1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Liderlik İçin Altın Kurallar!!

Konusu 'Kariyer' forumundadır ve Melek tarafından 17 Haziran 2006 başlatılmıştır.

  1. Melek

    Melek Usta

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    597
    Beğenileri:
    11
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    45 ÇTL
    Kendiniz ve takımınız için başarılı sonuçlar ortaya koymak hiç de zor değil. İyi bir liderin çalışanlarıyla ilişkisi ve onlara karşı yaklaşımları için işte size ipuçları...

    İnsanları daha fazla çalışmaları, daha gayretli olmaları ve daha çok şey başarmaları için nasıl etkilersiniz? Sizi desteklemelerini nasıl sağlar, yaptıkları her işte daha fazlasını ve ilerisini elde etmeyi nasıl başarırsınız? Verdiğiniz işle ilgilenmelerini ve önemsemelerini nasıl sağlarsınız? Onları önemsediğinizi göstererek...
    Çalışanlarınızı işe dahil edin
    Bugünün rekabetçi iş dünyasında kimseyi hafife almak veya arka planda bırakmak gibi bir lüksünüz yok. Herkesle toplantı yapacak vaktiniz olmayabilir ama ayaküstü konuşmalarla veya resmi olmayan sohbetlerle de olsa onarın fikirlerini almayı, karar alırken onlara da söz vermeyi ihmal etmeyin. Unutmayın insanlar yaptıkları işte ne kadar söz sahibi olurlarsa işlerini o kadar sahiplenirler.
    İyi yöneticiler sonuç alır
    Birkaç yıl önce bir grup araştırmacı yönetim kurulunda görev alan 16 bin yöneticinin katıldığı bir araştırma yaptı. Sonuçlar pek çok kişiyi şaşırttı. Yapılan araştırma gösterdi ki en başarılı yöneticiler, kara değer verdikleri kadar insana da değer veriyorlardı. İşletmeler para kazanmak için kurulsa da onu ayakta tutan insan kaynağı, yöneticileri tarafından önem verilmesi gereken bir olgudur.

    Duygularınızı kontrol edin
    En iyi yöneticiler bile bazen kişisel problemler yaşayabilir. Bu gibi durumlarda gerçek liderler kendileriyle yüzle şerek problemi kendi içlerinde çözmeye, özellikle işyerinde bunu diğer insanlara yansıtmamaya çalışırlar. Önemli olan hepimizin zaman zaman problemler yaşayabileceğini kabul etmek ve bunu en iyi şekilde idare edebilmektir.

    İç sesinizi dinleyin
    Yakın çevrenizle kariyerinizde değişiklik, yeni bir işe başlamak, eğitime geri dönmek gibi hayallerinizi ve hedeflerinizi paylaştığınızda büyük olasılıkla çevrenizden olumsuz yorumlar alacaksınız. Çevrenizdeki insanların hayallerinizi hafife almasına ve moralinizi bozmasına izin vermeyin. Kendiniz için gerekliliğine inanıyor ve gerçekten istiyorsanız düşündüklerinizi mutlaka yapın.

    Davranışlarınızda olumlu olun
    İnsanlara karşı davranışlarınız her şeydir. Buna içtenlikle inanmalı ve uygulamalısınız. Çalıştığı kişilere karşı rahatsız edici tavır içinde olan kimse başarılı bir lider olamaz. İnsanlarla iletişim kurup liderlik etmenin en iyi yolu onlara karşı olumlu bir tavır benimsemek, işine karşı heyecan duymak ve bu heyecana onları da katabilmekten geçer.

    Önemseme insanları harekete geçirir
    Etrafınızdakileri önemsemeniz onları harekete geçirecektir. İnsanlara karşı açık olursanız ve gerçekten onları önemserseniz insanlar kendilerini çok daha iyi hissedeceklerdir. Bu, insanların içindeki pozitif enerjiyi ortaya çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Beraber çalıştığınız kişiler kendilerini önemseyen ve dinleyen bir lideri izleme ve potansiyellerini kullanma eğilimindedirler.

    Olumlu davranmanın gücü
    Sadece birinden bir şey isteyeceğiniz zaman ona iyi davranmayın. İyi davranmak için iyi davranın ve hayatınızın nasıl kolaylaştığını, işlerin nasıl daha hızlı ilerlediğini görün. Aksi taktirde insanlar yapmacık davrandığınızı anlayacaklar, size zorluk çıkaracaklardır. Olumlu davranışlarınızı genele yayın ve her zaman bu modeli kullanın.

