1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Menopoz Döneminde Kilo Almayı Önleyen Kurallar

Konusu 'Kadın - Erkek Sağlığı' forumundadır ve Papatya tarafından 29 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.260
    Beğenileri:
    5.770
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    4.917 ÇTL


    Kadınlarda menopoz döneminin başlamasıyla bazı sıkıntılar da beraberinde gelir. Ateş basması, gece terlemesi, cildin kuruması, ruh halindeki ani değişimler menopozun ilk belirtileridir. Menopoz döneminin başlamasıyla vücudun hormon değişimi de başlar. Bu değişim kilo dengesini de etkiler. İstenmeyen kiloların alınmaması için bu dönemde tüketilen gıdalara dikkat edilmelidir.

    Menopoz Döneminde Doğru Beslenme

    Bu dönemde dişilik hormonu azalırken iştah artmaya başlar. Metabolizmanın yavaşlaması, vücudun daha kolay yağ depolaması da kilo artışına zemin hazırlar. Kilo kontrolü yapmak için daha dikkatli beslenmek gerekmektedir. Karbonhidrat tüketimi önemli ölçüde azaltılmalı, sebze ve meyve ağırlıklı öğünler tercih edilmelidir.

    Kilo Alımı Önlenebilir mi?

    Yaş ilerledikçe sağlığınızı tehdit edecek kilolar için çok geç olmadan önlem almalısınız. Tabi ki menopoz dönemine girildiğinde kilolarla baş edilemeyeceği anlamına gelmiyor. Yeme alışkanlıklarının değiştirilmesi ve bunun egzersizle desteklenmesi mutlu bir menopoz dönemi için çok faydalı olacaktır. Peki bu dönemde kilo almamak için bilinmesi gereken 5 altın kural nedir?

    - Stres kilo aldırır. Stresin metabolizma hızı üzerindeki etkisi göz önüne alındığında, bu dönemde yaşanan stres kilo almanıza neden olur.

    - Düzenli egzersiz yapın. Egzersiz vücuttaki yağı kasa çevireceği gibi, kalp ve kemik sağlığınızı korumak için de faydalı olacaktır.

    - Bel ve karın ölçünüze dikkat edin. Kalçadaki kilolardan daha ciddi olan bel ve karın yağları tehlikenin habercisidir. Orta yaşlardan sonra özellikle bu bölgelerde yaşanan kilo artışının önüne geçilmelidir.

    - Hormonlarınızı dengelemeye çalışın. Beslenme düzeninizi değiştirip, spor aktivitelerini arttırmakla başlamalısınız. Posalı yiyecekler tüketmek ve vitamin, mineral takviyesi almak sizin için daha doğru bir seçim olacaktır.

    - Tiroit kontrolü önemli. Bu dönemde tiroit bezlerinin normalden az çalışması, metabolizmanın yavaşlaması demektir. Sadece kilo alımını değil; kabızlık, saçların dökülmesi, yorgunluk gibi sonuçlar da verir. Bu yüzden tiroit ölçümü yapılmalı ve değişimler takip edilmelidir.


     

Sayfayı Paylaş