1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Nasıl besleneceğiz?

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 14 Ocak 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL

    Hamilelik süresince yaşantımızda yaptığımız en önemli değişikliklerden biri beslenme alışkanlıklarımız olmalı...

    Hamilelik günlük yaşantınızda pek çok değişiklik yapmanızı gerektirir. Bu değişikliklerden en belirgin ve en önemli olanı beslenme alışkanlıklarınızdaki değişikliklerdir. Hamilelik öncesi sağlıklı bir beslenme alışkanlığınız olsa dahi yediklerinize biraz daha dikkat etmeniz gerekebilir. Çeşitlilik son derece önemlidir. Bu hem yemekleri monoton biçimde algılamanızı engeller hem de yeterli miktarda vitamin ve besin öğeleri almanıza destek olur. Önerilen gruplarda her gün farklı şeyler tüketmeye gayret gösterin. Suyu asla ihmal etmeyin. Hidrate olmak yani yeteri kadar suya sahip olmak hamilelikte pek çok yarar sağlar. Bunlardan en önemlileri erken doğum riskini azaltmasıdır. Aynı zamanda cilt güzelliği ve elastikiyeti için su son derece önemlidir. Yeteri kadar su içmek hamileliğe bağlı kabızlık ya da ödem gibi rahatsızlık verici sorunları da azaltır. Meyve suları da yararlıdır ancak asla suyun yerini tutmaz. Hamilelikte ana sıvı kaynağınız her zaman su olmalıdır. Soda, kahve gibi içecekler günlük sıvı alım miktarınıza dahil edilmemelidir. Günde en az 8 bardak su içmelisiniz.

    Yiyecekleri taze olarak tüketmeye özen gösterin. Konserveden ve işlenmiş ürünlerden uzak durmaya çalışın.

    Protein gelişmekte olan bebeğinizin her hücresinde yer alan en önemli yapı taşıdır. Bazı çalışmalar günde en az 75 miligram protein alımının preeklempsi ve diğer tehlikeli komplikasyonlara karşı koruyucu olduğunu göstermektedir. Eğer bulantı ya da mide yanması yakınmanız varsa az ama sık öğünler alın. Bu tür bir alışkanlık kan şeker düzeyinizin belirli aralıkta tutulmasına da yardımcı olur. Hamilelikte önerilen miktarda kilo alımı esastır. Doktorunuza danışmadan asla ve asla perhiz yapmayın. Herhangi bir besin maddesinin alımını kısıtlamayın. Buna tuz da dahildir. Hamilelikte yeterli ve uygun beslenme sağlıklı bir bebeğin önemli adımlarından biridir. Vitamin hapları almanız bazı besinleri yemeyebileceğiniz anlamına gelmez. Haplar sadece yeterli ve önerilen miktarda vitamin aldığınızdan emin olmak için verilir. Abur cubur gibi besinlerden uzak durmaya çalışın. Bunu başarmak kolay değildir. Abur cubur yemeden durmak günümüz şartlarında pek olası değil. Ancak miktarlara dikkat edebilirsiniz. Hamilelik istediğiniz kadar kilo alabilmeniz için bir fırsat değildir. Özellikle tatlı tüketiminize dikkat edin. Haftada 1- 2 defa yenilen tatlının bir zararı yoktur.

    Anemi, çoğul gebelik, erken yaşta gebelik, şeker hastalığı gibi sorunlarınız varsa bu sorunlar hamilelik süresince beslenmenizle ilgili özel durumlar doğurabilir. Doktorunuza kendi durumunuzla ilgili özel bir beslenme programı uygulamanız gerekip gerekmediğini mutlaka sorun ..
     

Sayfayı Paylaş