    İçtenlikle takdir edin
    İnsanoğlunun en önemli ihtiyaçlarından biri takdir görmektir. Her birimiz takdir edilmeyi ister ve hak ederiz. Liderlik ettiğiniz insanlar da takımınıza yaptıkları katkının fark edilmesini ve takdir edilmeyi hak ediyorlar. Onlara sık sık teşekkür ederseniz başarılarını gördüğünüzü ve takım için önemli olduklarını anlayacaklardır.

    Çalışanlarınızı şaşırtın
    Çalışanlarınızı harekete geçirmek için onları önemsemeniz ve yaptıkları iş için takdir etmeniz yeterli değildir. Onlara beklenmedik sürprizler yaparak enerjilerini arttırın, onları şaşırtın. İyi bir lider beklenmedik sürprizler yaparak çalışanlarını motive etmeyi ve enerjisini arttırmayı bilmelidir.

    Heyecan bulaşıcıdır
    Heyecan ve tutku bulaşıcıdır. İşinize karşı ne kadar heyecan duyarsanız etrafınızdakiler de bundan etkilenip heyecanınıza ortak olacaklardır. İşinizle ilgili bu heyecanı onlarla paylaşmaya, onları da işe dahil etmeye özen gösterin.
    Ekstra çaba için teşekkür edin
    Görev tanımlarının ötesine geçip sorumlu olmadıkları işte çaba gösteren, yardım eden çalışanlarınıza teşekkür edin. İçten yapılan bu davranışları takdir etmeniz iyi bir liderden beklenen bir davranıştır.

    Sorumluluk verin
    İyi bir lider çalışanlarına güvenir ve sorumluluk verir. İşin her aşamasında onları denetlemeyi bırakın, işin kontrolünü onlara verin ve sonuçları değerlendirin. Çalışanlarınızın bu esnek davranışınız ve güveniniz karşısında daha iyi bir performans gösterdiklerine tanık olacaksınız.


    Küçük olayların gününüzü mahvetmesine izin vermeyin
    Trafikte yaşadığınız sıkışıklığın, ufak tartışmaların moralinizi bozmasına, gününüzü mahvetmesine izin vermeyin. Unutmayın, iyi bir lider duygularını kontrol altında tutmasını bilir.

    Zor yollar zirveye ulaştırır
    Zirveye giden yollar genelde zorluklarla doludur. Yeni mücadelelerle ve deneyimlerle dolu olan bu zorlu yollar size öğrenilecek yeni şeyler, gelişme ve deneyim alanınızı genişletme fırsatı tanır.

    Düşmanlarınızı yandaşlarınız yapın
    Bir işyeri düşman barındıracak kadar büyük değildir. Sizi önemli konulardan uzaklaştıracak, yolunuzu kesecek potansiyel düşmanlarınızı kendi tarafınıza çekmek için problemin kaynağını bulun. Problemin hızla büyüyüp kötüleşmesini istemiyorsanız, durumu fark ettiğinizde harekete geçmeli ve dostane bir yaklaşımla problemi çözmek için adım atmalısınız.

    Çalışanlarınıza karşı dürüst olun
    Çalışanlarınızla şirketin gizli bilgileri dışında, yaptığınız iş ve şirketin durumu, hedefleriyle ilgili mümkün olduğunca fazla paylaşmaya çalışın. İşler kötüye gittiğinde bunun bir dedikodu dalgasıyla yayılması işlerinizi daha da zorlaştıracaktır. Onlara karşı dürüst olursanız zor zamanlarda bile yanınızda olup işlerin yoluna girmesi için çaba göstereceklerdir.

    Çalışanlarınızla ilişkinizi besleyip güçlendirin
    Kişisel ilişkiler kendi kendilerini beslemezler. Yaşayan her canlı gibi ilişkilerin de büyüp zenginleşmeleri için beslenmeye ve bakıma ihtiyaçları vardır.

    Başarınızı kutlayın
    Sizin için gerçekten önemli olan bir konuda başarı yakaladıysanız bunu kutlamadan geçiştirmeyin. Başarınızı aileniz ve arkadaşlarınızla kutlamak sizi güçlendirecek, yeni mücadeleler ve başarılar için hazırlayacaktır.
     

Sayfayı Paylaş