1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Navigasyon sistemleri ve telematik hizmetler hakkında bilgi

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve Suskun tarafından 24 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    [​IMG]

    Navigasyon sistemleri uydu desteğiyle çalışırlar ve oto*mobil sürücülerinin yön bulmasını sağlarlar. Bir uydu alıcısı, navigasyon hesaplayıcısı ve CD-ROM üzerindeki yol haritası ile otomobil sürücüsüne kesin yön bulma yardımları verilmesi mümkündür. Sürücünün görüş ala*nı dahilindeki bir nokta matriks ekranı, yön okları ve uzaklık bilgileriyle somut rotayı gösterir. Bunun için yol*culuk başlamadan önce navigasyon hesaplayıcısına va*rış noktası girilmelidir.
    Uydu navigasyonu, uydu belirleme sistemi GSP (Global Positioning System) sayesinde gerçekleşir. Kesin pozis*yonun belirlenmesi için en azından üç uydudan sinyal alınması gereklidir. Uyduların uzaydaki konumu farklı olduğundan, sinyallerin kesişme noktasında, aracın ke*sin pozisyonu 100 metrenin altındaki bir hassasiyetle bulunur. Radyo-navigasyon sistemi için uydu belirleme temel bilgi sağlayıcı olmasına rağmen, sistem kısa süre*li sinyal kesikliklerini dengeleyebilir. Kısa süreli sinyal kesiklikleri sırasında, örneğin yüksek binaların arasın*dan, vadilerden, tünellerden ya da çok katlı otoparklar*dan geçerken sürüş yönü ve yol mesafesi dönüş açısı sensörü ve tekerlek devir sensörlerinin devir impalsları ile hesaplanmaktadır. GPS sinyali tekrar alınmaya baş*lanınca, o ana kadar hesaplanan pozisyonun otomatik düzeltmesi yapılır.
    Navigasyon sisteminin yardımıyla sürücü tamamıyla trafiğe konsantre olabilir. Akustik birimler ve sürücü*nün bakış açısı dahilindeki açık, gör*sel sinyaller sürücüyü belirlenen ye*re yönlendirir.
    Ek bir rahatlığı da telematik hizmetler sağlamaktadır. Sürücünün bu hizmetleri alabilmesi için bir mobil telefona ihtiyaca vardır. Bu hizmetlerin içerisine trafik rotası için iyileştiril*miş trafik bilgileri ve ayrıca acil du*rumlarda devreye giren özel bir gü*venlik sistemi de girmektedir. Ağır trafik kazası sonrasında, mobil tele*fon vasıtasıyla en yakın aktarım biri*mi otomatik olarak bilgilendirilerek kurtarma için çok önemli ölçüde zamanın kazanılmasını sağlar.
    Telematik hizmetler kavramı adı altında deği*şik servis hizmetleri bir araya getirilmiştir. Siste*min temeli, cep telefonu ve uydu navigasyonudur. Birçok hizmetin yanında iyileşti*rilmiş trafik bilgileri ve otomatik acil durum çağ*rısı bulunmaktadır. Trafik bilgileri örneğin polis ve trafik hesaplama merkez*leri ve ayrıca kendi trafik bilgilendirme sistemin*den de sağlanmaktadır. Bil*giler, radyo dalgaları vasıtasıyla telematik merkezlere gönder*ilmektedir. Mobil telefonun SMS (Short Message Service) bilgi kanalı yoluyla göster*ge trafik bilgileri tablosu*nun ekranında yazı for- matında görüntülenir. Otomatik acil durum, bir düğmeye basmak sure*tiyle, sürücüyü ilgili acil yardıma bağlar. Eğer bir kaza sırasında hava yas*tıkları açılırsa, acil yar*dım otomatik olarak çalıştırılır. GPS yer belirle*me sayesinde telematik merkezi aracın nerede bulunduğunu anlayarak derhal harekete geçebil*mektedir.



    “Otomobil Teknolojisinin Temelleri” ​
     

Sayfayı Paylaş