1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz
Notu Gizle
Merhaba Ziyaretçi.

Forumda "YAZ" konulu resim yarışması düzenledik. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sizi de yarışmaya katılıma davet ediyoruz...

Kabızlığı gideren besinler

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve BeReNN tarafından 5 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. BeReNN
    Uykumvar

    BeReNN Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Nisan 2011
    Mesajlar:
    8.953
    Beğenileri:
    338
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    Banka:
    732 ÇTL
    Bağırsak hareketlerinin normale göre azalması anlamına gelen kabızlık, çoğu insan için büyük bir dert.

    [​IMG]

    Peki, kabızlığı gidermek için ne yemeli?

    * Sabahları aç karnına bol su için. Günde 2-3 litre sıvı gıda tüketin.
    * Azar azar ve sık sık yemek yiyin.
    * Yiyecekleri iyice çiğneyin ki bağırsakta da kolay çözünebilsinler.
    * Pudra'daki habere göre, incir, mürdüm eriği, kayısı, üzüm gibi meyveleri yiyin veya kompostosunu için. Özellikle sabahları su içtikten sonra 4-5 adet kuru kayısı yemek bağırsak faaliyetlerini hızlandırır.
    * Eriğin kurutulmuşu da kabızlığa karşı iyi gelir. Erikleri akşamdan ıslatıp sabah aç karnına yiyip üzerine de suyunu içebilirsiniz.
    * Elma yemeklerden önce yenilince kabızlığı giderir.

    Hangi tür yemekleri yemeli?

    * Öğle ve akşam yemeklerinde çorba içmeye çalışın.
    * Et kabızlığı tetiklediği için et-tavuk yerine sebze veya balık tercih edin.
    * Yoğurt olarak prebiyotikleri tercih edebilirsiniz. Gece yatmadan önce 1 kase yoğurt iyi gelebilir.
    * En etkili tedbir olarak, lif içeren yiyecek tüketiminizi artırın. Ayrıca günde 1 çay kaşığı tarçınla lif ihtiyacınızı büyük oranda karşılayabileceğinizi de unutmayın.
    * Günde bir kaşık zeytinyağı içmek iyi gelebilir.

    Bitkilerin kabızlığa etkisi

    * Adaçayı, kekik, sinameki gibi bitkiler bağırsak hareketliliğini artırır. Bu bitkileri birlikte veya ayrı ayrı demleyerek içebilirsiniz.
    * Zencefil çayı bağırsakların çalışmasını sağlar.
    * Keten tohumu mide-bağırsak sorunlarına karşı iyi gelir.
     
  2. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur Mutlu Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.149
    Beğenileri:
    4.577
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    1.579 ÇTL
    lifli yiyecek rahatsızlıgında yardımcı olacaktır. bir öneride benden bir tabak yogurt içine kepek katıp yiyin barsaklar rahatlayacaktır.
     

Sayfayı Paylaş