1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Müstehcen konuşmak - Hayâ imandandır

Konusu 'Genel Dini Konular' forumundadır ve Suskun tarafından 12 Kasım 2011 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Müstehcen konuşmak

    Hayâ imandandır


    Sual: Bazı kimseler, müstehcen konuşuyor Ayıp şeyler söylüyor İnsanların ayıplıyacağı çirkin işler yapıyor Müslüman olan kimse, böyle şeyler yapar mı?

    Cevap:
    Hadika‘da buyuruluyor ki: Fuhuş, çirkin söz demektir Haddi aşan herşeye fâhiş denir Buradaki anlami, çirkin olan işleri, açik kelimelerle anlatmak, müstehcen, yani edebe, ahlaka aykiri, açik saçik konuşmak demektir Abdest bozmak ve cima için kullanilan kelimeleri söylemek böyledir Bu kelimeleri söylemek fuhuştur Çünkü bunlari söylemek, mürüvvete ve dindarliga uygun degildir, hayâyi giderir Bunlari anlatmak gerekince, açik olarak söylememeli, kinaye olarak söylemelidir! Edepli olan, salih olan, fuhuş söylemeye mecbur olunca, kinaye olarak söyler Kinaye, birşeyi, açik anlamlari başka olan kelimelerle anlatmaktir Mesela, Allahü teâlâ, Kur'an-ı kerimde, cima için lems [dokunmak] kelimesini söylemiştir (Nisa 43)

    Hadis-i şerifte, (Fuhuş söyliyene cennet haramdır) [Ebu Nuaym] buyuruldu

    Dinimizde hayânın yeri çok mühimdir Hayâsı olan, Allahü teâlâdan utandığı için günah işlemekten çekinir İnsanlardan utanmıyan Allahtan da utanmaz Açıktan günah işliyen, hem insanlardan, hem de Allahtan çekinmediğini gösterir (Allahın bildiğini kuldan ne saklıyayım) demek yanlıştır Gizli işlediği bir günahı başkalarına açıklamak doğru değildir, hayâsızlıktır Hadis-i şerifte, (Hayâ imandan, hayâsızlık nifaktandır) buyuruldu

    Kabahat de gizlidir

    İnsanlardan utanarak, günahı gizlemek de hayâdandır Günah gizlenmezse, fâsıklar bundan cesaret alır (Falanca günah işliyor Ben de işlesem ne çıkar) diyebilir Riya olmaması için nafile ibadeti gizlemek caizdir Onun için, (Kabahat de gizli, ibadet de gizli) denmiştir (Hayâ elbisesine bürünenin aybı görülmez Duyulunca hoşlanılacak şeyleri yap! Kimsenin duymasını istemediğin ve duyulunca hoşlanılmayan şeylerden kaç) buyurulmuştur HzEbu Bekir, (Hayâsız kişi, halk içinde çıplak dolaşana benzer) buyurmuştur Allahü teâlâdan utanmak, imanın kuvvetli olduğuna, hayâsızlık da, imanın zayıf olduğuna alamettir Hayâ, imanın esasındandır Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

    (Hayâ ve az konuşmak imandan, fahiş söz ve çok söz nifaktandır) [Tirmizî]

    (Kim, dünyada günahını gizlerse, Allahü teâlâ da, Kıyamette, o günahı herkesten saklar) [Müslim]

    (Bir günaha düşen, Allahın örtüsünü, onun üzerinde bulundurmalıdır!) [Müslim]

    (Hayâ imandandır) [Buharî]

    (Hayâ tamamıyla hayırdır) [Buharî]

    (Hayâ, imanın nizamıdır Nizamı bozulan şeyin, parçaları darmadağın olur) [İbni Mace]

    (Hayâ, iffet, dile hakim olmak ve akıl imandandır Cimrilik, fuhuş, çirkin sözlü olmak ise hayâsızlıktan ve münafıklıktandır) [Beyhekî]

    (İman çıplaktır, süsü hayâ, elbisesi takva, sermayesi fıkıh, meyvesi ameldir) [Deylemî]

    (Hayâ insan olsaydı, salih biri, fuhuş insan olsaydı, kötü biri olurdu) [Taberânî]

    (Hayâsı olmıyanın dini yoktur Hayâsız kimse Cennete giremez) [Deylemî]

    (Hayâ ile iman bir aradadır Biri giderse, öteki de durmaz) [Hakim]

    (Fahiş ve çirkin sözlerden şiddetle kaçının! ) [Nesâî]

    (Mümin, ayıplamaz, lânet etmez, fahiş söz söylemez) [Tirmizî]

    (Cennet, fahiş ve çirkin söz konuşana haramdır) [İbni Ebiddünya]

    (Allahü teâlâ, fahiş ve çirkin söz söyleyeni sevmez) [İbni Ebiddünya]

    Hayânın iman ile, hayâsızlığın da imansızlık ile ilgisi büyüktür Hayâsızın küfre düşmesi kolay olur Hadis-i şerifte, (Hayânın azlığı küfürdür) (Hakim) buyuruldu Hayâsız olan mürüvvetsiz olur İnsanları, hayâsızların zararından sakındırmak için onların gıybetini yapmak caizdir Hadis-i şerifte, (Hayâ örtüsünü üzerinden atanları gıybet etmek günah olmaz) (Haraiti) buyurulmaktadır

    Kâfirler, müslümanların imanlarını yok etmek için, hayâlarını yok etmeye çalışıyorlar Plajlarda, futbol oyunlarında, sporlarda avret yerlerinin açılmasına önderlik yapıyorlar Fuhuş sözlere seks bilgisi diyorlar Bu açıklıklara ve seks bilgilerine ilericilik ve faydalı bilgi diyerek gençleri hayâsız yapmak istiyorlar Onların oyununa gelmemelidir!

    İnsanların şerefi, ilim ve edepledir

    Sanmayınız ki şeref, mal, mülk ve nesepledir!

    Banyoda kimse yokken de, peştamalsiz yıkanmak mekruh olur Caiz veya küçük yerde caiz olur diyen âlimler de olmuştur Bu bakımdan peştamal ile veya dizlere kadar uzun çamaşır veya don ile yıkanmalı, omuzlarımızda bulunan meleklerden utanmalıdır Hadis-i şerifte, (Çıplak durmaktan sakının! Hep sizinle beraber bulunan ve, yalnız cimada ve helâda ayrılan hafaza meleklerinden utanın ve onlara saygılı olun!) buyuruldu

    Yıkanırken olduğu gibi, otururken, yatarken de Allahtan utanmalıdır! Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:

    (Yıkanırken örtünün! Allah, hayâ sahibidir Utanıp örtüneni sever)

    (Avret yerlerinizi örtün! Yalnız iken de Allahü teâlâdan hayâ edin!)

    Peygamber efendimiz, yüzükoyun yatan birine, (Kalk, bu yatış, cehennem ehlinin yatışıdır) buyurdu Yüzükoyun ve örtüsüz yatan birine de, (Bu, Allahın hiç sevmediği bir yatış şekli) buyurdu
     
  2. Tukat Bilişim

    Tukat Bilişim Katılımcı

    Katılım:
    18 Kasım 2011
    Mesajlar:
    105
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    630
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Çanakkale
    Banka:
    2 ÇTL
    Günümüzde keşke dikkat edilse bunlara... :(
     

Sayfayı Paylaş