1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz
Notu Gizle
Merhaba Ziyaretçi.

"BENİM DÜNYAM" konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sizi de bu yarışmaya katılıma davet ediyoruz...

Kemanda Yay Teknikleri Nelerdir?

Konusu 'Müzik' forumundadır ve _nehir_ tarafından 17 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. _nehir_
    Avare

    _nehir_ Schrödinger'in Kedisi ♕ Özel üye

    Katılım:
    8 Aralık 2012
    Mesajlar:
    3.855
    Beğenileri:
    4.375
    Ödül Puanları:
    8.980
    Banka:
    1.335 ÇTL
    Kemanda yay teknikleri çok önemli yer tutmaktadır, bu teknikler şunlardır:

    Legato Tekniği: Bağlı ya da birbirine bağlı anlamında, notaların kesintisiz olarak birbirini izlemesi gerektiğini ifade eder.

    Detache (Detaşe) Tekniği: Legatonun tersine ayrı ayrı yazılmış sesleri, yay değiştirme yoluyla birbirinden ayırarak çalma şeklidir.

    Portato Tekniği: Tek yayda yapılan detaşe sürüşlerine portato denilmektedir.

    Martele Tekniği: Seslerin nitelikli ve pürüzsüz bir biçimde elde edilmesidir. Her sesin başında keskin bir aksan yapılır ve daima seslerin arasında duraklamak gerekmektedir.

    Staccato (Stakkato) Tekniği: Bu teknik, birbirinden kısa-kesin olarak ayrılan tek yay sürüşüyle yapılır ve yay, teller üzerinden hiç kaldırılmaz.

    Spiccato (Spikato) Tekniği: Yayın orta noktası ile ağırlık noktası arasındaki bölgeden kısa ve çabuk halde tele düşürülüp kaldırılmasıdır.

    Pizzicato (Psikato) Tekniği: Seslerin yay yerine parmak aracılığıyla elde edilmesini sağlayan bir tekniktir.

    Bunların hepsi sistemli ve düzenli çalışmalarla kazanılan tekniklerdir.
     

Sayfayı Paylaş