1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kramp nedenleri-Kramp girdiğinde ne yapılır?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Suskun tarafından 30 Kasım 2011 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Kramp nedenleri

    Kramplar genelde bacaklarda, kollarda ve sırt bölgesinde oluşur. Sebepleri arasında zorlamak, zedelenmek ve kasların dehidrolize olması ve çok uzun süre aynı pozisyonda hareketsiz kalmak sayılabilir. Kas kasılmasını engellemek veya kasılma süresini kısaltmak için masaj ve esneme egzersizleri yardımcı olabilir.



    Kramp girdiğinde ne yapılır?

    Kramp anında önemli olan, kasların gevşetilmesinin başarılmasıdır. Bu biraz acılı olabilir. Aşağıdaki bazı önemli tavsiyeler size o anda yardımcı olacaktır.

    Kramp bölgesi ovuşturulur.
    Baldır bölgesindeki kramplar için germe hareketi yapılır.
    Buz tedavisi veya kızarana kadar ovma hareketi yapılır.
    Sıcak su torbası da kasları gevşetmek için yaralı olacaktır.


    Kramp Girmesini Engellemek

    Kurutulmuş meyve, yeşil sebzeler, domates, avokado, muz gibi potasyum bakımından zengin içerikli şifalı bitkiler le beslenmeye dikkat etmeliyiz,
    Kahve, çay, kola ve sigara tüketimini azaltın,
    Düzenli olarak egzersiz yapın. Çünkü düzenli egzersiz kaslarınızın kuvvetlenmesini sağlayacaktır.
    Dolaşımın devamı ve Laktik asitin( yorgunluğa sebep olan madde) kaslardan uzaklaşması için bol su tüketin. Düzenli su içme alışkanlığı kazanmalısınız.
    B grubu vitaminleri bakımından zengin olan tam tahıllı ekmekler yiyin.
    Kas çekilmelerinin düzenlenmesi için az yağlı süt ve yoğurt tüketin.
    Enerji verici besinler tüketin.
    Alkol içmeyin.
    Sebzeleri pişirme suyunu atmayın. Yemeklerinizde kullanın. Pişirme suyunun atılması önemli derecede vitamin ve mineral kaybı demektir.
     

Sayfayı Paylaş