1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Nane ve limonlu çayla rahat bir iftar

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve arz-ı hal tarafından 20 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. arz-ı hal

    arz-ı hal Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    29 Kasım 2011
    Mesajlar:
    9.017
    Beğenileri:
    539
    Ödül Puanları:
    5.980
    Meslek:
    İşe başlamadan tatile giren hakime
    Yer:
    yüreğinden uzaklar da...
    Banka:
    199 ÇTL
    Ramazan bu sene yılın en sıcak ve en uzun günlerine denk geliyor.



    Acıbadem Maslak Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Fatma Turanlı Vardarer, iftarda mideye birden yoğun yüklenmenin reflü şikayetlerini artıracağına dikkat çekerek şu önerilerde bulundu:

    - İftara yarım bardak ılık suyla başlayın.

    - Ardından bir küçük parça dil peyniri yiyin ve yarım kase çorba için.

    - Bu yiyecekleri yedikten sonra 15 dakika ara verin.

    - Ana yemek olarak haşlama veya fırında pişmiş et /tavuk yemeği, biraz patates püresi veya kıymalı sebze yemeği ve 2-3 kaşık makarna gibi hafif bir yemek tercih edin.

    - Midenizin gerginliğini azaltmak için yemekleri çok yavaş ve iyice çiğneyerek yiyin.

    - Yemek sırasında fazla su içmeyin. Sıvı alımını yemek sonrasına bırakın.

    - Yemek biter bitmez uzanmayın ya da yatmayın. Mutlaka biraz hareket edin.

    - Yemekten sonra ıhlamur veya papatya çayı gibi rahatlatıcı çaylar içebilir, arada hafif bir sütlü tatlı yiyebilirsiniz.
     

Sayfayı Paylaş