1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kafein Bağımlısı Mısınız?

Konusu 'Gerekli Bilgiler' forumundadır ve GöLGe tarafından 24 Kasım 2010 başlatılmıştır.

  1. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    1 ÇTL
    Eğer sabahları uyanır uyanmaz eliniz kahve, soda yada asitli bir içeceğe gidiyorsa düşünmenize gerek yok. Çoğumuz kafeinin bağımlılık yarattığını biliyoruz ama acaba bir gün içinde ne kadar kafein tükettiğimizi biliyor muyuz?

    Kafein merkezi sinir sistemi uyarıcısıdır. Beyni uyandırır, sindirim sistemini uyarır, metabolizmayı hızlandırır ve ruh halimizi etkileyen sinir iletici olan beyindeki seratoninin seviyesini arttırır. Sporcular bazen kafeini serbest yağ asitlerini enerjiye çevirebilmek ve glikojen fazlasını daha sonra kullanabilmek için alırlar. Kafein aynı zamanda metabolizma üzerindeki etkisine bağlı olarak yağ yakıcı olarak da kabul edilmektedir.

    Kafeinin olumsuz etkileri

    Yüksek dozda kafein aşağıdakilere sebep olabilir:

    Çarpıntı
    Huzursuzluk
    Uykusuzluk
    Endişe ve tedirginlik
    Ağız kuruluğu
    Hazımsızlık
    Konsantrasyon bozukluğu
    Kaslarda kasılma

    Bazı insanlar bu olumsuz etkilere alışmıştır ve bunlardan kurtulmak için bile kafeine sarılmaktadır. Kafein bağımlılık yarattığı gibi genellikle baş ağrısına, huzursuzluğa, uykusuzluğa ve konsantrasyon bozukluğuna neden olmaktadır

    Yiyeceklerdeki kafein

    Bazı besinlerdeki ortalama kafein miktarı:

    Hazır kahve: 115 mg
    Diet Cola: 41 mg
    Buzlu çay: 15 mg
    Hazır kafeinsiz kahve: 3 mg
    Kafeinli su: 70 mg
    Çay: 31 mg
    Espresso: 35 mg
    Çikolatalı şeker çubuk: 20 mg
    Vücudunuz için gerekli olan kafein miktarı 100 mg’dır. Bir bardak kahveden ne kadar kafein aldığınıza bir bakın. Çocuklar çok daha az doz kafeinden bile etkilenmektedir. Çocuğunuz değişken davranışları için onu suçlamak yerine kafeinin sebep olabileceğini bir düşünün.

    Ne kadarı çok fazla olur?

    Bir çok uzman gün içinde yaklaşık 3 fincan kahveden aldığınız 200-300 mg kafeinin uzun vadede sağlık sorunlarına yol açmayacağını belirtmektedir. Kafein vücuttan birkaç saat içerisinde atılır ve vücutta üretilmez. Düşük riskine yada erken doğuma karşı önlem almak için hamile kadınların az miktarda kafein almaları gerekmektedir. Amerikan Kanser Topluluğu kafeinin kansere sebep olduğunu kanıtlayan bir araştırma olmadığını belirtmektedir. Kafein aynı zamanda kalp rahatsızlıklarına yol açmamaktadır.

    Yiyeceklerde bir çok çeşit kafein bulunmaktadır bu yüzden de gün içerisinde ne kadar kafein harcadığımızı belirlemek oldukça zordur. Sağlıklı bir hayat için kafein çok gerekli değildir o halde sınırlı miktarda kullanmak en iyi çözümdür.

    Tavsiyemiz: Günde en fazla 3 fincan kahve için. Kafeinli olduğu belirtilen ürünleri kullanmayın. Örneğin kafeinli su, kafeinli yoğurt ya da yüksek kafeinli soda.
     

Sayfayı Paylaş