1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

LKS E-Beyannameler

Konusu 'Muhasebe Programları Kullanımı' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 29 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.783
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.063 ÇTL
    E-Beyannameler
    Bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin vergilendirme döneminde mal ve hizmet alımları ile mal ve
    hizmet satışlarının bildirilmesinde kullanılan Form Ba ve Form Bs isimli bildirim formlarının elektronik
    ortamda verilebilmesi için kullanılan bölümdür. Mal ve Hizmet bildirimi, işletmelerin yıl içindeki mal ve hizmet
    faaliyetlerini gösteren tablodur.
    Bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin mal ve hizmet alımları ile mal ve hizmet satışlarının 2005 yılı
    ve müteakip yıllarda bildirilmesinde uygulanacak usul ve esaslar ile bildirim hadleri hakkında 362 sıra
    numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yayımlanmıştır.
    17.08.2006 tarih ve 26262 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 362 sıra numaralı VUK Genel Tebliğine göre,
    2005 yılına ait bildirim formları (Form Ba ve Form Bs), 2006 yılı Eylül ayı içinde, 2006 yılı ve sonraki yıllara
    ait bildirim formları (Form Ba ve Form Bs) ise takip eden yılın Şubat ayı içinde verilecektir. Özel hesap
    dönemine tabi olan mükellefler, bildirim formlarını, tabi oldukları özel hesap dönemi itibarıyla değil, takvim yılı
    itibarıyla düzenleyeceklerdir.
    E-Beyannameler Genel Muhasebe modülü Ana Kayıtlar altında yer alır.
    E-beyanname bölümünde, FORM Ba ve FORM Bs seçimi yapılarak ekle dendiğinde form için gerekli
    bilgilerin doldurulacağı ekran görüntülenir. Bu ekran 3 bölümlerden oluşur:
    • Genel Bilgiler
    • Form Ba / Form Bs
    • Düzenleme Bilgileri
    Genel Bilgiler ve Düzenleme Bilgileri bölümlerinde forma basılacak metin bilgiler girilir. Form Ba ya da Bs
    kısımları ise beyan edilecek kayıtları gösteren alanlardır.
    Form Ba/Bs alanlarında iki şekilde bilgi girilebilir. Birincisi “Veri Al” düğmesi ile bilgilerin otomatik
    getirilmesidir. Bu durumda program muhasebe parametrelerinde girilen ve Maliye Bakanlığı tarafından
    belirlenen FORM B Limiti tutarı üzerinde fatura kaydı bulunan cari hesap ve tutar bilgileri form sayfasına
    aktarılır. İkinci olarak manuel olarak form sayfasına bilgiler girilebilir.
     
Benzer Konular:
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş