1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İnternet haberlerine ücretsiz erişime sınırlama

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 2 Aralık 2009 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Bir gün içinde 5 haberden fazla tıklanırsa ödeme yapmak durumunda kalınacak.
    Arama motoru Google, gazete yayımcılarının, Google üzerinde okunabilecek ücretsiz haber sayısına sınırlama getirebileceğini bildirdi.

    Google'in Ücretsiz İlk Tıklama Programı ile yayımcılar abonelik usulüyle çalışan internet sitelerine sınırsız erişimi engelleyebiliyor.

    Kullanıcılar, bir gün içinde 5 haberden fazla tıklarsa, ödeme yapmak veya kayıt olmak durumunda kalıyor.

    Google Ürün Müdürü Josh Cohen de önceleri kullanıcıların her tıklamasının ücretsiz olduğunu, ancak şimdi programın yenilendiğini ve böylece yayımcıların abonelik ya da kayıt olmadan beş sayfadan fazlasına girilmesine sınırlama getirebildiğini söyledi.

    Medya kralı Rupert Murdoch, Google gibi şirketleri gazetecilik üzerinden bedava reklam geliriyle kar elde etmekle suçlamıştı.

    Bazı okuyucular, sayfaları Google üzerinde çağırarak, gazetelerin internet sitelerine abonelik ücreti ödemeden girebileceklerini keşfettiler.

    -HAYATTA KALMANIN YOLU: İSTENİLEN İÇERİĞİ VERİP, FİYATI BELİRLEMEK-

    News Corp. Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Rupert Murdoch da medyanın online için de okuyuculardan ücret alması gerektiğini söyledi.

    Murdoch, seyircilerin ve reklamcıların internete yönelişine, yayımcıların gelecekte uyum sağlayabileceği umudu olduğunu ifade ederek, bunu başarabilmenin temel yolunun, tüketicilere -bilgisayar ekranı, mobil aletler ya da e-okuyucu olarak- istedikleri formda içeriği vermek ve sonra buna fiyat belirlemek olduğunu kaydetti.

    Yüksek kalitede, güvenilir haber ve bilginin ücretsiz olamayacağı konusunda tüketicileri iknaya ihtiyaç olduğunu belirten Murdoch, ''İyi gazetecilik pahalı bir hizmettir'' dedi.

    News Corp. halihazırda The Wall Street Journal'ın online erişiminden ücret alırken, bunu diğer yayınlarına da genişletmeyi planlıyor. Diğer yayımcılar da gazeteler gibi online yayımcılığın da reklam gelirlerinin düşmesi nedeniyle bu tip bir ücret almayı planlıyorlar.
     

Sayfayı Paylaş