İşte Size Sigarayı Bıraktıracak Yiyecekler

kelebek

-ütopik-
V.I.P
Katılım
9 Hzr 2006
Mesajlar
9,721
Beğeniler
136
#1
Sigaradan bir türlü kurtulamıyorsanız bu yiyecekler tamsize göre...

Sağlık adına aslında tüm yaşamımız boyunca geçerli olan, fakat vücudun alışagelmiş rutininden farklı bir dönem yaşadığı için özellikle Ramazan'da kişilerin dikkat etmesi gereken belli başlı prensipler var. Ve yine özellikle diyerek Ramazan'da sağlığı kaybetmemek adına uyarıda bulunacağımız bazı kesimler olduğunu önemle belirtmekte yarar var.

İFTARDAN SONRA İÇİLEN SİGARA KALP KRİZİ VE DAMAR TIKANIKLIĞI RİSKİNİ ARTIRIYOR

Sigara ile oruç açmak, gün boyu 14-15 saat sigarasız kalan vücuda iftarda aniden yoğun olarak sigara ile yüklenmek nabız ve tansiyonun yükselmesine yol açarak kalp krizi riskini tetiklemektedir. Tek bir sigaranın dahi damarları daraltarak, kalp ve beynin kan akımlarını azalttığı, kolesterolü yükselttiği ve pıhtı oluşumunu kolaylaştırdığı düşünülürse iftarda art arda içilen sigaranın vücuda verdiği zararlar kolaylıkla anlaşılır.

İftarda art arda içilen sigara, kanın oksijen taşıma yeteneğini azaltarak kalp krizi, beyin kanaması, ritm bozukluğu, felç gibi sonu öldürücü boyutlara varabilen pek çok hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Özellikle iftarda ağır besinlerle mideye yüklenerek büyük bir beslenme hatası yapanların iftardan hemen sonra sigara içmeleri bir başka sağlık hatasıdır. İlle de sigara içilecekse iftardan 15-20 dakika sonra ve sık olmayan aralıklarla içilmesi bir nebze olsun daha iyidir.

BASiT BiR BESLENME PROGRAMIYLA BIRAKABiLiRSiNiZ

Yapılan araştırmalar basit ve özel bir beslenme tarzı uygulayarak sigaranın bırakılabileceğini gösteriyor. Bedenin kimyasal bileşimi ya fazla asit ya fazla alkalidir. Bunlar dengeli olduğunda birbirlerini yansızlaştırırlar... Araştırmalar nikotinin daha çok asit zemin aradığını göstermiştir. Bunun anlamı vücudun asit dengesi fazlaysa nikotini daha çok istemekte, beden nikotini o oranda artmaktadır. Buna karşın vücudun kimyasal bileşimi ne ölçüde alkali ise beden nikotini az atabilmekte ve az ihtiyaç duyarak yerine getirebilmektedir. Gerginlik, üzüntü, korku, hallerinde sigara isteme ihtiyacı idrardaki asiditenin artmasından kaynaklanır.

ASİTSİZ GIDALARI SEÇİN

Bedenimizde özel görevleri olan 16 element vardır: oksijen, nitrojen, karbon, klor, flour fosfor, demir, kalsiyum, demir, potasyum, magnezyum, sodyum, mangan, kükürt, iyot silikon. Bu elementler uygun miktarda besine gereksinim duyarlar Bunlardan birinin eksik olduğu diyet sağlıklı ve başarılı değildir. Pişmiş olarak yenen besinlerde bu tuzlar bulunmaz. Alkali gereksiniminden yoksun diyetler asit oluşumuna neden olur.

Örneğin eğer alınan besinin çoğu bitkiselse bedenin kimyasal bileşimi kendiliğinden alkaliye dönüşür. Bedeni alkalileştirmek için meyve ve sebzelerden yararlanılabilir. Yediğiniz tüm besinler geride bir tortu bırakır. Beslenme şeklinize bağlı olarak bu tortu ya asit ya alkalidir. Yiyeceklerinizi seçerken geride asit bırakmayacak olanları seçtiğiniz taktirde hem sağlıklı beslenmiş olur hem vücudunuzda sigarayı rahatlıkla bırakacak kimyasal ortamı hazırlamış olursunuz.

TiRYAKi HANIMLAR! SiGARA KEMiKLERi ETKiLiYOR

Kemik dokusunu oluşturan başlıca mineraller kalsiyum ve fosfordur. Bu mineraller asitle birlikte kolayca eriyebilmektedir. Sigara içenlerde kemik dokusunun asiditesini çoğalttığı bilinmektedir. Sigara içenlerde saydığımız mineraller asit bir ortam bulduğunda kolayca çözülmekte, bedeni çabucak kan dolaşımı yoluyla terk etmektedir.

BIRAKMAK iSTEYENLER iÇiN ETKİLİ BESLENME LİSTESİ

Sigarayı bırakmak isteyenler aldıkları besinlerdeki asit alkali dengesine dikkat ederek sigarayı bırakabilirler. Asit alkali dengesi sigarayı bırakırken kilo almamak içinde önem taşır. Eğer aldığınız besinler ağırlıklı bitkiselse bunların hem kalorileri düşük olacaktır hem kendiliğinden alkaliye dönüşecektir.

İdrarı asit yapan et cinsi gıdalar ve alkoldür. Et tüketimini kontrol altında tutan ve alkol almayanlar kolaylıkla sigarayı bırakabilirler. Asit alkali tablosundan seçeceğiniz gıdalardan oluşturacağınız beslenme programı size sağlıklı olmak adına pek çok konuda yardımcı olacaktır.

Asitli besinler
Etler
Yumurta
Tahıl
Peynirler

Alkali besinler
Süt
Meyve
Sebze

ALKALİ ETKİSİ OLAN BESİNLER
Portakal
Mandalina
Elma
Limon
Ananas
Nar
İncir
Muz (olgun)
Çilek
Domates
Kiraz
Hurma
Karpuz
Badem
Patlıcan
Mantar
Lahana
Karnabahar
Salatalık
Yeşil fasülye
Marul
Ispanak
Pırasa
Turp
Yağsız süt
Maydanoz
Patates
Yumurta sarısı (kolesterol olanlar dikkat)
Yağsız yoğurt
Yağsız beyaz peynir
Yağsız yoğurt
Bamya

ASİT ETKİSİ OLAN BESİNLER
Kayısı
Erik
Ceviz
Fındık
Soğan
Sarımsak
Tereyağ
Kaşar peynir
Eritme peynirler
Yumurta beyazı
Dana sığır eti
Sakatat
Deniz ürünleri
Kümes hayvanları
Kurufasülye
Bakla
Mercimek
Yulaf

KESİNLİKLE ZARARLI GIDALAR
Alkol
Kakao
Baharat
Pasta ve hamur işleri
Şeker ve şekerli gıdalar
Çay, kahve

Bugün / İsmail AĞAR
 

Benzer konular

Top