1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Kuklalar yaratıcı drama ya da dramatik oyunun önemli bir parçasıdır.

Konusu 'Yaratıcı Drama ve Etkinlikler' forumundadır ve Hazangülü tarafından 19 Mart 2009 başlatılmıştır.

  1. Hazangülü

    Hazangülü Forum Onuru

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    9.885
    Beğenileri:
    117
    Ödül Puanları:
    4.480
    Banka:
    976 ÇTL
    Kuklalar yaratıcı drama ya da dramatik oyunun önemli bir parçasıdır. Çocuklar kuklalarla oynarken, kendilerini anlatırlar. Kuklalar hayal gücüyle canlandığında hayat bulan cansız varlıklardır. Puppet (kukla) sözcüğü Latince de “pupa” kız ya da oyuncak bebek anlamındadır.

    Kuklalar çeşitli malzemelerden yapılabilir. Kese kağıdı, zarflar, kağıt toplar, eldivenler, çoraplar, kağıt tabaklar ve çeşitli kağıt ürünler gibi yumuşak ve esnek hammaddelerle kuklalar yapılabilir. Satın alınabilen çeşitli kuklalarda vardır.

    Gösterilen kuklalar yaratıcı dramayı cesaretlendirir. Bir çamaşır ipi, kukla ağacı, önlük ve kukla sahnesi dramatik oyunları cesaretlendirir ya da yaratıcı dramaları motive edebilir.

    Müzik çocuk dünyasının bir parçasıdır. Çocuklara dans ve şarkı söylemeyle fikirlerini ve duygularını aktarma olanaklar sağlanmalıdır. Çocuklar için çeşitli şarkılar, kasetler ve teyp sağlayın. Müziğe eşlik etmesi için araç gereç sağlayın.
    Yaratıcı drama cesaretlendirmek için şarkıların canlandırılmasını sağlayacak araçlar yapın ve şarkıları seçin. Çocukların bağımsız bir şekilde kullanmaları için araç gereçleri kutular ya da çantaların içine koyun. Örneğin; Vadi İçindeki Çiftçi (çiftçi- şapka, eşi için- önlük, çocuklar için oyuncak, dadı için fincan, köpek için başlık, kedi için ve fare için başlıklar). Benzer melodiler kullanarak sözler yazın. Şarkıları dramatize ederek söyleyin. Yaratıcı drama etkinliklerini zenginleştirmek için araç gereçler sağlayabilirsiniz.








    Örnekler:
    PARKIN İÇİNDE
    Parkın içinde koşup ve oynayacağız,
    Koş ve oyna, koş ve oyna.
    Parkın içinde koşup ve oynayacağız,
    Bugün koş ve oyna.
    Parkın içinde hoplayıp ve zıplayacağız,
    Hopla ve zıpla, hopla ve zıpla.
    Parkın içinde hoplayıp ve zıplayacağız,
    Bugün hopla ve zıpla.
    Parkın içinde ip atlayacağız,
    İp atla, ip atla.
    Parkın içinde ip atlayacağız,
    Bugün ip atla.
    Parkın içinde toplarla oynayacağız,
    Toplarla oyna, toplarla oyna.
    Parkın içinde toplarla oynayacağız,
    Bugün toplarla oyna.
    Parkın içinde etrafta zıplayacağız,
    Etrafta zıpla, etrafta zıpla.
    Parkın içinde etrafta zıplayacağız,
    Bugün etrafta zıpla.
    Parkın içinde birçok eğlenceye katılacağız,
    Bir çok eğlenceye katıl, eğlenceye katıl.
    Parkın içinde birçok eğlenceye katılacağız,
    Bugün eğlenceye katıl.
    Betty Ruth Baker








    HAYVANAT BAHÇESİNE GEZİ
    Bugün hayvanat bahçesine gidilecek,
    Bugün hayvanat bahçesi, bugün hayvanat bahçesi.
    Bugün hayvanat bahçesine gidilecek,
    Bugün hayvanat bahçesine gidilecek.
    Hayvanat bahçesinde hayvanlar yaşar,
    Hayvanat bahçesinin içinde hayvanat bahçesinin içinde.
    Hayvanat bahçesinde hayvanlar yaşar,
    Bugün hayvanat bahçesinin içinde.
    Kafesin içinde aslanı gör,
    Hayvanat bahçesinin içinde, hayvanat bahçesinin içinde.
    Kafesin içinde aslanı gör,
    Bugün kafesin içinde.
    Ağacın üzerinde maymunu gör,
    Ağacın üzerinde, ağacın üzerinde.
    Ağacın üzerinde maymunu gör,
    Bugün hayvanat bahçesinde.
    Yürüyüş yapan fili gör,
    Yürüyor, yürüyor.
    Yürüyüş yapan fili gör.
    Bugün hayvanat bahçesinde.
    Alkışlayan foku gör,
    Şimdi alkışlıyor, şimdi alkışlıyor.
    Şimdi alkışlayan foku gör,
    Bugün hayvanat bahçesinde.
    Muhteşem çizgili zebrayı gör,
    Muhteşem çizgili, muhteşem çizgili.
    Muhteşem çizgili zebrayı gör,
    Bugün hayvanat bahçesinde.
    İşte büyük ve kahverengi ayıyı gör,
    Büyük ve kahverengi, büyük ve kahverengi.
    İşte büyük ve kahverengi ayıyı gör,
    Yürüyüş yapan fili gör,
    Yürüyor, yürüyor.
    Yürüyüş yapan fili gör.
    Bugün hayvanat bahçesinde.
    Alkışlayan foku gör,
    Şimdi alkışlıyor, şimdi alkışlıyor.
    Şimdi alkışlayan foku gör,
    Bugün hayvanat bahçesinde.
    Muhteşem çizgili zebrayı gör,
    Muhteşem çizgili, muhteşem çizgili.
    Muhteşem çizgili zebrayı gör,
    Bugün hayvanat bahçesinde.
    İşte büyük ve kahverengi ayıyı gör,
    Büyük ve kahverengi, büyük ve kahverengi.
    İşte büyük ve kahverengi ayıyı gör,
    Bugün hayvanat bahçesinde
    Hayvanat bahçesinde hayvanları gördük,
    Hayvanat bahçesinde hayvanat bahçesinde
    Hayvanat bahçesinde hayvanları gördük,
    Bugün hayvanat bahçesinde.
    Betty Ruth Baker
    Araçlar: hayvan maskeleri ya da kuklalar yapın.


    BEŞ ŞİŞMAN ÖRDEK
    Beş şişman ördek, beş şişman,
    Onlar nasıl yüzüyor gör, onlar nasıl yüzüyor gör.
    Onlar kıyıya doğru yüzer ve civarda yürür
    Beş şişman ördek
    Betty Ruth Baker
    Araçlar: Ördek şapkası, maskesi ya da kuklalar.





    OKULA GİTMEK
    Hadi canım çocuklar biz gideceğiz,
    Hadi canım çocuklar biz gideceğiz,
    Hadi canım çocuklar biz gideceğiz,
    Bugün okula gideceğiz.
    Hadi canım çocuklar biz çalışacağız ve oynayacağız,
    Hadi canım çocuklar biz çalışacağız ve oynayacağız,
    Hadi canım çocuklar biz çalışacağız ve oynayacağız,
    Bugün çalış ve oyna.
    Hadi canım çocuklar biz biraz kitap okuyacağız,
    Hadi canım çocuklar biz biraz kitap okuyacağız,
    Hadi canım çocuklar biz biraz kitap okuyacağız,
    Bugün biraz kitap oku.

    Her bir dize için çocukları gruplara ayırın ve onların canlandırmasına izin verin. Dizeleri canlandırmak için araçlar sağlayın. Ailelerin ziyaret günleri için bu planlamayı kullanın.
     

Sayfayı Paylaş