1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz
Notu Gizle
Merhaba Ziyaretçi.

"BENİM DÜNYAM" konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sizi de bu yarışmaya katılıma davet ediyoruz...

Kan grubuna göre beslenme

Konusu 'Gerekli Bilgiler' forumundadır ve GöLGe tarafından 24 Kasım 2010 başlatılmıştır.

  1. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    6 ÇTL
    Kan grubunuza göre nasıl doğru beslenirsiniz? Neleri yemeli, neleri yememelisiniz?

    0 Grubu

    Kan grubu 0 olanlar avcı toplayıcı gibi ataları gibi oldukça atletik bir bedene sahip oluyor. Bol bol kardiyo egzersizine ve enerji seviyelerini yüksek tutmak için proteinden zengin kırmızı et tüketmeye ihtiyaç duyuyorlar.

    1- Bu gruptakiler sadece sebze yiyerek diyet yapmamalı. Çok fazla süt ve süt ürünleri tüketmekten, unlu mamuller yemekten kaçınmalı.
    2- Kırmızı et, biftek, hindi, somon, havuç, mantar, biber, çiğ ıspanak, soya sütü, fındık, çam fıstığı, ceviz ve zeytinyağı tüketebilirler. Haftada ortalama 14-16 porsiyon et ve balık tüketebilirsiniz. 5 taneye kadar da yumurta serbest.
    3- Tavuk, kuzu eti, alabalık, keçi peyniri, yulaf ve yulaf ezmesi, karnıbahar, lahana, şamfıstığı ve ayçiçeği yapı tüketimi haftada bir ile sınırlandırılmalı.
    4- Uskumru, beyaz peynir, kaşar peyniri, mozzarella peyniri, soya sütü, fasulye, bezelye, barbunya, mercimek ve susam en fazla ayda bir, bir porsiyon yenilebilir.
    5- Folik asit, kalsiyum, potasyum açısından zengin beslenmelisiniz.

    A Grubu

    Kan grubu A olanlar, genellikjle hareketsiz bir yapıya sahiptirler ve hayvansal yiyeceklere çok ihtiyaç duymazlar. Bunları fazla tüketmeleri halinde sindirim sorunları yaşayabilirler.

    1- Çok fazla et ve süt ürünleri tüketmeyin. Tam buğdaydan yapılma ürünler yerine pirince ağırlık verin.
    2- Bol bol balık tüketin. Somon, mezgit, ton balığı tüketin. Balkabağı, pirnç patlağı, tatlı patates, zeytinyağı, soğan, çam fıstığı da tüketilmesi önerilen yiyecekler. Haftada 2 yumurta serbest.
    3- Kestane, mantar, susam, biber, ayçiçeği yağını haftada birden fazla tüketmeyin.
    4- Yeşil zeytin, çiğ ıspanak ve domatesi ayda bir tüketin.
    5- Sindirime yardımcı takviyeler alın ve kalsiyumla, potasyum bakımından zengin yiyecekler tüketin.

    B Grubu

    Kan grubu B olanlar, dengeli bir şekilde hem et hem sebze yemeliler. B grubundakiler genellikle güçlü bir bağışıklı sistemine sahiptirler.

    1- Klima ile ısıtılan ya da soğutulan ve kuru ortamlarda bulunanlar süt ürünlerini fazla tüketmekten kaçınmaları gerekiyor.
    2- Haftada 7-8 porsiyon et, balık tüketin, aynı zamanda 4 adet yumurta yiyin. Ayrıca, hindi, somon, pirinç, salatalık, yeşil zeytin, mantar, çiğ ıspanak, fındık, ceviz ve zeytin yağı.
    3- Biftek, yoğurt, keçi peyniri, mozzarella, yulaf ezmesi, elma, biber, lahana, susam ve ay çiçeği yağını haftada bir ile sınırlandırın.
    4- Tavuk eti, uskumru, barbunya, domates be karnıbaharı ayda birden fazla yemeyin.
    5- Her 3 günde bir alınacak demir takviyesi ve kalsiyumla folik asit bakımından zengin vitamin kullanılabilir.

    AB Grubu

    Kan grubu AB olanlar, mükemmel bir bağışıklık sistemine sahiptirler. Enfeksiyon ve alerjileri kendinizden uzak tutabilirsiniz.

    1- Süt ürünleri, peynir ve yumurta bazı solunum sistemi sorunlarına neden olabilir. Bu tip durumlarda bu ürünler tüketilmeyebilir veya daha az tüketilebilir. AB grubundakiler tam tahıllı yerine pirinci öneriyor. Ayrıva haftada 5-7 porsiyon et ve balık yemeleri öneriliyor.
    2- Bol bol hindi ve ördek eti, somon, yeşil zeytin, biber, mantar, ıspanak, fındık, çam fıstığı, ceviz ve zeytinyağı yiyin.
    3- Kuzu eti, alabalık, börülce, bqarbunya, soya fasulyesi, karnıbahar, salatalık, domates, kestane, şamfıstığı, susam ayçiçeği yağı size sakıncalı. Haftada en fazla 1 kez tüketebilirsiniz.
    4- Biftek, tavuk, uskumru, beyaz peynir, mozzarella ve mercimeği ayda enfazla bir porsiyon tüketin.
    5- Her 10 günde bir alacağınız kalsiyum, potasyum ve folik asit açısından zengin günlük bir multi vitamin alabilirsiniz.
     
  2. buhurdan
    Buhranda

    buhurdan Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    12 Ocak 2013
    Mesajlar:
    2.661
    Beğenileri:
    1.075
    Ödül Puanları:
    4.730
    Banka:
    2.591 ÇTL
    kaynağı merak ettim :D
     
Benzer Konular
  1. cırcırböcee
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    663
  2. Hazangülü
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    764
  3. GöLGe
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    612
  4. MeRciMeK
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    1.821
  5. yaren*
    Mesaj:
    10
    Görüntüleme:
    1.117
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş