1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kar Lastiği Kaç Tane Takılmalı

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve Paradoks ~ tarafından 11 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Paradoks ~

    Paradoks ~ ... Elif ...

    Katılım:
    6 Eylül 2011
    Mesajlar:
    4.006
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    2.980
    Meslek:
    Yazılım mühendisi
    Yer:
    Konya
    Banka:
    114 ÇTL
    Bir çok insanımız 4 tane yeni kış lastiği almak istemiyor. İdare edebileceğini zannediyor. Ekstra masraf olarak görüyor. ‘Zaten benim dişleri iyi durumda 4 lastiğim var. Gerekirse zincir takarım’ diyor. Yılda 3-4 kez kar yağacak diye almıyor ve riske giriyor. Oysa yaptığı kilometreyle bağlantılı olarak 2 yılda yaz lastikleri aşınan bir sürücü, 2 yılın sonunda 4 yeni yaz lastiği daha almak zorunda. Yani 4 yıl içinde 2 takım lastik harcıyor. Oysaki 4 senelik periyotta bir takım yaz lastiği, bir takım kış lastiği olsa ve olması gereken zamanda, olması gereken lastiği kullansa belki de bir çok yaşayacağı ciddi kazayı yapmayacak. Aslına bakarsanız kış lastiği için ekstra bir harcama değil bu. Unutulmaması gereken en önemli şey ise lastiklerin değişimini diş derinliği yaz lastiğinde 2 mm, kış lastiğinde ise 3 mm’ye indiğinde mutlaka değiştirmelisiniz. Lastiğin miadı azaldıkça, yani diş derinliği kısaldıkça tutunma ve suyu tahliye etme limitleri de aşağı iner.

    Bazılarımız ise sadece çekiş olan tarafa kış lastiği alıyor. Amaç yokuşu çıkabilecek bir tutunma sağlamak. Ancak arka lastikleri aracın kaymasına, savrulmasına ve fren mesafesinin uzamasına neden oluyor. İdeal olansa 4 lastiğin de aynı marka ve desen olması, yere hepsinin eşit şekilde tutunmasıdır.

    Kış lastiklerinin performansları birbirlerinden farklı olabilir. Lastik testlerinde kuru havada birinci olan ıslakta yedinci, karda onbeşinci olabiliyor. Ya da yoğun kış şartlarında birinci olan lastik, ıslak ve kuruda alt sıralarda kalabiliyor. Bilinçli tüketici, önce araç üreticisinin tercih ettiği lastik ölçülerine sadık kalarak daha çok hangi hava ve yol koşullarında araç kullanacağına bakarak, bunu karşılayan lastik modelini seçmeli. Eğer uzun süre karın yerden kalkmadığı bir şehirdeyseniz ve buzlu yollarda araç kullanıyorsanız çivili kış lastikleri kullanmalısınız
     

Sayfayı Paylaş