1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Müzik ve Matematik İlişkisi

Konusu 'Müzik' forumundadır ve Suskun tarafından 28 Kasım 2010 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Müzik ve Matematik İlişkisi​


    Müzik için belli kurallar çerçevesinde dizilmiş notaların birbiriyle uyumlu bir şekilde birleşmesiyle oluşan bir kompozisyondur diyebiliriz. Matematiğin işlevi de buna benzerdir.

    Matematikte sayıları bölme, çarpma, toplama gibi değişik işlemlerden geçiririz ve bir sonuca ulaşırız. Müzikte de notaları sınırsız varyasyonlarla sıralayabilir ve bir melodiyi oluşturabiliriz. İkisi arasındaki ortak nokta sonuca nasıl gittiğimiz (gidişat) ve varyasyonlardır.

    Bebeklerde de müziğe yatkınlık görebiliriz. Mesela onlarla şarkı söyler gibi konuştuğunuzda normal tonda konuştuğunuzdan daha fazla dikkatlerini çektiğinizi fark edebilirsiniz. Bu konuda yapılan araştırmalara göre müziksel aktivitelerde bulunan çocukların matematikte daha başarılı oldukları görülmektedir. Dolayısıyla bir çocuğun müziği sevmesi ve bir yaşam tarzı haline getirmesi gelişimini olumlu yönde etkiler. Bu ilişki tersi yönde de çalışmakta. Yani matematiği çok iyi yapan öğrenciler aynı zamanda bir müzik aleti çalmada veya nota okumada da aynı başarıyı gösteriyorlar. Bu ilişkiler doğrultusunda eğitim öğretim programlarında uygun etkinliklere yer verilerek okullardaki öğrenci performansı arttırılabilir.
     

Sayfayı Paylaş