1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

OECD'in öğrenci performansı raporunda Türkiye

Konusu 'Sadece Magazin Haberleri' forumundadır ve 'katniss' tarafından 4 Aralık 2013 başlatılmıştır.

  1. 'katniss'

    'katniss' Üstat

    Katılım:
    13 Haziran 2013
    Mesajlar:
    1.477
    Beğenileri:
    264
    Ödül Puanları:
    2.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    memur
    Yer:
    Yerin altından
    Banka:
    1 ÇTL
    Türkiye, OECD 2012 raporunda, matematik alanında 65 ülke arasında 42, okumada 41, fen bilimlerinde ise 45. sırada yer aldı


    Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'nün (OECD), 65 ülkedeki öğrenci performansıyla ilgili hazırladığı değerlendirme raporuna göre, 2003'te matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri alanlarında "düşük performanslı" OECD ülkeleri arasında yer alan Türkiye, 2012'de her üç alanda da ortalama 4 puanlık artışla ilerleme kaydetti.


    OECD'nin "PISA 2012 Öğrenci Performansı Raporu" açıklandı. Raporda, matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri alanlarının üçünde de başarılı olan 15 yaş grubundaki öğrencilerin ülkelere göre oranlarına ve sıralamalarına yer verilirken, ülkelerin 2003-2012 arasında bu üç alanda gösterdiği değişim de ortaya konuldu.


    Rapora göre Türkiye, 2003'te matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri alanında "düşük performanslı" OECD ülkeleri arasında yer alırken 2012'de her üç alanda ortalama 4 puan artış sağladı. PISA raporu değerlendirmesine ilk girdiği 2003'ten 2012'ye kadar Türkiye, matematikte 3,2, okuma alanında 4,1 ve fen bilimlerinde ise 6,4 puanlık bir artış kaydetti. Buna göre Türkiye, 2012 raporunda, matematik alanında 65 ülke arasında 448 puanla 42. olurken, okumada 471 puanla 41, fen bilimlerinde ise 463 puanla 45. sırada yer aldı.




    - Çin-Şangay üç alanda da birinci




    PISA 2012 raporunda, Şangay-Çin'in, matematik alanında 494 olan OECD ortalamasına karşılık 613 puanla, okumada 496 olan OECD ortalamasına karşılık 570 puanla, fen bilimlerinde ise 501 olan OECD ortalamasına karşılık 580 puanla bu üç alanda da ilk sıraya yerleştiğine dikkat çekildi.


    Matematik alanında Şangay-Çin'i, ilk 10'da sırasıyla, Hong Kong-Çin, Çin-Taipei, Güney Kore, Macao-Çin, Japonya, Lihtenştayn, İsviçre ve Hollanda takip etti.


    Raporda, okuma alanında, Hong Kong-Çin, Singapur, Japonya, Güney Kore, Finlandiya, İrlanda, Çin-Taipei, Kanada ve Polonya'nın, Şangay-Çin'den sonra ilk 10'a girdiğine vurgu yapıldı.


    Fen bilimlerinde de listede, Şangay-Çin'in ardından Hong Kong-Çin, Singapur, Japonya, Finlandiya, Güney Kore, Vietnam, Polonya ve Kanada yer aldı.


    Raporda, son sıraları ise matematikte 388 puanla Arjantin, okumada 393 puanla Kazakistan ve fen bilimlerinde 382 puanla Endonezya paylaştı.


    Rapor kapsamındaki tüm ülkelerin 2003-2012 arasında ekonomik gelişimleri ve eğilimleri incelendiğinde, 25'inin bu süre zarfında ekonomik performasını artırdığı, 25'inde herhangi bir değişme olmadığı, 14'ünün de gerilediğine dikkat çekildi.


    Rapor kapsamında, 34'ü OECD ülkesi, 31 de partner ülke olmak üzere 65 ülkedeki 15-16 yaş grubundan 510 bin öğrenci, matematik, okuma becerileri ve fen bilimleri alanında bir takım testlere tabi tutularak başarı oranları değerlendirildi. Bu değerlendirme sonuca göre en yüksek başarı seviyesi olan 5 veya 6. seviyeye ulaşan öğrenciler "en başarılı" kabul edilirken, ülkelerin başarı sıralamaları da bu öğrenciler üzerinden hesaplandı.
     

Sayfayı Paylaş