1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kişisel Satış Test Soruları Cevapları AÖF

Konusu 'Açıköğretim' forumundadır ve BeReNN tarafından 13 Ekim 2011 başlatılmıştır.

  1. BeReNN
    Uykumvar

    BeReNN Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    30 Nisan 2011
    Mesajlar:
    8.855
    Beğenileri:
    254
    Ödül Puanları:
    5.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    Istanbul, Turkey
    Banka:
    289 ÇTL
    [h=2][/h]1. Kişisel satışın güçlü yönleri arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?

    a. Yüksek maliyetli olması
    b. Farklı mesajlar aktaran satış elemanlarının kuruluşun mesaj bütünlüğünü bozabilmesi
    c. Satış gücünün bulunması, eğitimi gözetimi ve güdülenmesi zorlukları
    d. Belli bir sürede az sayıda alıcıyla ilişki kurabilmesi
    e. Sunuşlarda satış elemanının esnek olması

    2. Toptancılara, perakendecilere ya da üreticilere yönelik kişisel satış ne olarak tanımlanır?

    a. Nihai tüketicilere satış
    b. Örgütsel alıcılara satış
    c. Saha satışı
    d. İdari satış
    e. Genel satış

    3. Görevi satış sonrasında bakım, onarım vb. müşteri hizmetleri sunmak olan satışçılara ne ad verilir?

    a. Misyoner satıcı
    b. Sipariş alıcı
    c. Teknik uzman
    d. Servis temsilcisi
    e. Satış büro elemanı

    4. Aşağıdakilerden hangisi yaratıcı satış temsilcisinin temel özelliklerinden biri değildir?

    a. Bilinçli ve müşteri ihtiyaçlarına göre konuşur
    b. Yarı zamanlı çalışır
    c. Müşteri ihtiyaçlarını belirler
    d. Satış sonrası hizmet sunar
    e. Müşteri farklılıklarını dikkate alır

    5. Kişisel satış sürecinde, AIDA yaklaşımından yararlanan bir satış elemanının yaklaşıma göre ilk yapması gereken nedir?

    a. Müşterinin ilgisini çekmek
    b. Müşteriyi eyleme geçirmek
    c. Müşterinin dikkatini çekmek
    d. Müşteride istek yaratmak
    e. Müşteriyi ikna etmek

    6. Özellikle telefonla pazarlamadan sıkça yararlanılan, satışın satıcı konumundaki işletme içinde, işletmenin kendi satış elemanlarınca gerçekleştirildiği satış hangisidir?

    a. Nihai tüketicilere satış
    b. Örgütsel alıcılara satış
    c. Saha satışı
    d. İdari satış
    e. Genel satış

    7. Ofis malzemeleri üreten bir işletmenin satış elemanı potansiyel müşterilere kuruluşun tüm ürünlerinin satışını yapıyorsa bu ne tür bir satıştır?

    a. Nihai tüketicilere satış
    b. Genel satış
    c. Uzman satış
    d. İdari satış
    e. Saha satışı

    8. Ofis malzemeleri üreten bir işletmenin satış elemanı potansiyel müşterilere yalnızca faks cihazının satışını yapıyorsa bu ne tür bir satıştır?

    a. Nihai tüketicilere satış
    b. Genel satış
    c. Uzman satış
    d. İdari satış
    e. Saha satışı

    9. Aşağıdakilerden hangisi kişisel satışın kullanılmasının uygun olduğu durumlardan biri değildir?

    a. Ürünün karmaşık bir teknik yapısı varsa
    b. Ürün sipariş üzerine işletmelere üretiliyorsa
    c. Ürün özel bir işlem gerektiriyorsa
    d. Alıcılar belli bir bölgeye toplanmışsa
    e. Ürünün tanıtımı halkla ilişkilere dayalıysa

    10. Kişisel satış sürecinin son aşaması hangisidir?

    a. Geleceğe yatırım
    b. İtirazları karşılama
    c. Satışı kapatma
    d. Potansiyel alıcıları saptama
    e. Hazırlık


    Cevap Anahtarı

    1. e

    2. b

    3. d

    4. b

    5. c

    6. d

    7. b

    8. c

    9. e

    10. a


    alıntı
     

Sayfayı Paylaş