1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Net amaçlara ve gerçekçi beklentilere sahip olmak

Konusu 'Felsefe / Psikoloji' forumundadır ve dderya tarafından 3 Mart 2016 başlatılmıştır.

Etiketler:
  1. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.333
    Beğenileri:
    7.519
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    102 ÇTL
    NET AMAÇLARA ve GERÇEKÇİ BEKLENTİLERE SAHİP OLMAK

    Kendiniz için istedikleriniz konusunda gerçekten net olmak, hayatınızda olmasını istediğiniz belirsiz şeylere nazaran daha çok yardımcı olur. Örneğin, kendinizi belirli bir durumun içinde, sahip olmak istediğiniz niteliklerle birlikte, davranmak istediğiniz biçimde zihin gözüyle görerek hayal etmek yardımcı olabilir. Bazı insanlar istenilen davranışları yerine getiren tanıdıkları veya hayal eseri birini düşlemeyi oldukça yararlı bulabilmektedirler. Amaçlannızın gerçekçi olup olmadıklannı kontrol etmek yaşamsal bir öneme sahiptir. Hiçbir şekilde küçük bir rahatsızlığa dahi izin vermemek, küçük bir rahatsızlık belirtisi işaretinin sizi panik atağın içine çekmesi anlamına gelebilir. Kendinize insan olma izni verin! Amaçlarınızda esnekliğe ve kusura izin verin .Eğer her zaman sakin ve mutlu olmanız gerektiğini düşünen biriyseniz, kendiniz için fazladan bir stres yaratıyorsunuz demektir. Hiçbir şekilde kötü duygular yaşamayan ve her zaman kontrollü olan hiç kimse tanımıyorum. Hiç kimse tümüyle sorunlardan azade olamaz.,

    Ayma kendinizle mücadele etmekten elde edeceğiniz yararların oranı konusunda gerçekçi olmak çok önemlidir, aksı takdir de kolayca cesaretiniz kırılır Anı, mucizevi iyileşmeler sağlayan sihirli değnek gibi bir şey yoktur Mümkün olduğunca çabuk bir şekilde rahatsızlığınıza bir son vermeniz, tümüyle anlaşılabilir bir şeyken, düzelmenin sizin istediğiniz kadar hızlı olmadığı bir durumda bu, sadece kafa karışıklığına sebep olur ve sonuç olarak daha fazla kaygıya yol açar. İyileşme zaman alır. Bu tür kestirmeler yoktur İyileşmeye yeterli zamanı tanıyın. Bunu ucu açık bir süreç olarak görün. Kendinize bir zaman sınırı koymak yalnızca üzerinizdeki yükün baskısını arttırmaya yarayacaktır.

    İlerleme tedricî bir süreç olmaya eğilimlidir ve küçük yararlar far- kedildiğinde belki de değişikliğe uğrayacaktır. Ya da bu süreçte başlangıç belirtileri tekrar edecektir. Sürekli olarak ilerlediğinizi fark etmek önemlidir. Doğası gereği geçici olan durma ve geri tepmeler tüm gelişme sürecinin gerekli bir bileşenidir. Özellikle duraklamalar aşın çalıştığınızı ve dinlenmeye ihtiyacınız olduğunu işaret edebilir. Kendinizle mücadele etmeye devam ederseniz, durumun daha iyiye doğru gelişmesi uzun sürmeyecektir.

    Asıl hedefiniz olan iyileşmeyi bir çok adıma bölmek oldukça yararlı olabilir. Örneğin, bir agorafobik için apartmanın etrafında kendini mutlu hissederek dolaşma amacından ve benzeri sonraki adımlardan önce, ön kapıya kadar kendini rahat hissederek yürümeyi amaç edinmek çok daha uygundur. Amaçlan hazmedilebilir adımlara bölmek mantıklı hedefler belirlemeye yardım eder ve ayrıca yol boyunca bir çok orta ölçekli başarılar elde etme fırsatını sağlar. Bu sizin isteğinizi sürdürmenizde yardımcı olur. Ayrıca, her şeyin çok kötü olduğu zamanlardaki halinizle şu anınızı karşılaştırma şansını vererek süreç içinde cesaretinizi arttırır. (Bu tür karşılaştırmalar, kendinizi olmanız gerektiğini düşündüğünüz durumla ya da Öteki insanlann göründükleri gibi olmakla karşılaştırarak yargılama şeklindeki genel eğiliminizden çok daha yararlıdır).

    Elanie Sheehan, Kaygı Bozuklukları
    kitabından
     
    YoRuMSuZ bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş