1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İnternet Dolandırıcılığı

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve cırcırböcee tarafından 27 Nisan 2007 başlatılmıştır.

  1. cırcırböcee

    cırcırböcee V.I.P V.I.P

    Katılım:
    13 Haziran 2006
    Mesajlar:
    3.525
    Beğenileri:
    66
    Ödül Puanları:
    2.880
    Banka:
    335 ÇTL
    Bırakılan çağrıya cevap veren cep ve sabit telefon hattı abonelerinin “kontör” aktarımıyla dolandırıldıkları ortaya çıktı.

    Adana Emniyet Müdürlüğü yetkilileri, bırakılan çağrıya cevap veren cep ve sabit telefon hattı abonelerinin “kontör” aktarımıyla dolandırıldıklarını bildirdi.

    Cep telefonuna çağrı gönderdikleri vatandaşların bağlantı kurmalarını sağlayan kimliği belirsiz kişi veya kişiler, ağlarına düşürdüğü vatandaşları, “sizin telefonunuzdan albaya küfür içerikli mesajlar atılmış. Bu nedenle de hakkınızda soruşturma ve tazminat davası açılmış. Bu konuyla ilgili detayları tespit etmeye ve mesajların gönderilmesini önlemeye çalışıyoruz” gibi benzeri yalanlarla hattın diğer ucunda uzun süre bekletme yoluna gidiyor.

    Telefonda paniğe kapılan vatandaşlar, telefonun açık kaldığı süre içerisinde, aradığı numaraya kendi telefonundan kontör yüklenmek suretiyle dolandırıldığını, ancak, ay sonunda gönderilen faturada yüksek meblağlara ulaşan rakamları gördükten sonra anlıyor.

    İNTERNET SORGUSU

    Bu görüşme sırasında, iş yeri veya evinde internet bağlantısı varsa, ”İnternet adresinizden de mail gönderilmiş. Kontrol edilmesi gerekiyor. Şifrenizi verin” diyerek şifre öğrenmeye çalışan dolandırıcılar, internetle banka işlemleri yapıyor ise kişinin banka hesap numaralarına ulaşılıp, ardından hesapta bulunan parayı, başka bir hesaba aktarıyor.
    Zanlıların, bulundukları ortamdan İngilizce konuşmalar ve bilgisayar klavye tuşu ses kayıtlarıyla da efekt yaparak, inandırıcı olmaya çalıştıkları belirlendi.

    DİKKATLİ KİŞİLERİ KANDIRAMIYORLAR

    Aynı yöntemle dolandırılmaya çalışan market işletmecisi Adnan Ü de telefonuna çağrı bırakılan GSM operatörüne ait numaralarını polise bildirdi.

    Kendisini arayan kişinin telefonuna 5 kez çağrı bıraktığını belirten Adnan Ü. şöyle konuştu:

    “Konuşma sırasında ücretsiz olduğunu söylediği başka bir GSM numarasını aramamı istedi. Verilen numarayı aradığımda, konuşmanın dışında küfür içerikli mesajlar bulunduğunu, bu mesajları silmeleri, bunun için de internet adresimi ve şifremi vermem gerektiğini söyledi. Kendisini avukat olarak tanıtan bu kişiye şifremi vermeyeceğimi ve ihbarda bulunacağımı söylemem üzerine, telefon bağlantısını kesti. Daha sonra arama yaptığımda da bağlantı kuramadım. Cep telefonumda kayıtlı olan 2 numarayı da polise bildirdim. Doğu şiveli olan ve kibar konuşmaya çalışan kişinin amacı, telefonu uzun süreli açık tutmayı sağlayıp kontör dolandırıcılığı yapmak, aynı zamanda internet adresimden banka hesap bilgilerime ulaşarak beni zarara uğratmaktı. Ancak dikkatli biri olduğum için bunu başaramadılar.”

    POLİS MEMURLARI DA ARANDI

    Telefonla kontör dolandırıcılığı yapan kişilerin, farklı GSM operatörüne kayıtlı telefon numaraları tercih ettikleri de belirtildi.

    Dolandırıcıların aradığı kişiler arasında polis memurlarının da bulunduğunu belirten yetkililer, “Adana'da görevli bazı polis memurları da aynı amaçla aranmışlar. Türkiye'nin farklı illerinde olduğu gibi kentimizde de bu tip şikayetler artmaya başladı. Vatandaşların duyarlı olmaları ve bırakılan her çağrıyı cevaplandırmamaları gerekiyor. Şüpheli durumda cihazlarını kapatmalarında yarar var” dediler.
     

Sayfayı Paylaş