1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kış Mevsimi Ruhumuzu da Üşütüyor

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve Suskun tarafından 27 Ocak 2011 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Kış Mevsimi Ruhumuzu da Üşütüyor



    [​IMG]


    Yorgunluk, halsizlik, uyku hali de bastırıyorsa kış depresyonuna giriyor ve girmiş olabilirsiniz. Bu elini kaldıramama ve hüzün hali günlük yaşamınızı, işinizi, gücünüzü dahi aksatmanıza yol açabilir.

    Klinik Psikolog Ayşe Elif Orhon’un verdiği bilgiye göre, kış depresyonu olarak bilinen bu soruna uzmanlar mevsimsel duygu durum bozukluğu diyor. Kışın ruhumuzdaki etkilerinden biri de daha sık rastlanan ve daha hafif seyreden “kış hüznü”. Kış depresyonu, kış hüznünden daha yoğun belirtilerle seyrediyor.

    GENÇLER MUAF, YAŞLA ARTIYOR

    Kış depresyonunun görülme sıklığı ortalama yüzde 10. Kış hüznü daha sık görülüyor. 20 yaş altındakilerde mevsimsel duygu durum bozuklukları görülmüyor. Sorun yaşla birlikte artıyor. Bunun yanı sıra kadınlarda erkeklere oranla mevsimsel duygu durum bozukluklarına 4 kat daha sık rastlanıyor.

    Eğer aşağıdaki belirtileri yaşıyorsanız mutlaka ruh ve sinir hastalıkları uzmanına başvurun:

    Hemen her gün, günün büyük bir kısmında gözlenen çökkün bir duygu durumu,
    Gün boyu çevreye ilgide ve etkinliklerden alınan zevkte azalma,
    Kilo kaybı ya da alımı,
    Uykusuzluk ya da aşırı uyku hali,
    Olağan beyinsel ve vücutsal işlevsellik, hareketlilik halinde azalma ya da huzursuzluk halsizlik, yorgunluk hisleri, daha önceki günler kadar enerjik hissetmeme,
    Kendini değersiz hissetme, küçük görme, kendini beğenmeme, suçlu ya da günahkâr hissetme hali,
    Düşünme ya da konsantrasyon yeteneğinde azalma olması,
    Tekrarlayan ölüm düşünceleri, intihar planları veya eylemlerinin varlığı.

    BİRKAÇ ÖNERİ


    Mümkünse açık havada, düzenli egzersiz yapın
    Düzenli, dengeli ve sağlıklı beslenin
    Değişen günlük ritme mümkün olduğu kadar uyum sağlayacak etkin zaman planlaması yapın
    Sosyal aktivitelere yönelin
    Düzenli uyuyun
    Belirlenen uyku saatini aşmayın
    Mümkün olduğu kadar sabah gün ışığından yararlanın
    Gün ışığından azami düzeyde yararlanılacak faaliyetlere yönelin
    Mevsime uygun hobi ve ilgi alanları geliştirin
     

Sayfayı Paylaş