1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Moralimiz Bozukken Ne Yemeliyiz?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 12 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Doğa her zaman yanımızda her zaman yardımcımız konumunda. Sadece fiziksel rahatsızlıklarda değil ruhsal sorunlar yaşadığımız zamanlarda da özellikle yememiz gereken besinleri bilirsek doğanın nimetlerinden faydalanmış oluruz.

    Diyelim ki moraliniz bozuk karamsar ve sıkıntılı günlerdesiniz. Bu derdinize besinlerle çare bulmaya ne dersiniz? Elbette besinleri ilaç gibi kullanmayı kast etmiyoruz. Ama ruh haline iyi geldiği bilimsel araştırmalarca kanıtlanan yiyecekleri tüketmeye özen göstererek kendinizi daha iyi hissedebilirsiniz.

    Yeşil sebzeler

    Ispanak Brüksel lahanası gibi yeşil sebzeler depresyon belirtilerinin azalmasına yardım eden folik asit ve B vitamini içerir. Folik asit nörepinefrin serotonin ve dopamin gibi beyinde duygudurum kimyasal sentezi için gereklidir. Harvard Tıp Okulu araştırmacıları depresif hastaların folik asit düzeylerinin artırılmasının ruh halini geliştirmede yardımcı olduğunu ortaya koydu.

    Balık

    Çoklu doymamış yağ asitleri açısından zengin olan balık yağı beyin fonksiyonları ve kardiyovasküler sağlık açısından etkili. Depresyondaki kişiler ile düşük omega-3 yağ asidi seviyesi arasında bağlantı bulunduğunu ortaya koyan araştırmalar omega-3’ün duygudurum yükseltme gücü olduğunu omega-3 takviyelerinin depresyon belirtilerini azalttığını ancak kaygı sorunu yaşayanlarda etkili olmadığını gösteriyor. Somon balığı uskumru gibi omega-3 yönünden zengin fakat cıva seviyesi düşük balıkları yemeyi tercih edin.

    Meyveler

    Portakal papaya (ağaç kavunu) gibi B6 vitamini ve folik asit açısından zengin meyveleri tercih etmek gerekiyor. Çünkü araştırmalar bu iki bileşenin depresyon üzerinde etkili olduğunu gösteriyor.

    Safran

    Araştırmalar safranın ruh hali üzerinde etkili olduğunu gösteriyor. Bir araştırma sonucuna göre 30 mg safran kapsülü depresyon üzerinde Prozac kadar etkili. Bu pahalı baharat yemeklere katılarak da vücuda alınabilir.

    Çikolata

    Çalışmalar çikolatanın içerdiği bileşenlerin beyinde adeta bir uyuşturucu kadar etki yarattığını gösteriyor. Bazı araştırmacılar çikolatanın gücünün serotonin artırıcı karbonhidrat oluşundan geldiğini bazıları da içerdiği kimyasalların dopamini artırdığını bunun da memnuniyet sunduğunu düşünüyor. Sebebi her ne olursa olsun sonuçta birkaç parça çikolata yedikten sonra daha iyi bir ruh hali meydana geldiği ortaya konuyor. Üstüne üstlük çikolatada bulunan kafein enerjiyi artırıcı etkiye de sahip.

    Sarı kantaron bitkisi

    Yapılan uluslararası çalışmalar sonucu depresyon tedavisinde kullanılan bu bitki pek çok antidepresan ilaç gibi etki gösteriyor. Bitki dopamin ve serotonin gibi kimyasal habercileri içine çeken beyindeki sinir hücrelerini engelliyor. Ancak bu bitkinin ciddi yan etkileri olduğu diğer ilaçlarla birlikte alındığında (örneğin doğum kontrol hapı ve antidepresanlarla birlikte) zararlı olabileceği biliniyor. Dolayısıyla tüketmeden önce doktorunuza danışmalısınız.

    Yararlı karbonhidratlar

    Karbonhidratların beynin ruh halini düzenleyen sinir taşıyıcısı olan serotonini üretmesine yardım ettiği bilinir. Yapılan çalışmalarda da yüksek karbonhidratlı içecek tüketenlerin duygudurumunun konsantrasyonunun ve enerji seviyesinin arttığı gözlemlendi. Dolayısıyla uzmanlar karbonhidrat tüketme ihtiyacı hissettiğiniz öğleden sonra 3 ile 5 saatleri arasında 120 kalori civarında 25-30 gram kadar karbonhidratlı yiyecek tüketmeye çalışmanız gerektiğini belirtiyor. Tabii bu miktarlar şeker hastaları için geçerli değil.

    Kolay sindirilebilen basit karbonhidratlar ruh halini geliştiriyor kompleks karbonhidratlar ise sindirimi zor zaman geçirici mutluluk hapları özelliği taşıyor. Uzmanlar tam tahıllı kraker üzerine bal ya da kuru üzümlü yulaf ezmesi gibi karbonhidratları öneriyor. Aklınızda bulunsun; karbonhidratlar yendikten 20 dakika kadar sonra ruh halini iyileştirme etkisi gösteriyor.
     
Benzer Konular:
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş