1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Öğle Yemeklerinin Şişmanlatma Nedenleri Nelerdir

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Joker7238 tarafından 24 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Joker7238

    Joker7238 _Pure Love_

    Katılım:
    23 Haziran 2013
    Mesajlar:
    562
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    620
    Meslek:
    Eczacı Teknisyeni
    Yer:
    Batman
    Banka:
    16 ÇTL
    Çalışanların besin tüketimine bakıldığında en çok kalori alımının öğlen ve öğleden sonra olduğu görülüyor.


    Sabah saatlerinde yemeğe ayrılacak vaktin sınırlı olması ve iştahsızlık daha az besin tüketimine neden olurken, öğlen en acıkılan ve kalori alımının en fazla olduğu öğün olarak karşımıza çıkıyor.

    Özellikle dışarıda veya iş yerlerinde sunulan hazır menüler kişileri daha çok yemek yemeye sürüklüyor. Aslında daha az yemekle daha çok doyabilecekken daha çok yemekle daha çok acıkır hale geliyoruz. Bununla beraber; hareketsiz ofis ortamları ve streste durumunda yeme isteğinin artması kilo alımını kaçınılmaz kılıyor.

    Acıbadem Ataşehir Cerrahi Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Oya Yüksek, öğle yemeklerinde dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi.

    Öğle yemeklerinin şişmanlatma nedenleri



    Öğle yemek saatinde çok acıkılması ve miktar olarak aşırıya kaçılması.


    Menülerde kalori hesabı yapılsa bile kişiye özel değil ortalama bir kalori hesabı üzerinden gidilmesi.


    Öğle menülerinde yağ ve karbonhidrat oranlarının çok, proteinin ise daha az olması.


    Salata bile olsa lezzet için kalorili sosların çok yoğun kullanılması. Unutmayın ki her pişmiş sebze yemeği sağlıklı değil. Salata ve sebzeler de gizli kalori bombaları olabiliyor.


    Yemek yanında gelen pilav ya da püre gibi garnitürlerin karbonhidrat ağırlıklı olması.


    Vakitsizlikten fast-food gıdalara yönelinmesi.


    Yemeğin hızlı bir şekilde tüketilmesi.


    Besinlerin kaliteli pişmemesi. Özellikle etlerin kızartılarak yenmesi.


    Çok yemek yemeyelim derken öğlen aç kalmak ve diğer öğünlerde abur cubur tüketiminin artması.


    Yemeklerde tuzun ve salçanın bol olması lezzet ve dayanma süresini artırıyor.

    Kilo almamak için öğle yemeğinde bu önerilere kulak verin!



    Kendi menünüzü oluşturun
    Öğlen yemeğinde dört çeşit yemek varsa hepsini yemek zorunda değilsiniz. Yemekleri kendinize göre seçebilirsiniz.

    Hafif çorbaları tercih edin
    Çok yağlı ve çok unlu olmayan çorbalar öğlen menüsü için ideal. Yoğun çorbaların genellikle unu ve dolayısıyla kalorisi de fazla olabiliyor. Unutmayın en masum sebze çorbası bile un ve yağ eklendiğinde karbonhidrat bombası haline gelebiliyor.

    Çorba ve makarna aynı menüde olmasın
    Yemekte çorba varsa pilav-makarna tercih etmeyin. Eğer canınız pilav ya da makarna tipi yiyecekleri tüketmek isterse de çorba içmeyin.

    Tercihiniz ızgara olsun
    Izgara yeme şansınız varsa kırmızı ya da beyaz et yiyebilirsiniz. Yemeğe ekstra yağ eklenmediği için sebze yemeğinden daha yağsız oluyor. Böylece hem az kalori alır hem de proteinin tok tutma özelliği sayesinde çabuk acıkmazsınız.

    Mutlaka salata ve yoğurt tüketin
    Salata posa olduğu için mide hacmini doldurup, fazla yemeyi önlüyor. Yoğurt ise kan şekerini dengeleyip acıkmayı geciktiriyor.

    Meyveyi yemekle birlikte yemeyin
    Meyve varsa yemekle beraber değil daha sonrasında tüketin. Yemekle birlikte kan şekeri de yükseliyor. Üzerine bir de meyve eklendiğinde hızla acıkılıyor. Ayrıca meyve ikindi öğünü için iyi bir alternatif.

    Haftada 1 defa tatlı yiyin
    Eğer tatlı yemek istiyorsanız bunu fazla kalori almamak adına haftada birle sınırlayın.

    Yanınızda peynir ya da ton balığı taşıyın
    Menüdeki yemekler çok yağlı ise yemeyin. Yanınızda peynir-tonbalığı bulundurun salataya ekleyebilirsiniz.

    Günde 5 öğün yiyin
    Ara öğünlerde mutlaka ufak bir şeyler atıştırın ki öğlen fazla yemek yemeyin.

    Tek tip besinden uzak durun
    Tek çeşit yemek sanılanın aksine daha çok şişmanlatıyor. Tek başına çorba veya tek başına salata iyi bir seçim değil.

    Menüye mutlaka et, peynir ya da yoğurt gibi protein çeşitlerinden birini ekleyin.

    Yemekten sonra yürüyün
    Kısa mesafe bile olsa yemekten sonra mutlaka yürüyüş yapmaya çalışın.

    Ekmeğiniz esmer olsun
    Esmer ekmek kan şekerinin yavaş yükselmesine neden olup acıkmayı engelliyor. Ayrıce posalı olduğu için tok tutuyor.

    Salatalarda sostan uzak durun
    Salatalara aşırı yağ ve fazla nar ekşisi kullanmayın. Soslar, masum bir salatayı kalori depose haline getirebiliyor.

    İçeriğini bilmediğiniz yemekleri yemeyin
    Bu tip yemekler şişkinlik ve ödem sorunlarına yol açabiliyor. Yiyecek hiçbir şey yoksa tost+ayran iyi bir seçim. Ancak sakın aç kalmayın.

    Sağlıksız öğlen menüleri tansiyondan reflüye kadar birçok hastalık nedeni



    Öğlen yemeklerinde fazla miktarda ve bilinçsiz olarak yiyecek tüketilmesi özellikle göbek bölgesinde yağlanmaya, sonuç olarak da obeziteye neden oluyor.


    Bu yemeklerde tuz ve ilave katkıların çok olması tansiyon ve ödem sorunlarını beraberinde getiriyor.


    Yemeklerin yağlı olması kan yağlarında artışa neden oluyor.


    Karbonhidrat dengesizliği, yemek sonrasında kan şekerinin aniden düşmesine ve yeniden acıkmaya neden olup, reaktif hipoglisemiye zemin hazırlıyor.


    Dışarıda kullanılan yağların genellikle kalitesiz ve yanmış olması reflü gibi mide problemlerini gündeme getiriyor. .


    Yemeği sindirememe veya besinin kişiye dokunması şişkinlik ve gaz problemlerini oluşturuyor.
     

Sayfayı Paylaş