1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Lastik Değiştirmenin Püf Noktaları

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 28 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Lastik değiştirmek sandığımız kadar zorlu bir iş değildir. Sadece doğru teknikleri bilmek gerekir. Bu teknik için püf noktaları:



    İhtiyacınız olanlar :
    Yedek lastik kriko bijon anahtarı eğer var ise eldiven uyarı levhası.

    Eğer gece bu işlemi yapacaksanız üçgen reflektör ve el feneri de gerekecektir .

    Bu malzemelerin aracınızda her zaman bulundurmanız güvenlik sebebiyle çok önemlidir.

    Birinci Adım : Eldiven fener (gerekliyse) ve bijon anahtarını (bazen kriko sapları da tekerlek somunlarını sökmede kullanılabilir) çalışma alanınıza yayın. Şimdi lastiği değiştirmeye başlamak için hazırsınız.

    İkinci Adım:
    Tekerlek somunlarını otomobil hala yerdeyken gevşetmek kriko ile kaldırdıktan sonraki duruma göre daha kolaydır. Lastikte jant kapağı ya da göbek kapağı varsa bijonlara ulaşmak için bunları sökmelisiniz.Göbek kapağını kriko kolunun düz olan tarafı ya da bijon anahtarı ile zorlayarak çıkartabilirsiniz. Tekerlek bijonları ortaya çıktığında anahtarın uygun ucunu bijonlardan birine yerleştirin ve gevşetmek için saatin tersi yönünde çevirin. Bijonu bir ya da iki kez çevirerek gevşetin ve tamamen çıkarmayın. Diğer bijonlarla da işlemi tekrarlayın.

    Üçüncü Adım: Krikoyu alın ve kriko kolunu saat yönünde çevirerek biraz yükseltin. Kriko aracın altına değecek kadar yükseldiğinde kriko noktasına oturtun. Böylece aracı kriko sapını saat yönünde çevirerek lastikler yerden 3-4 cm yukarıda olana kadar kaldırın; tekerlek ile yer arasındaki bu boşluk lastiği çıkartıp yedek lastiği takmaya yetecek kadar olmalıdır. Aracı kaldırdıktan sonra ellerinizi ya da ayaklarını arabanın altına sokmayın.

    Dördüncü Adım:
    Yedek lastiği alın ve lastiğin dış taraflarından tutarak tekerlek göbeğine oturtun. Bijonlarıuca doğru incelen kısımları dışarı bakacak şekilde her bir vidaya yerleştirin ve yerlerinde durması için el ile sıkıştırın. Araç yere indirildiğinde tekrar sıkmalısınız. Bijon yerine cıvata kullanılıyorsa ilk cıvatayı sokmadan önce göbekteki deliklerle tekerlektekileri hizalayın.
    Tavsiye: diğerlerinin daha kolay takılması için en üstteki somun ya da cıvatayı yerleştirin ve el ile olabildiğince sıkıştırın.

    Beşinci Adım: Kriko kolunu ters yönde çevirmek aracın alçalmasını sağlayacaktır Kriko üzerinde ağırlık kalmadığında aracın altından çekin tamamen kapanana kadar sapı çevirin ve bir kenara koyun. Somunları anahtar kullanarak (bu sefer ters yönde çevirerek) tamamen sıkıştırmalısınız. Somunları çapraz bir şekilde sıkın: birini sıkın ve sonra ona göre çapraz olanı sıkın. Anahtarda sadece el gücü kullanarak tüm somunları tamamen sıkana dek çaprazlama işlemini tekrarlayın. Jant kapağını bir tarafını yerleştirip diğer taraflarını el ya da yumruğunuzu ile vurarak yerleştirin.

    Lastiği değiştirmeyi bitirdikten sonra anahtarı patlak lastiği krikoyu tenteyi ve diğer malzemeleri bagaja koyup yolunuza devam edin. Değiştirdiğiniz lastik geçici kullanıma yönelik ise aracı yüksek hızlarda sürmeyin (60 km/saat üstü) ve mümkün olan en kısa zamanda yenisiyle değiştirin.

    Yedek lastiğinizin hava basıncı çok önemlidir. Speedyler’de yedek lastiğin hava basıncını ücretsiz olarak kontrol ettirebilir, belirli periyotlarda aracınıza ücretsiz olarak check-up yaptırabilirisiniz.
     

Sayfayı Paylaş