1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kalp Sağlığını Koruyan Yiyecekler

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve İLkİm* tarafından 18 Mart 2010 başlatılmıştır.

  1. İLkİm*
    Avare

    İLkİm* MaviKuş ~ Özel üye

    Katılım:
    22 Kasım 2009
    Mesajlar:
    3.474
    Beğenileri:
    153
    Ödül Puanları:
    3.480
    Banka:
    136 ÇTL
    Stres, sigara ve alkol kullanımı, ekonomik zorluklar, hatalı beslenme alışkanlıkları gibi olumsuz faktörler kalp ve damar hastalıkları riskini artırıyor. Beslenme planınıza faydalı yiyecekler ekleyerek kalp sağlığınızı koruyabilirsiniz.

    Balık

    Vücudun ihtiyaç duyduğu ancak kendi içinde üretemediği omega 3 yağ asitlerini doğal kaynaklardan karşılamak gerekir. Yapılan araştırmalarda omega 3 tüketenlerin koroner kalp hastalıklarının düşük sayıda olduğu görülmüştür. Balıklar; omega 3 yağ asitleri açısından zengindir.

    Kan basıncının düşmesine, damarların esneklik kazanıp kan akışının düzenlenmesine yardımcı olur.

    Somon balığı, orkinos, uskumru, hamsi, sardalye gibi balıklarda yüksek oranda omega 3 yağ asitleri bulunur. Kalp sağlığınızı korumak için sofranızda mutlaka balık bulundurun.

    Kuruyemişler

    Sağlıklı yağlar ve proteinler açısından zengin kabuklu kuruyemişler kalp sağlığını korumanız için en kolay tüketebileceğiniz yiyeceklerdendir. Hazırlamak için özel bir zamana gerek yoktur, bilgisayar başında çalışırken bile kuruyemiş yiyebilirsiniz.

    Tekil ve çoğul doymamış yağlar içeren fındık, ceviz gibi kabuklu yiyecekler iyi kolesterol seviyesini artırır.

    Cevizde bulunan E vitamini cildinizin sağlığı için de faydalıdır.

    Yapılan araştırmalarda haftada 2 avuç ceviz yiyenlerin kalp krizine yüzde 50 daha az yakalandığı görülmektedir.

    Kuru Baklagiller

    Kalp sağlığınızı korumak için en ekonomik ve lezzetli yöntemlerden biri de yeterli oranda kuru baklagil yemektir. İçeriğinde bulunan çözünür posa kolesterol düzenlenmesine ve kalp sağlığının korunmansa yardımcı olur.

    Nohut, mercimek, bakla, börülce, soya fasulyesi gibi baklagil ailesinden yiyecekleri beslenme planınıza dâhil edin.
     

Sayfayı Paylaş