1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz
Notu Gizle
Yaklaşık 6 ay içinde forumda köklü değişimlerin olacağı bir sürümle karşınızda olacağız. Sistemi test etmek için aşağıdaki adresi kullanabilirsiniz.

http://www.degisim-sanat.com/_xf2/
Notu Gizle
Merhaba Ziyaretçi.

"KIRMIZI" konulu resimler için anketimiz açıldı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sizi de ankete katılmaya davet ediyoruz...

Lifli Besinler Kolesterolünüzü Düşürüyor!

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Papatya tarafından 11 Eylül 2012 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.483
    Beğenileri:
    5.949
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    2.889 ÇTL


    [​IMG]

    Beslenme şekliniz, kolesterolünüzü kontrol altına almanın en iyi yollarından biridir. Farklı besinlerin vücudunuzdaki kolesterol seviyesi üzerinde farklı etkileri vardır.

    İki tip kolesterol vardır; iyi kolesterol (HDL) ve kötü kolesterol (LDL). Doymuş yağ ve trans yağ oranı yüksek yiyecekler, vücudunuzun sonunda kana karışacak olan ekstra kolesterol üretmesine neden olur. Buna karşın, doymamış yağlar sağlıklı, iyi yağlardır. Bu yağlar kandaki kolesterol seviyesini düşürür ve kandaki bir yağ türü olan trigliseridlerin azalmasına yardımcı olabilir.

    Kolesterolünüzü Olumlu Yönde Etkileyen Besinler

    Kolesterolünüzü beslenme yoluyla kontrol altına almak için doymamış yağ bakımından zengin gıdalar tüketin.

    Somon gibi yağlı balıklar, bir çoklu doymamış yağ türü olan omega-3 yağ asitleri bakımından oldukça zengindir.

    Avokado ve badem, kötü kolesterolü düşürmeye yardımcı olan sağlıklı tekli doymamış yağları içerir.

    Kolesterolü kontrol altına almanın bir diğer yolu ise lifli besinler tüketmektir. Lif, vücudunuzdaki kolesterole yapışır ve kana karışmadan önce vücuttan atılmasına yardımcı olur.

    Yulaf ezmesi ve patlıcan gibi gıdalara yönelin.

    Kırmızı maya pirincinin de kötü kolesterolü düşürmeye yardımcı olduğu kanıtlanmıştır. Asyalıların temel gıdalarından biri olan bu besinin içerisinde kolesterol üretimini engelleyen monakolin isimli bileşik bulunuyor. Soya proteini de, karaciğerin kolesterol üretmesini durdurarak hem kötü hem de total kolesterolü düşürmeye yardımcı olur.


     
Benzer Konular
  1. Suskun
    Mesaj:
    1
    Görüntüleme:
    1.625
  2. ZeyNoO
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    451
  3. Düş
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    782
  4. Papatya
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    519
  5. 'katniss'
    Mesaj:
    3
    Görüntüleme:
    398
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş