1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Mucize ve güncel diyetler

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve GöLGe tarafından 16 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    1 ÇTL
    Son yıllarda diyet konusu herkesin bildiği ve az çok bir şeyler söyleyebileceği bir konu haline gelmiştir. Hemen hemen herkes en az bir kez de olsa kendi kendine diyet yapmaya çalışmıştır. Bu sayede her yerde yapılan, bir gazete sayfasından alınmış diyete rastlayabilirsiniz. Ancak unutulmamalıdır ki “her diyet bireyseldir”. Size mucizeler öneren diyetlerse, genellikle tek tip besinler içeren, çok düşük kalorili, sağlığınızı tehdit edebilecek diyetlerdir. Moda diyetler, son zamanlarda gündemden düşmemektedir. Moda diyetlere bazı örnekler aşağıda yer almaktadır.
    1-Atkins Diyeti;
    Protein içeriği yüksek, karbonhidrat içeriği düşük olan bir diyet türüdür. Karbonhidrattan kısıtlı olduğundan; ekmek, unlu gıdalar örneğin; makarna, pilav, meyve gibi besinler yasaktır. Oysa bu tip besinlerse, organizmanın temel enerji açığını karşılayan besinlerdir.
    Protein ağırlıklı beslenmenin ön planda olduğu bu diyette proteinin fazla alınması vücutta birtakım fizyolojik değişikliklere neden olmaktadır. Proteinin vücuttaki fonksiyonuna bakıldığında özellikle metabolizmanın hızlı çalışmasını ve kilo kaybının fazla olmasını sağlamaktadır. Çok fazla alındığında ürik asit metabolizmasını bozarak, kanda ürik asit birikimine neden olabilir. Böbrek yükünü arttırarak, böbrek fonksiyonlarını negatif etkilemektedir. Vücuttan sıvı kaybına neden olduğu gibi, kalsiyum atılmasına da neden olmaktadır. Olumsuz etkilerinden biri de protein ağırlıklı beslenme sonucunda yoğun olarak doymuş yağın da vücuda alınması sonucunda kalp-damar hastalıkları riskini artırmasıdır.
    2-Montignac Diyeti;
    Bu diyetin özelliği aynı öğün içerisinde protein ve karbonhidratın yer almamasıdır. Ayrıştıma diyeti ile aynı özelliklere sahiptir. Doğal olarak bulunan her besinin içeriğinde kendine özel oranlarda protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineraller bulunmaktadır. Her besinin özeliğine göre bu değerler farklılık göstermektedir. Dolayısıyla bu diyeti uygulayabilmek tamamen ütopik olmaktadır. Çünkü besin öğelerinin yiyeceklerden ayrıştırılması normal şatlarda mümkün değildir. Zaten böyle bir beslenme programı, insan vücuduna da uygun değildir. Çünkü gün içerisinde nasıl ki tüm besin öğelerini almamız gerekiyorsa, bir öğün içerisinde de mümkün olduğunca çeşitliliği sağlamamız gerekmektedir. Bu tarz ayrıştırma diyetleri kas ve kemik kütlesinden kayıpların yaşandığı, sağlıksız kilo kayıplarına neden olmaktadır. Ancak montignac diyetinin glisemik indexi düşük besinleri öneriyor olması, sağlıklı beslenme ilkeleri açısından uygundur.
    3- Zone Diyeti;
    Zone diyetinde ilk göze çarpan, diyetin aç kalmama prensibi üzerine kurulduğudur. Önerilen öğün sayısına bakıldığında, 4 öğünden oluşan bu diyetteki sabah ile öğlen arasındaki uzun süre açlığı yoğun şekilde hissettirmektedir. Bu da insanların en aktif çalıştıkları dönemde performanslarının azalmasına sebep olmaktadır. Ayrıca kahvaltı ve öğle yemeği arasındaki 5 saatlik süre, uzun süreli açlığa neden olur. Böylece metabolizma hızı yavaşlamaya başlar. Genelde anti- aging programlarında önerilen bir diyettir. Egzersiz yapanlar için uygun olmayabilir. Enerjinin karbonhidrattan gelen yüzdesi % 40, protein % 30 ve yağ % 30’ dur. Buda yine karbonhidrat için az, protein ve yağ için fazla bir yüzdedir.
    4- South Diyeti;
    Protein içeriği yüksek ancak süt ve türevlerinin kısıtlandığı bir diyettir. Dolayısıyla kalsiyum içerikli gıdalardan fakir kaldığı göze çarpmaktadır. Kalsiyum özellikle kemik, diş gelişimi ve sağlığı açısından en önemli mineral olduğu unutulmamalı, özellikle kadınlarda ileriki yaşlarda kemik erimesi riskinin artacağı dikkate alınmalıdır. Karbonhidratların kısıtlı olması, yeterli enerjiyi alamadığımızı ve enerjinin proteinlerden karşılanmaya çalışıldığı da bilinmektedir. Tıpkı Atkins diyeti gibi protein ağırlıklı olması insan sağlığı üzerinde tehdit unsuru oluşturduğu unutulmamalıdır.
     

Sayfayı Paylaş