1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Meb saçmalığı

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve Düş tarafından 24 Ağustos 2012 başlatılmıştır.

  1. Düş
    No Mood

    Düş Septik bir KADIN Özel üye

    Katılım:
    20 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.932
    Beğenileri:
    2.055
    Ödül Puanları:
    5.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Banka:
    1.140 ÇTL
    Milli Eğitim Bakanlığı, ilkokula başlayacak 60-72 aylık çocuklarda olması gereken özellikleri belirledi. O özelliklerden bazıları şöyle: Tek ayak üstünde 10 saniye durmalı, topu 5-6 kez sektirmeli…

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), hazırladığı müfredatla 60-72 aylık çocukların gelişim özelliklerini belirledi.

    Milli Eğitim Bakanlığı müfredatının detayları, Vatan gazetesinde yayımlandı.

    MEB, 60 ayı doldurmuş tüm çocukları ilkokula kayıt yaptırmasına karşın hazırladığı "Okul Öncesi Müfredatı"nda 60-72 ay arasını da "okul öncesi" programı kapsamına aldı. Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan programa ilişkin Bakanlık yetkilileri, "Çocuğunu rapor alıp okula göndermeyenlerin de okul öncesine gelme ihtimalleri dikkate alınarak hazırlandı" yorumunu yaptı.

    Bakanlık Okul Öncesi Programına eklediği "12" numaralı ek dosyada da ilkokula otomatik kayıtları yapılan 60 aylık çocukların gelişimsel özelliklerini sıraladı.

    MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan programda "Bilişsel Gelişim", "Dil Gelişimi", "Motor Gelişimi", "Özbakım Becerileri", "Sosyal ve Duygusal Gelişimi" başlıkları altında 60-72 aylık çocukların gelişim özellikleri sıralandı.

    Buna göre Bakanlığın “4+4+4” yasası ve genelgeyle ilkokulda okumayı uygun gördüğü 60-72 aylık çocuklardan beklenen ve olması gereken gelişimsel özellikler şöyle:

    60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN BİLİŞSEL GELİŞİMİ:

    Eksik insan resmini kol ve bacak çizerek tamamlar
    10-25 parçalı yap-bozu tamamlar
    Geometrik şekilleri birleştirerek yeni şekiller oluşturur
    6-10 nesneyi herhangi bir özelliğine göre gruplandırır
    1’den 10'a kadar olan nesne grupları le rakamlar arasında ilişki kurar
    1'den 10'a kadar olan nesneleri kullanarak toplama yapar
    1'den 10'a kadar olan nesneleri kullanarak çıkartma yapar
    Yarım ve bütün olan nesneleri gösterir
    1’den 20'ye kadar olan rakamları sıralar
    Eşleştirme, ilişki kurma, gruplandırma ve sıralamayı nasıl yaptığını açıklar
    Neden sonuç ilişkilerini kurar
    Kısa bir süre gösterilen bir resimdeki ayrıntıları hatırlar
    Bir olaydan sonra ne olabileceğini tahmin eder
    Nesneler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler
    Bir dizi içerisindeki nesnelerin birbirlerine göre konumlarını söyler
    Miktar bildiren kıyaslama ifadeleri kullanır
    Haftanın günlerini sırasıyla söyler
    20'ye kadar ritmik sayar
    Günün farklı zaman dilimlerinin isimlerini söyler
    Yaptığı işe dikkatini verir
    Problem durumunun çözümüne yönelik akıl yürütür
    Somut nesneleri kullanarak grafik oluşturur
    Nesne grafiğini okur
    Üç öğeden oluşan örüntüler oluşturur

    60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİ:

    Sesler arasındaki farklılıkları söyler
    Sesler arasındaki benzerlikleri söyler
    Verilen sese benzer sesler çıkarır
    Sesinin tonunu, hızını, şiddetini ayarlar
    Sıralı ve bileşik cümleler kurar
    Cümlelerinde özneye uygun fiil kullanır
    6 ve daha fazla sözcükten oluşan cümleler kurabilir
    Geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanı kullanır
    “Kim, ne, ne zaman, nerede, neden, nasıl?” gibi soruları yanıtlar
    Cümlelerinde “çünkü, daha sonra” gibi bağlaçlar kullanır
    İşaret ve kişi zamirlerini kullanır
    Konuşmalarında zaman zarflarını kullanır
    Çoğunlukla dilbilgisi kurallarını doğru kullanır
    Bazı sözcüklerin zıt, eş ve eşsesli anlamlarını söyler
    Sohbete katılır ve sohbeti sürdürür
    Akıcı konuşur
    Dinlediği bir öyküyü anlatır
    Resim, nesne, ya da olaylar arasında ilişki kurarak anlamlı öykü anlatır
    Konuşmalarında mizahı kullanır
    Çevresindeki yazılı materyalleri tanır
    Yazının bir anlam ifade ettiğini bilir
    Yetişkinlere duygu ve düşüncelerini anlatır
    Okumanın günlük yaşamdaki yeriyle ilgili konuşmalara katılır
    Yazının yönünü gösterir
    Kitaplarda anlam taşıyan ögenin yazı olduğunu söyler
    Kitaptaki resimlere bakarak okuyormuş gibi yapar

    60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİMİ:

    Engelin üzerinden koşarak atlar
    Ritmik olarak galop(tek ayak üzerinde yukarı zıplamak) hareketini yapar
    Ritmik olarak seker
    Tek ayak sıçrayarak 2-3 m. ilerler
    Topu tek elle omuz üstünden atar
    Topu tek elle yerden yuvarlar
    Belli bir mesafedeki hedefi vurur
    Topu yerde 5-6 kere sektirir
    İp atlar
    Vücudunun farklı bölümlerini kullanarak dengede durur
    Tek ayak üzerinde 9-10 saniye durur
    Yardımsız öne yuvarlanır (takla atar)
    Çeşitli hareketleri müzik ve ritim eşliğinde ardı ardına yapar
    Yumuşak malzemeleri kullanarak 2-3 parçalı kompozisyonlar oluşturur
    Model gösterildiğinde kâğıdı çapraz şekilde katlar
    Modele bakarak daire, üçgen, kare ve dikdörtgen çizer
    Yatay, dikey, eğri ve eğik çizgiler çizer ve bunlardan yeni bir şekil oluşturur
    Kalemi doğru tutar
    1-5 arası rakamları kopya eder

    60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN ÖZBAKIM BECERİLERİ:

    Dişlerini fırçalar
    Elini yüzünü yıkar, kurular
    Vücudunu yıkar
    Tuvalet gereksinimini kendi başına karşılar
    Günlük işlerde sorumluluk alır ve yerine getirir
    Giysilerini kendi kendine çıkarır, giyinir
    Giysilerinin düğme ve çıt çıtlarını çözer ilikler
    Ayakkabılarını bağlar
    Yemek araç gereçlerini yetişkin gibi kullanır
    Yemek tabaklarını ya da servis tepsisini taşır
    Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır
    Tehlike yaratacak durumları fark eder

    60-72 AYLIK ÇOCUKLARIN SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİMİ:

    Evinin adresini söyler
    Ebeveynin telefon numarasını söyler
    Duygularını belli eder
    Başkalarının duygusal ifadelerini açıklar
    Kendini özgün yollarla ifade eder
    Kurallara uyar
    Gerekli durumlarda kuralları başkalarına açıklar
    Aldığı sorumluluğu yerine getirir
    Kendine güven duyar
    Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar
    Yeni tanıştığı bireylerle kolay iletişim kurar
    Amaçları doğrultusunda davranır
    Duygularını kontrol eder
    Gerektiği durumlarda liderliği üstlenir

    OKULA GÖNDERMEYENE CEZA

    60-66 ay arasında olan ve okula kaydı yapılmış olan çocukların velileri dilekçe vermeleri halinde çocuklarını ilkokula göndermeyebilecek. 66 ayı doldurduğu ve rapor almadığı halde çocuklarını okula göndermeyen veliler de günlük 15 TL ceza ödeyecek.

    MEB ilkokul öğrenci kayıtlarını 23 Temmuz’da tamamladı. Kayıtlarda, çocukların adresleri esas alındı. Mecburi ilköğretim çağına giren 60 aylık 2.313.888 çocuk ikametlerine en yakın ilkokula yerleştirildi.

    Bu yıl 2 milyon 313 bin öğrencinin kaydının yapılmasına karşın geçtiğimiz yıl 1 milyon 258 bin 839 öğrencinin ilköğretime 1. sınıfa alınması da eğitimcileri endişelendirdi.
     
  2. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Az önce baya eğlenmiştik bu haberle.. :D Tek ayak üzerinde durabilsin ki cezaya kalksın çocuklar :D
     
  3. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Yok artık bunları bilen çocuğu direk üniversiteye alsınlar bence :D
     

Sayfayı Paylaş