1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Küresel Şirketler

Konusu 'Ekonomi' forumundadır ve dderya tarafından 18 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.320
    Beğenileri:
    7.513
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    216 ÇTL
    Küresel Şirketler

    Yurtdışında çok satışınız olur,çok hızlı yayılırsanız, markanızın market, kafe, mağaza ya da AVM'de bulunma oranı da o kadar artar.
    Güney Amerika kökenli bir dünya markası olan Jorona'yı herkes bilir. Bu önemli Meksika markasının, ökeni 1800'lere, kuruluşu ise 1925'e gidiyor. Marka, bir aile şirketi olan Grupo Modelo'ya aittir. Şirketi, kurucusu Pablo Diez Fernandez'in ikinci kuşak torunu olan Carlos Femandez yönetiyor. 7 milyar dolara yakın cirosu, 40 bin 700 çalışanı olan şirketin, Meksika bira pazarında yüzde 53 oranında payı var. Ancak şirketin esas önemli başarısı, markanın ülke dışındaki gücüdür. Amerika'da bile ciddi pazar payına ulaşan şirketin, 2010 sonu itibariyle gelirlerinin yüzde 40'ı ülke dışındaki operasyonlardan geliyor. CEO Femandez, "2011 yılında hedefimiz, bu oranı yüzde 50'ye çıkarmaktır" diye konuşuyor. Böylece global güç olma yolundaki hedeflerine daha da
    yaklaştıklarının altını çiziyor. İşin doğrusu dünyanın neresine giderseniz gidin, istisnalar dışında "Bir Corona" dediğinizde, genelde bu markayı bulursunuz. "Bulunurluk", markalaşma yolunda bir başka önemli adımdır.
    Aslında her ikisi de birbirine bağlıdır. Eğer yurtdışında çok satışınız olur (markalı) ve çok hızlı yayılırsanız, markanızın market, kafe, mağaza ya da AVM'de bulunma oranı da o kadar artar.



    [​IMG]

    SAMSUNG ÖRNEĞİ ÖNEMLİ

    Dünyanın önde gelen şirketlerine baktığınızda, global marka/şirket olma hedefine, öncelikle bu iki stratejiyle ulaştığını görüyoruz. Prof. Dr. Donald Sull gibi gurular, "Vizyon, strateji, bir alanda yoğunlaşma ve teknolojiye yatırım" gibi unsurları da öne çıkarsa bile ülke dışında varlık ve yatırım, gerçekten dev şirketlerde önemli bir unsur olarak kendini gösteriyor. Bu konuda verdiği Samsung örneği ilgi çekici: "Samsung, 1987-1993 arasında yönetim kurulu başkanı ölünce 'Biz global bir şirket olacağız' diyerek vizyonunu değiştirdi. Şirket, ilk neslin kurduğu ve kârlı olan şeker işinden çıktı. Herkes 'Neden bu işten çıkıyorsunuz' dedi. Ama daha sonra yeni yönetim kurulu başkanı çıktığı sektörlerden elde ettiği kaynakları kullanarak global arenada rekabet etmesini sağlayan teknolojiye, elektroniğe ve markasına yatırım yaptı. Diğer işlerden çekilerek bu başarıyı elde ettiler."
    Donald Sull, özetle "Yurtdışından gelir elde edebilirsiniz. Bu yüzde 70'leri de geçebilir. Ama pazarlama, inovasyon ve odaklanma çok önemlidir" diyor.
     
  2. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.320
    Beğenileri:
    7.513
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    216 ÇTL
    AYNI ZAMANDA KÂRIN DA KAYNAĞI
    Amerika'nın önde gelen şirketlerine baktığınızda, globalleşmede belli bir düzeye ulaşanların, satışlarının yüzde 50'sinden fazlasının ülke dışından kaynaklandığını görüyorsunuz. Üstelik performansa gelir değil, kâr olarak baktığınızda, global şirketlerin ülke dışındaki kârlarının daha dikkat çekici olduğu görülüyor. Şu birkaç rakam size daha fazla fikir verecektir. Ülke dışından gelen kârın, toplam kâr içindeki payında bazı şirket oranları şöyle: IBM yüzde 70, GE yüzde 64, Exxon Mobile yüzde 84, Cisco yüzde 88, Citigroup yüzde 93... Gelir ve kâr analizi yapıldığında, şirketlerin önemli bölümünde ülke dışında elde edilen kârın, satışlar içinde daha fazla payı olduğu görülüyor. Bu nedenle de dışarıya daha fazla yöneliyorlar ve yönelmeye devam edecekler.
     

Sayfayı Paylaş