1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kilo almadan Ramazan'ı bitirmek mümkün

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 18 Ağustos 2009 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Uzmanlar, Ramazan'da kilo almadan bayramı karşılamanın mümkün olduğunu belirtiyor.
    Yaklaşan Ramazan Ayı'nda gün boyunca oruç tutarak aç kalanlar, akşam iftarda çok yedikleri için istemeden de olsa kilo alıyor.

    Ramazan'ın başlaması ile birlikte bireylerin beslenme alışkanlıklarının değiştiğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Diyetisyen Nurdan Camcı, "Ramazan Ayı'nda oruç tutmaya bağlı olarak günlük tüketilen öğün sayısı ve tüketilen su miktarı azalmakta, öğünlerde tüketilen besin çeşitlerinde değişiklikler meydana gelmektedir. Ramazan ayında beslenmemize dikkat ederek daha sağlıklı bir şekilde ve bulunduğumuz kiloyu koruyarak, en önemlisi de kilo kazanımı olmadan bayramı karşılayabiliriz" dedi.

    Ramazan ayında öğün sayısının en az 4 tercihen 5 (Sahur, İftar açılışı, İftar yemeği, Gece yatmadan önce iki ara öğün olacak şekilde) olacak şekilde planlanması gerektiğini aktaran Diyetisyen Nurdan Camcı, sahurda sadece su içerek niyetlenmenin veya gece yatmadan önce yemek yemenin son derece zararlı olduğunun unutulmaması gerektiğini vurguladı. Ramazan ayı boyunca, aç kalınan sürenin azalmasını sağlamak ve metabolizmanın hızını yavaşlatmak için mutlaka sahura kalkılması gerektiğini belirten Camcı, "Bu ay içerisinde vücut açlığa ve yemek yeme saatlerine kendini adapte ettikten sonra harcanan günlük enerjiyi düşürerek az yakmaya, dolayısı ile metabolizmamız yavaşlamaya başlar. Bu durumda normalde yediklerimizi azaltmamız gereklidir. Porsiyon miktarlarını fazla arttırmadan ve yediklerimizin içeriğinde bulunan besin maddelerine (yağ, karbonhidrat, protein, vitamin, mineral) dikkat ederek ve en önemlisi de pişirme yöntemlerinden sağlıklı olanları seçerek bir beslenme şekli oluşturmalıyız." diye konuştu.
    Yetişkin bir bireyin ortalama su ihtiyacının 2-2.5 litre arasında olduğunu hatırlatan Camcı, oruç tutarken vücudun uzun süre susuz kalacağı için, iftar ve sahur arasında bol su içilmeye özen göstermelisi gerektiğini ifade etti. Nurdan Camcı, Yeterli ve dengeli beslenmenin ana prensiplerinden biri olan sebze ve meyve tüketiminin ramazan ayında azalabileceğini, ancak vücudun gereksinimi olan vitamin ve minerallerin karşılanabilmesi için günde en az 5 porsiyon sebze-meyve tüketiminin sağlanması gerektiğinin altını çizdi.
    Camcı, Ramazan ayı süresince ağırlık denetimine katkıda bulunmak için iftar sonrasında kısa yürüyüşler yapmanın da metabolizma için faydalı olacağını ifade etti.
     

Sayfayı Paylaş