1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kalp Sağlığı ve Diyet

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 13 Eylül 2013 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Birinci basamak diyeti
    Günlük total kalori: İdeal kiloya getirecek ve bu kiloda devam ettirecek kadar olmalı. İdeal kilo da yukarıda belirttiğimiz gibi vücut kitle endeksi hesap edilerek bulunur. Vücut kitle endeksi 25′in üzerinde çıkanlar tehlike sinyalleri verir.
    * Kolesterol <300 mg/gün olmalı
    * Total yağ alımı: Günlük toplam kalorinin % 30′unu oluşturmalı.
    * Total karbonhidrat alımı: Günlük toplam kalorinin % 55-60′ını oluşturmalıda.
    * Total protein alımı: Günlük toplam kalorinin % 12′sini oluşturmalıdır.
    * Tuz: Hipertansiyon yoksa, normal miktarda.
    * Yumurta: Haftada en çok bir defa.
    * Balık: pullu türleri ve ızgara veya buğulama şekilleri tercih edilmeli.
    * Sigara kesinlikle içilmeyecek.
    * Alkol: İçmemek tercih edilir. Ancak içiliyorsa, çok az miktarı geçmemelidir.
    * Bu diyette günlük et miktarı 150 gramı geçmemeli, kırmızı et haftada en fazla 2 kez alınmalı, diğer günler derisi alınmış tavuk veya balık tercih edilmelidir. Karbonhidratların kabuğu ayıklanmamış ve lifli olanları tercih edilmelidir. Beyaz un, şeker yerine kepekli olanlar ve kahverengi şeker tercih edilmelidir.

    Kalbi koruma diyeti
    Kahvaltı: (Her gün aynı)
    2 dilim kepek ekmeği, 2 dilim az yağlı tuzsuz peynir, domates, salatalık, taze sıkılmış portakal veya greyfurt suyu, ıhlamur, adaçayı veya papatya çayı. Az miktarda suni tatlandırıcı kullanılabilir, ama tercihen hiç şeker konmaması daha iyidir.​

    Pazartesi
    Öğle: Tavuk ızgara, 200 gram yoğurt, salata
    Ara öğün: 250 gram mevsim meyvesi
    Akşam: Kıymalı ıspanak, istediğiniz kadar salata​

    Salı

    Öğle: 200 gram yoğurt, 1 tabak haşlanmış sebze (haşlama işlemi yapılırken içine 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve az tuz koyabilirsiniz)​
    Ara öğün:
    250 gram mevsim meyvesi
    Akşam: Balık ızgara, salata​

    Çarşamba

    Öğle: Tavuklu sebze yemeği (Sebze ıspanak, pırasa, semizotu, fasulye olabilir), 200 gram yoğurt.
    Ara öğün: 250 gram mevsim meyvesi
    Akşam: Tavuk ızgara, istediğiniz kadar salata​

    Perşembe
    Öğle: Üzerine 6 ceviz içi ve 100 gram tuzsuz lor peyniri konulmuş salata. (Salatayı istediğiniz kadar yiyebilirsiniz, üzerine peynir koymak istemeyenler ton balığı da koyabilir)
    Ara Öğün: 250 gram mevsim meyvesi
    Akşam: Kaymalı taze fasulye, 200 gram yoğurt​

    Cuma
    Öğle: Üzerine 200 gram haşlanmış tavuk eti konmuş salata (Salatayı istediğiniz kadar yiyebilirsiniz, üzerine 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve istediğiniz kadar limon koyun.)
    Ara öğün: 250 gram mevsim meyvesi
    Akşam: Kıymalı pırasa, 200 gram yoğurt​

    Cumartesi

    Öğle: Üzerine çiğ domates ve biber konmuş kepekli makarna (makarna 1 su bardağı dolusu olacak, haşlandıktan sonra üzerine 1/2 tatlı kaşığı zeytinyağı ilave edilecek)
    Ara öğün: 250 gram mevsim meyvesi
    Akşam: Balık ızgara, salata​

    Pazar
    Öğle: Ton balıklı salata, 1 dilim kepek ekmeği
    Ara öğün: 250 gram mevsim meyvesi
    Akşam: Izgara biftek, salata​

    Açıklamalar
    1 – İçecekler: Su, ıhlamur, adaçayı veya doğal ot çayları şekersiz olmak şartıyla istediğiniz kadar içilebilir. Suni tatlandırıcı, aşırıya kaçmadan günde en fazla 4 adet kullanılmalıdır.
    2 – Tuz tamamen kesilmemeli, ama az kullanılmalıdır.
    3 – Sağlıklı bir kalp için sadece diyet yapmak yetmez. Aynı zamanda egzersiz yapmak ve hareketli bir yaşam tarzını benimsemek de gerekir. Her gün en az yarım saat kalp ritmini hızlandırmayan yürüyüş ve yüzme idealdir.
    4 – Meyveler: İncir, üzüm, kavun gibi bol miktarda şeker içerenler olmamalıdır.
    5 – Sebze yemeklerinin içindeki kıyma miktarı 100-150 gram, et öğünleri ise yağsız olmak şartıyla 250-300 gram olmalıdır.​


    İkinci basamak diyeti
    Birinci basamak diyetinden farklı olarak doymuş yağ ve kolesterol alınması daha kısıtlanır.​
    * Günlük total kalori: İdeal kiloya getirecek kadar olmalı. İdeal kiloyu hesaplamak için yukarıdaki vücut kitle endeksi kullanılabilir.
    * Günlük kolesterol 200 mg’dan az olacak.
    * Total yağ alımı: Günlük toplam kalorinin % 30′unu aşmayacak.
    * Total karbonhidrat alımı: Günlük kalorinin % 55- 60′ı ( şeker, total kalorinin % 10′unu geçmeyecek.)
    * Total protein alımı: Günlük yemek miktarının % 10-20′si.
    * Alkol: İçmemek idealdir. Eğer içki içiyorsa günde 30 gr. alkolü aşmayacak.
    * Sigara: Kesinlikle içilmeyecek.
    Bu diyette yumurta yok. Günlük et miktarı 90 gr. olup derisi alınmış tavuk veya balık yenilir. Kırmızı et yenilmemelidir.
     

Sayfayı Paylaş