1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Miktarı değil dengesi önemli

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 26 Temmuz 2011 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Amerikalı uzmanlar, fazla tuz tüketiminin zararlı olmadığına aksine potasyum alımı açısından faydalı olabileceğine yönelik Avrupalı uzmanlarca ortaya atılan iddialara ilişkin, “Fazla tuz tüketimi değil, sodyum-potasyum dengesi önemli” yanıtını verdi.Tuz tüketimi ve diyet arasındaki ilişkiyle ilgili yeni bir iddia ortaya atıldı. Avrupalı uzmanlar, tuz tüketiminin azaltılmasının diyet yapanları olumlu yönde etkileyeceği konusunda “tuz, potasyum içerdiği için diyet sırasında faydalıdır” derken, Amerikalı uzmanlar aksini savunarak, “tüketilen tuz miktarı değil, tuzdaki sodyum-potasyum ilişkisi önemlidir” iddiasında bulundu.

    Amerikalı uzmanların 12 bin 267 katılımcı üzerinde 14 yıldan daha fazla süre boyunca yaptığı Internal Medicine’da yayımlanan araştırmada, yüksek oranda sodyum alımı ölüm riskini artırırken, yüksek oranda potasyum alımının ölüm riskini azalttığı ortaya çıktı.

    Los Angeles Times’ın yansıttığı araştırmada, sodyum-potasyum oranı yüksek olan kişilerin kalp ve kan dolaşımıyla ilgili hastalıklara yakalanma risklerinin daha yüksek olduğu bildirildi.

    Öte yandan fazla potasyum alımının bazı durumlarda zararlı olabileceğini vurgulayan Amerikalı uzmanlar, tuz tüketiminin büyük ölçüde azaltılmasının ve potasyumun tuz yerine brokoli, bezelye, lima fasülyesi, domates, patates, kabak, turunçgiller, kavun, muz, kivi, kuru erik, kayısı, süt ve yoğurt gibi besinlerden alınmasının sağlık açısından en doğrusu olacağına dikkat çekti.
     

Sayfayı Paylaş