1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Öfkenizi dışa vurun kendinizi koruyun

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve imposibel tarafından 17 Aralık 2008 başlatılmıştır.

  1. imposibel

    imposibel Usta

    Katılım:
    14 Aralık 2008
    Mesajlar:
    588
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    630
    Banka:
    1 ÇTL
    Sağlık: Öfkenizi dışa vurun kendinizi koruyun

    Yeterli uyku uyuyan, hergün vitamin alan, evinde herhangi bir hayvan besleyen ve gerektiği zaman öfkesini dışa vuran kadınlar, diğerlerine göre daha şanslı. Çünkü onlar sağlıklı ve güzel bir yaşamın kapısını çoktan aralamışlar.

    Alışkanlıklarımız, biraz da bizim kişiliğimizi oluşturur. Sizin önemsiz saydığınız ama asla vazgeçemediğiniz bazı alışkanlıklar, aynı zamanda sağlığınızın da bekçileri olabilir. Özellikle kadınlar şu dört alışkanlığı edinmemişse, hemen harekete geçmeliler.

    1- Yeterli uyku

    Kadının her gece ortalama sekiz saat uyku uyuması gerekir. Ne yazık ki, pek çok kadın, geceleri yeterli uyku uyuyamamaktan yakınıyor. Uyku ilaçlarına rağbetin son yıllarda ne kadar arttığını hepimiz biliyoruz. Düzenli ve yeterli uyku, çocuklar kadar yetişkinler için de önem taşıyor. Özellikle de kadın sağlığında uykunun etkisi çok büyük. Gece yeterince uyku uyuyamayan kadınlarda bağışıklık sistemi zayıflar, kortizol gibi stres hormonlarının sayısı artar. Daha da kötü bir haber verelim: Uykusuzluk çeken kadınlar, kilo alırlar. Stres hormonlarının çoğalması, iştahı artırır. Ayrıca uykusuzluk metabolizmayı da yavaşlatır. Yani yediklerinizi gerektiği gibi yakamazsınız. İşte bu yüzden, uykusundan hiç fedakarlık yapmayan kadınlar, sağlıklarını da korumuş oluyorlar.

    2- Hergün vitamin almak

    Dengeli ve sağlıklı beslenmenize rağmen, vitamin takviyesi yapmayı ilke edinmeniz, çok güzel bir alışkanlık. Beslenmenize ne kadar dikkat ederseniz edin, mutlaka vücut için gerekli olan bazı mineral ve vitaminlerin eksik kalması kaçınılmazdır. Ayrıca sofranızdan eksik etmediğiniz sebzeler, sizin zannettiğiniz kadar besleyici olmayabilir. Sebze ve meyveler, toplanıp satışa sunulması arasında geçen zamanda vitamin ve mineral kaybına uğrayabilirler. Bu nedenle, her gün bir adet karma vitamin hapı almaya alışmış olmanız, sağlığınıza ne kadar önem verdiğinizi gösterir.

    3- Öfkeyi dışa vurmak

    Kadınların her zaman soğukkanlı olmaları tercih edilir. Öfkesini dışa vurup bağıran çağıran kadınlar, toplumda pek rağbet görmezler. Oysa kadının sağlığını koruması, bir ölçüde öfkesini içine atmaktan kaçınmasıyla mümkün olur. Kronik baş ağrılarından kalp hastalıklarına kadar pek çok sağlık sorununun öfkeyi bastırmakla doğrudan ilgili olduğu kabul ediliyor.

    4- Ev hayvanı beslemek

    Evde hayvan beslemenin sakıncaları ve zorlukları pek çok hayvanseveri kara kara düşündürür. Apartmanlarda, kedi köpek beslemek kimi zaman komşularla sorunlar yaşanmasına neden olur. Ama bir ev hayvanına sahip olmak, sağlığınız açısından önem taşır. Bu uğurda bazı zorlukları göze almalısınız. Yapılan araştırmalara göre, kedi ve köpek sahiplerinin kalp atışları ve kan basınçları, hayvan sahibi olmayanlarınkinden çok daha düşük. Stresli dönemleri kolayca atlatmak için bir ev hayvanının sevgisine ve ilgisine ihtiyaç duyarsınız. Evinizde, küçük bir akvaryumda yüzüp duran süs balığı bile, sizin ruh sağlığınızı dengelemenizde yardımcı olur. Akvaryumun karşısına geçip balığınızı seyrederken günün stresini yavaş yavaş üzerinizden attığınızı farkedersiniz.

    TILSIMLI YİYECEKLER

    Yiyecekler konusunda, kendi kendinize bazı yasaklar uygulamayın. Örneğin çikolatanın şişmanlatması, soğanın nefesinizi kokutması gibi nedenlerle bu yiyeceklerden uzak durmanız yanlış olur. Bakınız uzmanlar, kadınlara özellikle hangi yiyecekleri öneriyorlar:

    Acı çikolata

    Sabahtan akşama kadar eliniz çikolata paketinin üzerinde olsun demiyoruz. Fakat hergün az miktarda acı çikolata yemelisiniz. Acı çikolata kandaki kolesterol oranını düşürüyor, kalp hastalıklarından korunmanıza yardım ediyor.

    Kara üzüm

    Doktorlar kırmızı şarap içmenizi öneriyorlar. Kırmızı şarap yerine siyah üzüm yemeniz de, kalp hastalıklarından korunmanıza yardımcı olacaktır. Kalp sağlığı için büyük önem taşıyan maddeleri içeren kara üzüm, şeker hastaları dışında herkese öneriliyor.

    Soğan

    Soğan, yemeklere lezzet katar. Ayrıca zengin bir C vitamini kaynağıdır. Posalı yiyecekler arasında yer alır . Dahası, sarmısaktan daha etkili bir kan basıncı düzenleyicisidir.

    Biftek

    Yağsız biftek, vücudunuzun demir ihtiyacını karşılayabilir. Demir eksikliğinin kadınlarda ne büyük sorunlar yarattığını asla unutmamalısınız. Özellikle regl dönemlerinde sık sık biftek yemelisiniz.

    Bu yiyeceklere dikkat

    Meyve suları yüksek kalori içerir. Bir bardak meyve suyunun bin kalori verdiğini unutmayın. Meyve suyunu zorunlu olmadıkça içmenizi tavsiye etmiyoruz. Moda olan ‘light’ yiyeceklerin size bir yararı olmaz. Yiyeceklerin ‘light’ları da normalleri ile aynı miktarda kalori içerir.

    Yazan: Hilda HUTCHERSON

    Alıntı.
     

Sayfayı Paylaş