1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Karlı Yollarda Nasil Araba Kullanilir?

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve wien06 tarafından 25 Aralık 2008 başlatılmıştır.

  1. wien06

    wien06 V.I.P V.I.P

    Katılım:
    30 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    6.090
    Beğenileri:
    151
    Ödül Puanları:
    4.480
    Meslek:
    Serbest
    Yer:
    Viyana
    Banka:
    705 ÇTL
    -Karlı havalarda prensip "Yumuşak düşün, yumuşak davran" olmalı. Gaz pedalına aniden basmaktan ya da bırakmaktan, sert direksiyon hareketlerinden kaçınmalı, fren pedalına yumuşakça basılmalı.

    -Çekiş tekerleklerinin patinaja düşmesi ya da direksiyonun aniden hafiflemesi zeminin kaygan olduğunun göstergeleridir. Ayrıca önünüzde giden aracın yoldan çıkma eğilimi göstermesi ya da lastiklerinin parıldaması da kaygan zemine işarettir.

    -Bir kazadan kaçınmanın en iyi yolu önceden tahmin etmektir. Bu nedenle önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Manuel şanzımanlı araç kullananlar debriyaj pedalını dikkatli kullanmalı, pedalı sertçe bırakmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlarsa hızlanmalarda asla "kick down" (gaz pedalına sonuna kadar basılması) yapmamalı. Eğer otomatik şanzımanda kış kullanım seçeneği varsa mutlaka kullanın.

    -Bir yokuşu tırmanırken motor devrini fazla yükseltmeden vites büyütmek ve yumuşak hızlanma patinajın önüne geçer. Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerkense mümkün olduğunca motorun frenleme gücünden faydanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalıdır. Aracınızda ABS sistemi bulunsa bile sürücünün kontrolü elinde bulundurması aracın kontrolü elinde bulundurmasından daha iyidir.

    -Cam ve silecek süpürgeleri arasına karton koymak, soğuk gecelerde sileceklerin donup cama yapışmasını önlemek için denenmiş en pratik yöntemdir. Motor ve varsa katalitik konvertörün ısınması için rölantide beklemek yerine hareket etmek daha doğrudur.

    -Buğulanmış camlar soğuk günlerde yola çıkarken karşılaşılan diğer bir önemli sorundur. Bu problemin çözümü de oldukça kolay: Yan camlardan birini hafifçe aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin. Eğer aracınızda klima sistemi varsa işiniz daha da kolay. Klimayı çalıştırıp ön cama yönlendirin yeter. Far ve stop lambaları da kışın özel ilgi ister. Kar ve buzlanma nedeniyle aydınlatma sisteminin etkisi yüzde 90 oranında düşebilir. Bu nedenle her sabah otomobile binmeden önce bir kar ve buz kazıyıcısıyla bu temizliği yapmayı alışkanlık haline getirin

    -Sağlam bir çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır. Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz. Ayrıca karanlıkta bozulmuş bir sigortayı bulmak el feneri olmadan çok zor olabilir. Doğru seçilmiş koruma ürünleriyle kilitlerin ve kapı fitillerinin donmasını engeller. Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için en gerekli ekipmanlar arasında yer alıyor. Yolda kaldığınızda açlığınız bastıracak ve enerji verecek bir paket çikolata da otomobilde bulunmalı.


    İleri Sürücülük Teknikleri Uzmanı ve Türkiye Pist Şampiyonu Ethem Genim'in karlı ve kaygan yollarda güvenli araç kullanımı konusundaki önerileri ise şöyle:

    1-Kış şartlarında araçta dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, zeminle teması sağlayan lastiklerdir. Kışın lastiklerinin diş derinliğinin 3 mm.'nin altında olmaması gerekmektedir. Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde mutlaka kış lastiği kullanılmadır

    2-Araçta zincir, takoz ve çekme halatı bulundurulmalıdır.

    3-Kış şartlarında görüşü olumsuz etkileyen faktörlere karşı, cam silecek lastiklerinin yeni olması ve antifirizli cam suyu konulması önem taşımaktadır.

    4-Özellikle yağışlı havalarda fren mesafesi uzayacağından, önümüzdeki araçla takip mesafesinin normalde bırakılandan daha fazla olması gerekmektedir.

    5-Köprü, viyadük ve rüzgârlı bölgelerde buzlanma riski olduğundan hızı azaltıp, ani direksiyon hareketlerinden kaçınmalıdır. Yüksek hızlarda (90-100 km) yağmur sularıyla kaplı yüzeylere girildiğinde ayağımızı hafifce gazdan çekerek ve debriyaja basarak geçmek savrulma riskini azaltacaktır.

    6-Kış şartlarında araç kullanırken uyulması gereken en önemli kural; düşük hızlarda seyretmektir. Hava şartları çok sertleşmiş ise trafiğe çıkmamak, çıkılması gerekiyorsa da toplu taşıma araçlarını kullanmak en doğrusu olacaktır...



    KAYNAK: internethaber
     
Benzer Konular
  1. Suskun
    Mesaj:
    2
    Görüntüleme:
    1.067
  2. Suskun
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    1.131
  3. YoRuMSuZ
    Mesaj:
    1
    Görüntüleme:
    3.852
  4. Çağlayağmur
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    972
  5. YoRuMSuZ
    Mesaj:
    3
    Görüntüleme:
    542
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş