1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kilo Sorunu

Konusu 'Doktorunuz Sizlerle !' forumundadır ve YounG_MaN tarafından 14 Ekim 2008 başlatılmıştır.

  1. YounG_MaN

    YounG_MaN Usta

    Katılım:
    14 Ekim 2008
    Mesajlar:
    640
    Beğenileri:
    26
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    0 ÇTL
    valla doktor bey ben kendimi lise sondan beri aynı kiloda görüyorum ve ne ilerleme var ne gerileme ama çok yiyorum nerden baksan gunde 8 ogun ama hala 55 kiloyom hala 55 askerde ne yapacağım ben yavf lütfen çözüm sonarsan çok sevinirim
     
  2. Dr_M

    Dr_M Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    101
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    0 ÇTL
    Merhaba.İdeal kilo hesabı için boy (cm) dan 110 çıkarmak kesin kural olmasada kabaca fikir verir.Yani 165 cm. boyda iseniz kilonuz normaldir.Vücut yağ ve kas oranları bel kalça cevre oranları da önemli.Günümüzde zayıflık ve obezite altta yatan bir hastalık yoksa bir yaşam tarzı haline dönüşmüştür.Alınan besinler harcanan besinlerden fazlaysa mecburen kilo artar.Obez insanların çoğunluğu çok az yemelerine rağmen yedikleri içtikleri herşeyin yaradığını savunur.Birçoğu da normal beslenmesine rağmen bunu harcayacak bedensel aktiviteden yoksundur.Düşük kilolu insanlar ise çoğunlukla iştahsızlıktan şikayet eder ve bir çoğu da aldığı kaloriyi hiç aktivite yapmasa da düşünerek sarfeder.Beyin önemli bir kalori tüketicisidir(bazı insanlarda istirahat halinde bile %20- 25 lere varır).Size önerim şudur.İlk önce bir çek-ap muayeneden geçin.Problem olma olasılığı çok çok az.Bu muayenede mutlaka Tiroit fonksiyonlarınız bakılsın.Sorun varsa tedaviniz düzenlenecektir.Herşey normalse bence bir diyetisyen kontrolünde en az 6 aylık bir program uygulayın ve de önceki beslenme dinlenme ve aktivite durumunuzu unutmaya çalışın.Artık Diyetisyenin uyguladığı ve önerdiği program sizin yaşam tarzınız olsun.Bu değişiklikleri yapmak biraz zor olabilir ama imkansız değildir.
     

Sayfayı Paylaş