1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Mülakat Çeşitleri

Konusu 'Kariyer' forumundadır ve KıRMıZı tarafından 5 Şubat 2010 başlatılmıştır.

  1. KıRMıZı
    Aşık

    KıRMıZı TeK BaşıNa CUMHURİYET V.I.P

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    27.187
    Beğenileri:
    4.785
    Ödül Puanları:
    11.580
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Karmaşıkkk
    Yer:
    TÜRKİYE
    Banka:
    387 ÇTL
    Mülakat Çeşitleri​


    Mülakat Çeşitleri:


    1.Eleme Mülakatları

    Eleme mülakatlarını yapan kişiler genellikle şirket dışındandır. Bunlar danışmanlık şirketleri, değerlendirme merkezleri ya da bir uzman olabilir. Görevleri en uygun olduğunu düşündükleri kişileri şirkete sunmaktır. Mülakat teknikleri konusunda (genellikle) uzmandırlar.

    Bazı şirketlerde bu eleme işlemi şirket içinde yapılabilir. İnsan Kaynakları departmanları bu işlevi görür ve kişiler ilgili departmanlara yönlendiriler.

    Eleme mülakatlarını yapan kişilerin sizi işe alma yetkisi olmamakla beraber, reddetme yetkileri vardır.


    2.Sıralı Mülakatlar

    Belli aralıklarla (sanal ya da gün) planlanan ve değişik kişilerin sırayla görüştüğü mülakatlara sıralı mülakatlar denir.

    Mülakatı yapan her kişiye aynı değeri vermeniz ve hepsiyle iyi ilişkiler kurmaya çalışmanız önemlidir. Birbirleriyle genellikle çok koordineli olmadıklarını görecek ve aynı soruları tekrar tekrar yanıtlamanız gerekebilecektir. Sabırla ilerleyin ve son oylamada lehinize kalkacak oyları artırmaya çalışın.


    3. Panel Mülakatlar

    Üç ila beş kişinin birlikte yaptığı mülakatlara panel mülakat denir. Mülakatı yapanlara zaman kazandırır ve bir seferde karar verilmesini kolaylaştırır. Katılanların her birini önemli hissettirmeye çalışın. Göz temasını koruyun ve "Senin Dilini Konuşuyorum" tekniklerini kullanarak her biri ile iletişim kurun.

    Yeterince iyi planlanmamış panel mülakatlar sizi yorabilir. Her halukarda mesajlarınızı vermeye gayret edin.


    4. Grup Tartışması

    Bu tip mülakatlarda, beş-sekiz aday bir toplantı odasında bir konuyu tartışırlar. Bir-iki saat süren bu tartışmanın konusu herhangi bir şey olabilir. Tartışan adayları izleyen gözlemciler (yöneticiler) tartışmaya hiç katılmaz ve sadece not alırlar. Konuya katkınız, iletişim becerileriniz, diğer adaylarla ilişkileriniz, kendinizi kontrol edebilme beceriniz, liderlik özellikleriniz gibi kriterlere dikkat edilir. Sakin ama enerjik, katılımcı, uyumlu olmaya gayret edin.


    5. Stres Mülakatları

    Bu mülakatlarda aday bilinçli olarak tansiyonu yükseltecek şekilde tartışmalı, tehdit edici ve stresli bir görüşme ortamına sokulur. Amaç kişinin böyle stresli bir durumu nasıl yöneteceği ile ilgili fikir edinmektir.

    Bu tür mülakatlar artık pek yapılmamaktadır ve faydalı da bulunmamaktadır. Eğer denk gelirseniz sakin olmaya çalışarak, bunun bir oyun olduğunu kendinize telkin edin.


    6. Sunumlu Mülakatlar

    Bazı şirketler, mülakat sürecinin bir parçası olarak, adayın bir sunum yapmasını isterler. Kendinizle veya işinizle ilgil bir sunum yapmanız istenebilir. iyi hazırlanıp, sunumunuzu defalarca prova ederek gidin.



    7.Telefonda Mülakat

    Sonuçları sağlıklı ancak uygulanması zor bir yöntemdir.

    Özellikle ülkemizde az kullanılan görüşme tekniklerinden biridir. Kullanılıp kullanılmayacağı kararı yine pozisyona ve görüşmeleri yürütecek olan kişilerin tercihine kalmıştır. Telefon görüşmeleri iki şekilde kullanılabilir:

    Bunlardan ilki gazete ilanında verilen telefonlara adayların başvurması ve telefon eden adaylarla görevliler tarafından telefonda bir ön görüşme yapılmasıdır
    İkinci bir alternatif ise başvuran adayların özgeçmişleri üzerinden bir ön eleme yapılmasının ardından yüzyüze görüşmelere geçilmeden önce bir ikinci eleme unsuru olarak; veya özgeçmişte açık olmayan bazı konuları aydınlatmak amacı ile telefon görüşmelerinin yürütülmesidir.Telefon görüşmelerinin en büyük avantajı diğer yöntemlere göre daha hızlı olmasıdır. En acil olarak ihtiyacınız olan bilgileri telefonda öğrenebilirsiniz. Ses tonu, dil hakimiyeti, telaffuz gibi konularda önemli bilgiler verir, ve bu nedenle özellikle telefonda müşteri hizmeti veren birimler için yapılan eleman alımlarında tercih edilen bir yöntemdir.
     

Sayfayı Paylaş