşıyoruz
    Kur’anı Kerim, Hz. Peygamber’insünneti ve İslam’ın ruhundan hareketle
    bu model belirlenmiş. Harici birokumaya yaslanmıyor bu model, çıplak bir metin
    okumasından çıkmıyor, Kur'an'ın ruhunun verdiği ilhamla doğuyor




    Yedi katlı insan modeli
    Nefs-i emmare ile nefs-i safiye arasındakileri içeriyor
    Her makamın bir husisiyeti ve özelliği var; insan hangi makamdaysa makamının
    Husisiyetlerini taşıyor, nefs-iemmare insanın en alt makanını oluşturuyor
    Nefs-i emmarede insan büsbütünkötü/aşağı olana açıktır, iyiye kapalı bir alandır




    İnsan içindeki kötü sese kulakkesilir
    Bu sesin işaret ettiği yeregider, kendisinde eksiklik, yanlışlık görmez
    Ve hatta günahkar olduğunu düşünmez. Arifler, bu mertebedekilerin münafık ve fa sıkların
    özelliğini taşıdığını söylerler, velevki Müslüman olsa da nefs-i emmare mertebesin de yaşıyorsa münafık ve fasık gibi olur




    Nefs-i emmareden çıkmak için Müslüman olmak yetmiyor
    Daha fazlası gerekiyor, nefsin terbiye ve tezkiyesi, yani nefsin sesini kısmak
    Ve böylece ruhun gürleşmesine imkan vermek, insan bir nevi içinde mirac yaşatarak
    Nefs-i emmareden nefs-ilevvameye yükselmeli, Nefs-i levvamede insan nefsinden yana düşmez, eksik ve günahkar olduğunu düşünür




    Nefs-i levvameye yükselmiş insanda
    İnsan-ı kamile doğru bir seyirvardır. Kişi Nefs-i emmarede sosyolojik olarak Müslümandır.
    Arkasından Nefs-imülhime geliyor, ilhama açık nefs demektir, nefs, tövbe, zikir, rabıta ve mücahedeyle
    günahların ağırlığından ve şehvet bağından kurtulunca, ilham ve feyz almaya kabiliyet kazanır….




    Mustafa CİLASUN
     

Sayfayı Paylaş