1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Lifli Yiyecekler Nelerdir Ne işe Yarar?

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve Düş tarafından 17 Ekim 2012 başlatılmıştır.

  1. Düş
    No Mood

    Düş Septik bir KADIN Özel üye

    Katılım:
    20 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.935
    Beğenileri:
    2.063
    Ödül Puanları:
    5.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Banka:
    1.158 ÇTL
    Lifli yiyecekler hangileridir, lifli yiyecekler nelerdir? Lif, bitkilerde yer alan besleyici olmayan vücutca sindirilmeyen ve emilmeyen bir maddedir.

    Lifli yiyecekler hangileridir, lifli yiyecekler nelerdir? Lif, bitkilerde yer alan besleyici olmayan vücutca sindirilmeyen ve emilmeyen bir maddedir.

    Çözünür lif bağırsaklarda safrayla bağlanır ve dışkıyla atılır. Çözünür lif kan kolesterol düzeyinin düşmesine yardım eder. Elma yulaf, kepek, brokoli, havuç, patates, baklagiller, çilek çözünür lif içeren besinlerdir.

    Çözünmeyen lif selüloz ve hemoselüloz içerir. Suyu emer ve kalın bağırsağın fonksiyonunu geliştirmeye yardım eder. Çözünmeyen lif dışkıyı yumuşatıcı ve bağırsak boyunca daha çabuk hareket etmesinde rol oynar. Kereviz, tam tahıllar, yeşil yapraklı sebzeler çözünmeyen lif içeren besinler arasındadır.

    Çözünür lif kan kolesterol düzeylerinin düşmesinde yardımcıdır. Koroner arter ve felç olasılığını azaltır.

    Çözünmeyen lif mide bağırsak rahatsızlıklarının önlenmesinde yararlı olabilir.

    Çözünmez lif, dışkı hacmini arttırır ve bağırsaktan geçiş süresini azaltır. Tam tahıllar, kuru baklagiller, kabuklu kuru yemişler, sebzeler.

    Çözünür lif serum kolesterol seviyesini düşürürücü, mide boşalmasını ve glikoz emilimini yavaşlatıcı etki gösterir.

    Kadınların 25 gram, erkeklerinse 35 gram lif gereksinimi vardır. Meyve, sebze ve tüm hububatların bir porsiyonunda yaklaşık olarak 2-3 gram lif vardır.
     

Sayfayı Paylaş