1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Mineral eksikliğinin belirtileri nelerdir?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve arz-ı hal tarafından 20 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. arz-ı hal

    arz-ı hal Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    29 Kasım 2011
    Mesajlar:
    9.017
    Beğenileri:
    539
    Ödül Puanları:
    5.980
    Meslek:
    İşe başlamadan tatile giren hakime
    Yer:
    yüreğinden uzaklar da...
    Banka:
    199 ÇTL
    Mineral eksikliğinin belirtileri nelerdir?

    Farklı minerallerin eksikliğinin vücutta farklı belirtileri olabileceği gibi çoğunda ortak olarak; halsizlik, düşük tansiyon, sinir bozuklukları, kaslarda güçsüzlük, çabuk yorulma, baş dönmesi şikayetlerini rastlanıyor. İsterseniz, sağlığımız için son derece önemli olan bazı minerallerin vücudumuzdaki görevleri, hangi besinlerde bulundukları, günlük ihtiyacımız ve eksikliğinden kaynaklanan spesifik belirtilere değinelim...

    Kalsiyum

    Kemik ve dişler için oldukça önemli. Sinir uyarılarının taşınmasında ve kas kasılmalarında görev alıyor.

    Süt ve süt ürünleri, ceviz, somon, yeşil yapraklı sebzeler, fındık ve baklagillerde bulunuyor.

    Yetişkin bir insanın günlük ihtiyacı 1000-1500 mg arasında değişiyor.

    Eksikliğinde; kemik erimesi, kas problemleri, uyku problemleri, deri, diş ve saç dökülmesi, sinir bozukluğu görülüyor...

    Sodyum

    Kandaki pH değerinin korunmasında, gıdaların hücre zarından geçişlerinde görev alıyor. Kalp kasının kasılma fonksiyonunu destekliyor. Enzimlerin harekete geçirilmesinde de etkili.

    Yemeklik tuz, maden suyu, peynir, ekmek ve balık ürünlerinde bulunabiliyor.

    Yetişkin bir insanın günlük ihtiyacı 2-3 gram arasında değişiyor.

    Eksikliğinde; kas krampları, halsizlik, ilgide azalma, tansiyon düşüklüğü ve sinir bozuklukları görülebiliyor.

    Demir

    Oksijenin kanda taşınmasını sağlayan hemoglobinin yapısında bulunan demir, metabolizmayı harekete geçiren enzimlerin üretimini de sağlıyor. Vücudun yüksek efor gösterdiği dakikalarda enerji tasarrufu yapma gibi bir görevi de var.

    Et, mercimek, karaciğer, pekmez, balık, yumurta sarısı, fındık, yeşil sebze, ceviz, ekmek, fasülye, soya ürünleri ve kayısı da bulunuyor.

    Yetişkin bir insanın günlük ihtiyacı 25- 50 mg arasında değişiyor.

    Eksikliğinde; Halsizlik, iştahsızlık, çabuk yorulma, baş ağrısı, baş dönmesi, çarpıntı, nefes darlığı, kolay üşüme, sık hastalanma, soğuk intoleransı, huzursuzluk ve uzun vadede depresyon görülebiliyor.

    Magnezyum

    Sinir uyarılarının kaslara iletilmesinde, bağışıklık sisteminde, adrenalin salgılanmasında, kemik üretimi, kanın pıhtılaşmasının önlenmesinde ve hücrelere oksijen transferinde görev alıyor.

    Süt, balık, ceviz, fındık, soya fasülyesi, ekmek, yeşil sebze ve tahıl ürünlerinde bulunuyor.

    Yetişkin bir insanın günlük ihtiyacı 300-500 mg arasında değişiyor.

    Eksikliğinde; huzursuzluk, kan dolaşımı ve kas şikayetleri, baş dönmesi, baş dönmesi görülebiliyor.

    Çinko

    Proteinlerden enerji üretiminde görev alıyor. Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde rol oynuyor. Büyüme ve cinsel hormonların üretimi, yaraların iyileştirilmesi de diğer bazı belli başlı görevleri.

    Deniz ürünleri, yumurta, ceviz, fındık, et, balık, kabak çekirdeğinde bulunuyor.

    Yetişkin bir insanın günlük ihtiyacı 25- 50 mg arasında değişiyor.

    Eksikliğinde; saç dökülmesi, tat alma duyusunda bozulma, akne, dermatit, yaraların geç iyileşmesi, deride pullaşma, iştahta azalma görülebiliyor.
    Potasyum

    Sodyumla birlikte vücuttaki suyun kontrolüne yardımcı oluyor, kalp ritminin düzenlenmesine ve protein üretimine destek. Kas çalışmasına, tansiyon düşürülmesine faydalı.

    Kayısı, ekmek, fasülye, portakal, et, süt, muz, yeşil yapraklı sebzelerde bulunuyor.

    Yetişkin bir insanın günlük ihtiyacı 2-4 gram arasında değişiyor.

    Eksikliğinde; kalbin çalışmasında aksaklıklar, kaslarda güçsüzlük hissi, kabızlık, tansiyon düşmesi, kuvvetsizlik ve deri hastalıkları görülebiliyor.

    Fosfor

    Kas kasılmalarının düzenlenmesi, kemik ve diş sağlığı, fiziksel dayanıklılık, kanın pıhtılaşmasının önlenmesi, hücrede enerji eldesi gibi fonksiyonlara yardımcı oluyor.

    Et, balık, yumurta, fındık, ceviz, peynirde bolca bulunuyor.

    Yetişkin bir insanın günlük ihtiyacı 800 mg arasında değişiyor.

    Eksikliğinde; kemik şikayetleri, sinirlerde zayıflık ve kaslarda güçsüzlük hissi görülebiliyor.
     

Sayfayı Paylaş