1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kredi kartı şikâyetlerinde rekor artış

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve Mavi Gül tarafından 20 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Mavi Gül
    Avare

    Mavi Gül ѕση_¢ıqℓıк Özel üye

    Katılım:
    3 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    4.647
    Beğenileri:
    375
    Ödül Puanları:
    3.730
    Yer:
    Misafir Sevmez
    Banka:
    677 ÇTL
    BDDK verilerine göre geçen yıl kuruma kredi kartı ücret ve komisyonları ile ilgili yapılan şikâyetler yüzde 28 arttı.

    [​IMG]

    Tüketicilerin geçen yıl BDDK’ya yaptığı şikâyetler rekor miktarda artış gösterdi.

    2011 yılında BDDK’ya yapılan şikayet sayısı 9 bin 894 iken aynı rakam 2012 yılı sonu itibarıyla 13 bin 626 oldu. Şikâyetlerde üst sırayı bireysel krediler, ücret ve komisyonlar, mevduat ve katılım fonu hesabı ile kredi kartları aldı. Önceki yıl 130 vatandaş BDDK’ya aldığı kredinin masraf ve komisyonları için müracaat ederken geçen yıl aynı rakam yedi katın üzerinde artış göstererek 963’e çıktı. Kredi kartı şikâyetleri ise aynı dönemde 2 bin 112’den 2 bin 703’e yükseldi.

    Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK) 2012 Yıllık Faaliyet Raporu yayımlandı. Raporda 2011 yılına göre yüzde 28 artış gösteren kredi kartı şikâyetleri içinde en büyük payı yüzde 34’le ücret ve komisyonlar oluşturdu.

    Rapora göre bireysel krediler konusundaki başvurular bir önceki yıla göre yüzde 45,8 oranında artış gösterdi. Başvurular, yeniden yapılanma ve masraf, komisyon konularında yoğunlaştı. Bilgi Edinme Hakkı Kanunu hükümleri kapsamında kuruma yapılan başvurulara ilişkin tesis edilen işlemlerin sayısında, bir önceki yıla kıyasla yüzde 13,7 oranında azalma oldu.

    Öte yandan, üç bin kişinin kredi kartı şikâyeti yaptığı BDDK, bankalar hakkında da 315 idari para cezası uyguladı. Kuruma geçtiğimiz yıl elektronik posta ve kişisel olarak 13 bin 626 talep ve şikâyet dilekçesi verildi.
     

Sayfayı Paylaş