1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

İşte Size Sigarayı Bıraktıracak Yiyecekler

Konusu 'Serbest Kürsü' forumundadır ve kelebek tarafından 12 Eylül 2008 başlatılmıştır.

  1. kelebek

    kelebek -ütopik- V.I.P

    Katılım:
    9 Haziran 2006
    Mesajlar:
    8.680
    Beğenileri:
    132
    Ödül Puanları:
    4.730
    Banka:
    573 ÇTL
    Sigaradan bir türlü kurtulamıyorsanız bu yiyecekler tamsize göre...

    Sağlık adına aslında tüm yaşamımız boyunca geçerli olan, fakat vücudun alışagelmiş rutininden farklı bir dönem yaşadığı için özellikle Ramazan'da kişilerin dikkat etmesi gereken belli başlı prensipler var. Ve yine özellikle diyerek Ramazan'da sağlığı kaybetmemek adına uyarıda bulunacağımız bazı kesimler olduğunu önemle belirtmekte yarar var.

    İFTARDAN SONRA İÇİLEN SİGARA KALP KRİZİ VE DAMAR TIKANIKLIĞI RİSKİNİ ARTIRIYOR

    Sigara ile oruç açmak, gün boyu 14-15 saat sigarasız kalan vücuda iftarda aniden yoğun olarak sigara ile yüklenmek nabız ve tansiyonun yükselmesine yol açarak kalp krizi riskini tetiklemektedir. Tek bir sigaranın dahi damarları daraltarak, kalp ve beynin kan akımlarını azalttığı, kolesterolü yükselttiği ve pıhtı oluşumunu kolaylaştırdığı düşünülürse iftarda art arda içilen sigaranın vücuda verdiği zararlar kolaylıkla anlaşılır.

    İftarda art arda içilen sigara, kanın oksijen taşıma yeteneğini azaltarak kalp krizi, beyin kanaması, ritm bozukluğu, felç gibi sonu öldürücü boyutlara varabilen pek çok hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Özellikle iftarda ağır besinlerle mideye yüklenerek büyük bir beslenme hatası yapanların iftardan hemen sonra sigara içmeleri bir başka sağlık hatasıdır. İlle de sigara içilecekse iftardan 15-20 dakika sonra ve sık olmayan aralıklarla içilmesi bir nebze olsun daha iyidir.

    BASiT BiR BESLENME PROGRAMIYLA BIRAKABiLiRSiNiZ

    Yapılan araştırmalar basit ve özel bir beslenme tarzı uygulayarak sigaranın bırakılabileceğini gösteriyor. Bedenin kimyasal bileşimi ya fazla asit ya fazla alkalidir. Bunlar dengeli olduğunda birbirlerini yansızlaştırırlar... Araştırmalar nikotinin daha çok asit zemin aradığını göstermiştir. Bunun anlamı vücudun asit dengesi fazlaysa nikotini daha çok istemekte, beden nikotini o oranda artmaktadır. Buna karşın vücudun kimyasal bileşimi ne ölçüde alkali ise beden nikotini az atabilmekte ve az ihtiyaç duyarak yerine getirebilmektedir. Gerginlik, üzüntü, korku, hallerinde sigara isteme ihtiyacı idrardaki asiditenin artmasından kaynaklanır.

    ASİTSİZ GIDALARI SEÇİN

    Bedenimizde özel görevleri olan 16 element vardır: oksijen, nitrojen, karbon, klor, flour fosfor, demir, kalsiyum, demir, potasyum, magnezyum, sodyum, mangan, kükürt, iyot silikon. Bu elementler uygun miktarda besine gereksinim duyarlar Bunlardan birinin eksik olduğu diyet sağlıklı ve başarılı değildir. Pişmiş olarak yenen besinlerde bu tuzlar bulunmaz. Alkali gereksiniminden yoksun diyetler asit oluşumuna neden olur.

