1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İş Yerinde Anlatmamanız Gerekenler

Konusu 'Kariyer' forumundadır ve Safir tarafından 7 Mart 2009 başlatılmıştır.

  1. Safir
    No Mood

    Safir Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    4 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    4.205
    Beğenileri:
    264
    Ödül Puanları:
    3.730
    Banka:
    151 ÇTL
    İş yerinizdeki bir arkadaşınızla paylaştığınız şeyler kısa sürede çığ gibi büyür ve tüm şirket tarafından duyulabilir. İş yerinde geçirilen uzun saatler sırasında bebek planlarından mide ağrılarına kadar her şey gündeme gelebilir. İş yerinde unutmamanız gereken hassas bir çizgi vardır. Önemli bir rapor üzerinde çalışırken işle arkadaşlığı karıştırmamalısınız. Unutmayın iş iştir arkadaşlık arkadaşlıktır. Çoğu çalışan konuştuklarının en az ne giydikleri kadar önemli olduğunun farkında olmaz. Kendileri ve başkaları hakkında çok konuşan insanlar yeteneksiz üretemeyen profesyonel gelişimi yetersiz görülebilir.

    Ağız ishali olarak adlandırılan bu durumdan uzak durmanızı sağlayacak iş arkadaşlarınızla paylaşmamanız gereken 11 öneri şöyle;

    1. Maaş
    Ne kadar maaş aldığınız sizi ve insan kaynaklarını ilgilendirir. Bunu açıklamak size olan güveni sarsar.

    2. Sağlık sorunları
    Sağlıkla ilgili şikayetleriniz acılarınız ağrılarınız kimseyi gerçekten ilgilendirmez. En doğrusu yakınmak yerine sağlık sorunlarınız için doktora görünmenizdir. İş veren sağlık sorunlarınızla ilgili tedaviyi pahalı bulabilir veya yüksek riskli çalışan olarak görebilir.

    3. Dedikodu
    Kimin hakkında dedikodu yaparsanız yapın bu sizi güvenilmez gösterebilir. Dahası sizinle birlikte dedikodu yapan bir çalışan başkasıyla sizin de dedikodunuzu yapabilir.

    4. İşle ilgili şikayetler
    İş yeri ve iş yükü hakkındaki sabit şikayetleriniz stres seviyenizi yükseltir veya kimsenin sizinle öğle yemeği yemek istememesine neden olur. İş yerinizin politikasını ve kurallarını beğenmiyorsanız yöneticilerle uygun bir şekilde paylaşın ya da ayrılın.

    5. Harcamaları eleştirme
    Aldıklarınızla giderlerinizle ilgili şeyleri konuşmayın. Bu yaşam tarzınızla ve maaaşınızla ilgili spekülasyonlara neden olabilir.

    6. Kişisel detaylar
    Kişisel yaşamınız hakkındaki detayları paylaşmayın. İş arkadaşlarınız bu bilgileri bir gün size karşı kullanabilir.

    7. Politika ve inançlar
    İnsanlar her iki konuda da güçlü ve tutkulu görüşlere sahiptir. Bu sebeple iş arkadaşlarınızla aranızda soğukluk oluşabilir ve kariyerinizi negatif etkileyebilir.

    8. Yaşam tarzı değişiklikleri
    Ayrılıklar boşanmalar ve bebek yapma planlarının sadece bilmesi gereken kişilerle paylaşılması gerekir. Diğer taraftan insanlar yeteneklerinizi tutkularınızı ve limitlerinizi bilebilir. Bunu ileri de size karşı kullanabilir.

    9. Meslektaşlarınızla ilgili olumsuz düşünceleriniz
    Eğer meslektaşlarınızın yaşam stili kıyafetlerini işlerini beğenmiyorsanız eleştirilerinizi kendinize saklayın.

    10. Akşamdan kalma ve hafta sonu maceraları
    Hafta sonu çok eğlenmiş ve dozu fazla kaçırıp sizden beklenmeyen şeyler yapmış veya vahşi doğada maceralı ve eğlenceli vakit geçirmiş olabilirsiniz. Ancak tüm bunları kimseyle paylaşmayın. Bu sizin profesyonel olmadığınızı hatta güvenilmez olduğunuzu düşündürebilir.

    11. Kişisel problemler ve ilişkiler - ofis içinde ve dışında-
    Yanlış evlilikler romantik ilişkiler çalışanın kararsız olduğunu gösterebilir. Ofiste romantik ilişkiler yaşamak ve kalp kırmak yanlıştır. Bu kendi kuyunuzu kazmaya benzer.

    Alıntı
     

Sayfayı Paylaş