1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kabızlığı gideren besinler

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve BeReNN tarafından 5 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. BeReNN
    Uykumvar

    BeReNN Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Nisan 2011
    Mesajlar:
    8.855
    Beğenileri:
    254
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    Banka:
    289 ÇTL
    Bağırsak hareketlerinin normale göre azalması anlamına gelen kabızlık, çoğu insan için büyük bir dert.

    [​IMG]

    Peki, kabızlığı gidermek için ne yemeli?

    * Sabahları aç karnına bol su için. Günde 2-3 litre sıvı gıda tüketin.
    * Azar azar ve sık sık yemek yiyin.
    * Yiyecekleri iyice çiğneyin ki bağırsakta da kolay çözünebilsinler.
    * Pudra'daki habere göre, incir, mürdüm eriği, kayısı, üzüm gibi meyveleri yiyin veya kompostosunu için. Özellikle sabahları su içtikten sonra 4-5 adet kuru kayısı yemek bağırsak faaliyetlerini hızlandırır.
    * Eriğin kurutulmuşu da kabızlığa karşı iyi gelir. Erikleri akşamdan ıslatıp sabah aç karnına yiyip üzerine de suyunu içebilirsiniz.
    * Elma yemeklerden önce yenilince kabızlığı giderir.

    Hangi tür yemekleri yemeli?

    * Öğle ve akşam yemeklerinde çorba içmeye çalışın.
    * Et kabızlığı tetiklediği için et-tavuk yerine sebze veya balık tercih edin.
    * Yoğurt olarak prebiyotikleri tercih edebilirsiniz. Gece yatmadan önce 1 kase yoğurt iyi gelebilir.
    * En etkili tedbir olarak, lif içeren yiyecek tüketiminizi artırın. Ayrıca günde 1 çay kaşığı tarçınla lif ihtiyacınızı büyük oranda karşılayabileceğinizi de unutmayın.
    * Günde bir kaşık zeytinyağı içmek iyi gelebilir.

    Bitkilerin kabızlığa etkisi

    * Adaçayı, kekik, sinameki gibi bitkiler bağırsak hareketliliğini artırır. Bu bitkileri birlikte veya ayrı ayrı demleyerek içebilirsiniz.
    * Zencefil çayı bağırsakların çalışmasını sağlar.
    * Keten tohumu mide-bağırsak sorunlarına karşı iyi gelir.
     
  2. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    lifli yiyecek rahatsızlıgında yardımcı olacaktır. bir öneride benden bir tabak yogurt içine kepek katıp yiyin barsaklar rahatlayacaktır.
     

Sayfayı Paylaş