    Örneğin eğer alınan besinin çoğu bitkiselse bedenin kimyasal bileşimi kendiliğinden alkaliye dönüşür. Bedeni alkalileştirmek için meyve ve sebzelerden yararlanılabilir. Yediğiniz tüm besinler geride bir tortu bırakır. Beslenme şeklinize bağlı olarak bu tortu ya asit ya alkalidir. Yiyeceklerinizi seçerken geride asit bırakmayacak olanları seçtiğiniz taktirde hem sağlıklı beslenmiş olur hem vücudunuzda sigarayı rahatlıkla bırakacak kimyasal ortamı hazırlamış olursunuz.

    TiRYAKi HANIMLAR! SiGARA KEMiKLERi ETKiLiYOR

    Kemik dokusunu oluşturan başlıca mineraller kalsiyum ve fosfordur. Bu mineraller asitle birlikte kolayca eriyebilmektedir. Sigara içenlerde kemik dokusunun asiditesini çoğalttığı bilinmektedir. Sigara içenlerde saydığımız mineraller asit bir ortam bulduğunda kolayca çözülmekte, bedeni çabucak kan dolaşımı yoluyla terk etmektedir.

    BIRAKMAK iSTEYENLER iÇiN ETKİLİ BESLENME LİSTESİ

    Sigarayı bırakmak isteyenler aldıkları besinlerdeki asit alkali dengesine dikkat ederek sigarayı bırakabilirler. Asit alkali dengesi sigarayı bırakırken kilo almamak içinde önem taşır. Eğer aldığınız besinler ağırlıklı bitkiselse bunların hem kalorileri düşük olacaktır hem kendiliğinden alkaliye dönüşecektir.

    İdrarı asit yapan et cinsi gıdalar ve alkoldür. Et tüketimini kontrol altında tutan ve alkol almayanlar kolaylıkla sigarayı bırakabilirler. Asit alkali tablosundan seçeceğiniz gıdalardan oluşturacağınız beslenme programı size sağlıklı olmak adına pek çok konuda yardımcı olacaktır.

    Asitli besinler
    Etler
    Yumurta
    Tahıl
    Peynirler

    Alkali besinler
    Süt
    Meyve
    Sebze

    ALKALİ ETKİSİ OLAN BESİNLER
    Portakal
    Mandalina
    Elma
    Limon
    Ananas
    Nar
    İncir
    Muz (olgun)
    Çilek
    Domates
    Kiraz
    Hurma
    Karpuz
    Badem
    Patlıcan
    Mantar
    Lahana
    Karnabahar
    Salatalık
    Yeşil fasülye
    Marul
    Ispanak
    Pırasa
    Turp
    Yağsız süt
    Maydanoz
    Patates
    Yumurta sarısı (kolesterol olanlar dikkat)
    Yağsız yoğurt
    Yağsız beyaz peynir
    Yağsız yoğurt
    Bamya

    ASİT ETKİSİ OLAN BESİNLER
    Kayısı
    Erik
    Ceviz
    Fındık
    Soğan
    Sarımsak
    Tereyağ
    Kaşar peynir
    Eritme peynirler
    Yumurta beyazı
    Dana sığır eti
    Sakatat
    Deniz ürünleri
    Kümes hayvanları
    Kurufasülye
    Bakla
    Mercimek
    Yulaf

    KESİNLİKLE ZARARLI GIDALAR
    Alkol
    Kakao
    Baharat
    Pasta ve hamur işleri
    Şeker ve şekerli gıdalar
    Çay, kahve

    Bugün / İsmail AĞAR
     
  2. iLk_NuR

    iLk_NuR Üstat

    Katılım:
    7 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.332
    Beğenileri:
    21
    Ödül Puanları:
    1.130
    Yer:
    meLekLerin arasından:)
    Banka:
    93 ÇTL
    saoL keLebek çok güzeL bi konuya değinmiş siğara içenLer dikkate aLır inş.
     

Sayfayı Paylaş