1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Ne İnançsız Ne de Sanatsız...

Konusu 'Sinema, Televizyon Dünyası' forumundadır ve cırcırböcee tarafından 27 Nisan 2007 başlatılmıştır.

  1. cırcırböcee

    cırcırböcee V.I.P V.I.P

    Katılım:
    13 Haziran 2006
    Mesajlar:
    3.525
    Beğenileri:
    66
    Ödül Puanları:
    2.880
    Banka:
    335 ÇTL
    Bu hafta vizyona giren filmlerden ikisi, tema itibarıyla birbirine oldukça yakın. Biri, Polonya asıllı yönetmen Agnieszka Holland'ın, odağına 9. Senfoni'yi oturttuğu "Beethoven'ı Anlamak" (Copying Beethoven), diğeri ise bilim-din ikiliği üzerine giden "Hasat Zamanı" (The Reaping).

    'Hasat Zamanı'nın nasıl bir film olduğuna dair fikir verebilecek ilk bilgi, yapımcısı Robert Zemeckis'in, yine inanç eksenli bir film olan Mesaj'ın (Contact) yönetmeni olduğu. İlginçtir; o filmde de kahraman, inançsız bir kadındı. Bu filmin kahramanı Katherine Winter (Hillary Swank) eskiden rahibe olan, şimdi ise kendini materyalist dünyaya kaptırmış biri. Misyoner olarak gittiği Sudan'da kocası ve küçük kızı yerlilerce, tanrıya kurban edildiğinden beri dinden soğuyan Winter, çalışmalarını da ters kutupta sürdürür. Artık insanları mucizelere ve görünmeyene -bizim literatürle söyleyelim, gayba- iman etmeye çağırmak şöyle dursun, mucize olduğuna inanılan şeylere bilimsel açıklamalar getirerek, onları çürütmeye adamıştır kariyerini. Başarılıdır da; dünya çapında mucize sanılan 48 olaya bilimsel açıklama getirir. Ama dersten çıktığı bir gün genç bir öğretmen, Winter'dan yardım istemeye gelir. Yaşadığı küçük kasaba Haven'ın nehri kıpkızıl olmuştur. Winter, ezberlediği bilimsel açıklamalarından birini ayaküstü söyleyiverir. Adam ısrar eder ve Winter, eski öğrencisi yeni ortağı Ben ile birlikte kasabaya revan olur. Ben, Winter'ın aksine inançlı biridir. İşin güzel tarafı, bunun için büyük mucizelere de ihtiyaç duymaz. Vücuduna saplanan mermilerden sonra hâlâ nefes alabiliyor olmak yeterlidir onun için. Haven'da ise daha büyük şeyler olmaktadır. Bu hadiseler, Ben'e göre İncil'deki on afetin sırasını izleyen belalardır. Gerçi çokbilmiş kızımız bunlara bile bilimsel açıklama getirir; ama kasabada işler çığırından çıkmıştır. Ve sanıldığının aksine sınanan Haven ahalisi değil, aslında Winter'dır.

    İman için ille de gözle görünür bir delil mi gerekir, yoksa vicdana bakmak yeterli midir? Ve felaketlerin adresi inkâr mı olmalı daha çok teslimiyet mi? Stephen Hopkins'in yönettiği Hasat Zamanı, 'sebepleri görmen yeterli değil, sebepleri yaratana bak' diyor adeta. Her ne kadar bir korku-gerilim filmi olarak sunulsa ve inançsız/inancını kaybetmiş bir insanın, inanca kavuşma hikâyesi Hollywood'un kalıpları içinde yerini almış olsa da 'Hasat Zamanı'nı izlemekte fayda var.

    Beethoven'ın izinde bir kadın...

    'Beethoven'ı Anlamak' ise büyük ustanın yanında çalışmaya gelen genç bir kadın bestecinin etrafında kuruyor hikâyesini. Anna Holtz, hocası tarafından Beethoven'ın yapımcısı Wenzel Schlemmer'a tavsiye edilir. Başta kadın olması sorun çıkarsa da titizliği ve yeteneğiyle hem Schlemmer'ın hem Beethoven'ın güvenini kazanır. Ama aslında bu, sorunun bittiği değil başladığı yerdir. Mâlum; böyle büyük yeteneklerin yakınında durmak çekici olduğu kadar yakıcıdır da. Dostoyevski'nin 'kişi en çok sevdiğini incitiyor en önce' sözü mucibince nimetler kadar külfetlerden de daha çok, en yakındakiler nasipleniyor. Sözün kısası Anna da hırpalanıp duruyor Beethoven'ın yanında. O da biliyor çekip gitmeyi; ama ustasının değerinin de farkında. Yoksa kimden öğrenecek 'müzisyenlerin Tanrı'nın sesini duyurmakla görevli olduğunu, Tanrı'nın sesini duyuramazlarsa bir hiç olduklarını'? Bunlar Beethoven'ın dudaklarından dökülüyor elbette. Aynı dudaklardan zaman zaman "Tanrım, bana müzik yapma yeteneği verdin; ama eserlerimi duyacak kulağı esirgedin!" serzenişleri de dökülecektir. Ama o halinden memnundur; kendisini yaratanla bambaşka düzeyde bir ilişki kurmuştur ve kimselere bunu bozdurtmaya da niyeti yoktur. Bu yüzden Anna'nın ukala mimar sevgilisine karşı hiç çekinmeden "Tanrı senin kulaklarına fısıldıyor, benimkine ise bağırıyor." diye öfkelenir. Agnieszka Holland'ın dantel gibi ördüğü film, bir yandan Beethoven'ın dünyasına yaklaşmak, bir yandan genç, yetenekli bir kadın bestecinin mücadelesini yansıtmak, bir yandan da sanatın ne demeye geldiğini göstermek iddiasında.

    BEETHOVEN'I ANLAMAK

    Gösterim Tarihi: 27 Nisan 2007
    Yönetmen: Agnieszka Holland
    Oyuncular: Diane Kruger, Ralph Riach, Matyelok Gibbs, Ed Harris
    Senaryo: Stephen J. Rivele, Christopher Wilkinson
    Görüntü Yön: Ashley Rowe
    Tür: Dram-Romantik-Tarih
    Yapım Yılı: 2006
    Ülke: ABD / Almanya
    Dağıtımcı: 35 Milim Filmcilik


    HASAT ZAMANI

    Gösterim Tarihi: 27 Nisan 2007
    Yönetmen: Stephen Hopkins
    Oyuncular: Hilary Swank, Anna Sophia Robb, Idris Elba, David Morrissey
    Senaryo: Carey Hayes - Chad Hayes
    Müzik: John Frizzell
    Görüntü Yön: Peter Levy
    Tür: Korku / Gerilim
    Süre: 96 Dk.
    Yapım Yılı: 2007
    Ülke: ABD
    Dağıtımcı: Warner Bros.
     

Sayfayı Paylaş