1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kemik Sağlığını

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 13 Ocak 2012 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Kemikler, vücutta yapıyı sağlıyor, organları koruyor, kaslarınızı bağlıyor ve kalsiyum depoluyor.
    Çocukluk ve ergenlik döneminde, güçlü ve sağlıklı kemik oluşumu için önlem almak, ilerleyen yıllarda da, kemik sağlığına dikkat etmek gerekir.

    Kemiklerimiz sürekli değişiyor, yeni kemikler oluşurken, eskileri kırılıyor. Gençken, vücudumuz, kırılan eski kemiklerden daha fazla yeni kemik oluşturuyor, kemik kütlemiz artıyor. Kemik kütlesinin en zirve noktası 30 yaştır. 30 yaştan sonra, kemiğin yeniden modellenmesi sürer. Ancak, kazandığımızdan daha fazla kemik kaybederiz.
    Bu nedenle, osteoporoz (kemik erimesi) hastalığına yakalanma riskimiz, 30 yaşına kadar ne kadar kemik kütlemizin olduğuna ve sonrasında ne kadar hızlı kemik kaybettiğimize bağlıdır.


    Şimdi gelelim, kemik sağlığını ve kemik kütlesini etkileyen hususlara;

    Kemik Sağlığı veya Kemik Kütlesinin Yoğunluğunu Neler Etkiler?

    Kemik Sağlığını ve Kemik Kütlesinin Yoğunluğunu :

    * Beslenmenizdeki kalsiyum miktarı : Az miktarda kalsiyum alıyorsanız, kemik yoğunluğunuz azalır, erken kemik kaybı ve artan kemik kırığı riski oluşuyor.

    * Fiziksel aktivite seviyesi : Fiziksel olarak aktif olmayan insanların kemik erimesi hastalığına yakalanma riski daha fazladır.

    * Sigara kullanımı ve alkol tüketimi : Araştırmalar, sigara ve alkolün kemikleri güçsüzleştirdiğini ve osteoporoz riskini artırdığını gösteriyor.

    * Kadın olmak : Kadınların kemik dokuları erkeklerden daha az.

    * Yaşlanmak : Kemikleriniz yaşınıza bağlı olarak inceliyor ve güçsüzleşiyor.

    * Vücut genişliği, ailenizin hastalık geçmişi : Eğer aşırı derecede zayıfsanız, kemik kütleniz daha az olabilir. Ailesinde kemik erimesi olanlar da daha fazla risk altındadır.

    * Hormon seviyesi : Fazla tiroid hormonu kemik kaybına yol açabilir. Kadınlarda kemik kaybı menopoz nedeniyle östrojen seviyesi düştüğünden daha fazla oluyor.

    * Yeme bozukluğu ve bazı hastalıklar : İştahsızlık ya da oburluk, kemik kaybına neden olabilir. Ayrıca, gastrektomi, kilo verme ameliyatı ile Crohn, çölyak ve Cushing’s hastalığı gibi rahatsızlıklar da kalsiyum emilimini etkileyebilir.

    * Bazı ilaçların kullanımı : Uzun süreli kortizon, prednizon, prednizolon ve dekzametazon gibi kortikosteroid ilaçlarının kullanımı kemiklerinize zarar verir. Kemik erimesi riskini artıran diğer ilaçlar arasında göğüs kanseri tedavisinde kullanılan Aromataz enzim inhibitörleri, antidepresanlar, kanser ilaçları, bazı nöbet engelleyici ilaçlar bulunuyor.
     

Sayfayı Paylaş