1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İslamda çok eşlilik - İslamda çok eşlilik (Nisa/3 açıklaması)

Konusu 'Genel Dini Konular' forumundadır ve yaren* tarafından 11 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. yaren*
    Neşeli

    yaren* Herşey olması gerektiği gibi ;) Özel üye

    Katılım:
    24 Haziran 2011
    Mesajlar:
    8.204
    Beğenileri:
    108
    Ödül Puanları:
    4.480
    Yer:
    Kimseye ihtiyacım yok ben kendime bile fazlayım...
    Banka:
    416 ÇTL
    2-Ve yetimlere mallarını verin ve kötüsünü (onlara vererek) iyisiyle değiştirmeyin Onların mallarını, kendi mallarınıza karıştırıp yemeyin Zira bu, büyük bir günahtır
    İslamda çok eşlilik (Nisa/3 açıklaması)
    3 Eğer yetimlerle evlendiğinizde onlara karşı adaletli davranamamaktan korkarsanız kadınlardan iki, üç ve dörde kadar evlenebilirsiniz Eğer adaleti gözetmemekten korkarsanız, o zaman bir tane ile veya elinizin altındakiyle (sahip olduğunuz câriye ile) yetinin Doğruluktan ayrılmamak için bu daha elverişlidir

    4 – Kadınlara mehirlerini gönül hoşluğuyla verin Eğer onlar gönül rızasıyla size bir şey bağışlarlarsa onu afiyetle yiyin(Nisa/2-3-4)

    ÇELİŞKİLİ ZANNEDİLEN HUSUSLAR:
    Dört kadına kadar çok eşlilik ilkelliğini sürdürmesi, bu çok eşlilik hakkının sadece erkeklere verilmesi, Nikahlı dört kadından öte sınırsız sayıda cariye sahibi olmak

    DÖRT KADINA KADAR ÇOK EŞLİLİK:
    Kuran-ı Kerim belirli bir döneme, belirli bir zamana veya belirli bir topluma indirilmemiştir Allahu Teala bütün zamanları bütün koşulları durumları kapsayacak hükümlerini bildirmiştir Fakat sığ görüşlü kimseler takıntılarının peşinden giderler ve bazı durumları hikmetleri göremezler Çok eşlilik bir ilkellik değildir, ilkel zamanlarda(Modern Zamanlardan önce anlamında düşünürsek) uygulanmıştır, ikisi farklı şeydir Zorunluluk oluşturduğu takdirde(Ayette önce yetimlere adaletten daha sonra adalet sağlanabildiği takdirde eşlere adaletten bahsediliyor) yani adalet gerektirdiği takdirde yakın zamanlarda bile çok eşlilik bazı kimseler ve durumlar için zaruri hale gelmiştir Bu durumlar savaş sonrası durumlardır(özellikle 2Dünya Savaşı Sonrası düşünülebilir) Günümüzde erkek-kadın sayıları eşittir fakat savaş sonrasında kadın-erkek sayılarında ciddi bir fark olabilir, bu fark ciddi toplumsal sorunlara yol açabilir Bununla birlikte çok eşlilik istisnai bir durumdur, adalet ile ilgili şartların oluşmasını gerektirir esas olan tek eşliliktir
    Günümüzde bazılarının adaletsiz bir şekilde bunu uygulamaya çalışmaları Kuranı bağlamaz kendi hatalarıdır, haşa Allah’ın Kitabında eksiklik yoktur konu açık bir şekilde yukarıdaki ayetlerde gördüğümüz gibi açıklanmıştır

    ÇOK EŞLİLİK HAKKININ SADECE ERKEKLERE VERİLMESİ:
    Bunu ortaya atanların bunu neden garip buldukları pek anlaşılmıyor Bunu ortaya atanların bunda ayrı bir temennisi, bir hayali mi var acaba diye insan düşünmeden edemiyor Tabiki de bu hak sadece erkeklere verilecek, savaşlar sonunda sayıları eksilenler erkekler, ayrıca günümüzde DNA Testi yapılabilir belki ama hükmün genel olduğunu unutmayalım çocuğun babasının kim olduğu nasıl bilinecek, bunun gibi pekçok sebep daha sayılabilir ama konunun gereksiz olduğunu düşündüğüm için daha fazla saymaya gerek duymuyorum
    NİKAHLI DÖRT KADINDAN ÖTE SINIRSIZ SAYIDA CARİYE SAHİBİ OLMAK:
    Cariyelik günümüzde yoktur, olmaması da gerekir; İslam köleliği aniden kaldırmak yerine kaldırılmasını teşvik ederek ve biranda kaldırılmasının getireceği zararları engellemiştir ve bu geçici süreyi gerekli haklara bağlamıştır, böylece aşama aşama kölelik sisteminin kaldırılması sözkonusudur
    Burada kadın haklarına ve yetim haklarına büyük bir önem verilmektedir Yetimlerle evlenmek veya diğer kadınlarla evlenmek, şartlar gerektiriyorsa çokeşlilik, şartlara bağlanmıştır Yani aslında zaruri durumlar sözkonusudur, keyfe ve zevke dönük bir hüküm değildir Allahu Teala erkeklerin lehine kadınların aleyhine bir hüküm indirmez ikisininde lehine hüküm indirir
    Allahın hükümleri geneldir ve her şartta her toplumda ve her zamanda uygulanabilir Kuran-ı Kerim sadece bir döneme inmediğine göre bu gibi hususların Allah’ın Kitabında açıklanması hatta günümüzde bile uygulanabilirlik bulabilme ihtimalinin olması Allah’ın Hikmetinin gereğidir
    İlkellik sığ düşünmektir yeni, değişebilecek şartları görememektir Çünkü ilkel ilk demektir, bir yapının başlangıcı, ilk adımı gibi düşünülebilir, böyle bir durumda iddialı olunmamalılıdır(uzmanlık eğitimini henüz almamış bir tıp öğrencisinin bir uzmanlığı ilgilendiren bir tedavide tek başına yetkili olamaması gibi) ilkellik esas olarak budur tamamlanmamışlık, yeni başlamışlıktır(henüz mesleğini seçmemiş bir öğrenci gibi) Burada bahsettiğimiz bütün hususlar ise mükemmel bir şekilde tamamlanmış bir sistemdir Bu durumda ilkellik bu sistemi anlayamamaktır
    Aykut Öner


     

Sayfayı Paylaş