1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Öğrenciler İçin Yeni Gelir Kapısı

Konusu 'Öğrenci Salonu' forumundadır ve yeşüLL tarafından 26 Ocak 2010 başlatılmıştır.

  1. yeşüLL

    yeşüLL limitsizsiniz...! Özel üye

    Katılım:
    21 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    4.343
    Beğenileri:
    47
    Ödül Puanları:
    2.880
    Banka:
    46 ÇTL
    Firmaların alternatif reklam mecralarına ilgisi gençlere yeni gelir kapısı yarattı. Sırtlarında ya da bisiklet ve scooter üzerine reklam panosu taşıyan gençler, bir günde 4 saat çalışarak 50 lira kazanabiliyor...
    Sizin de mutlaka dikkatinizi çekmiştir. Bu sıralar cadde ve sokaklarda kafasında ya da sırtında ilginç tabelalar taşıyan gençler dolaşıyor. "Acaba bu çocuklar ne yapıyor" diye merak edenler varsa yanıtını hemen verelim. Son dönemde firmalara geleneksel reklam mecraları dar gelir oldu. Yani TV, sinema, radyo, bilboard artık "out". Şimdi herkesin gözü alternatif reklam mecralarında. Firmalar, tüketicinin dikkatini daha çok çekebilmek, fark yaratabilmek için dinamik, yenilikçi ve yaratıcı mecralara başvuruyor.

    AZ MALİYET, YÜKSEK VERİM

    Moving board, fikir olarak Avrupa'da doğmuş ve halen 40 ülkede uygulanan, yenilikçi ve dinamik bir reklam mecrası. Işıklı ve hareketli reklam panolarının sırtta taşınması yoluyla yapılıyor.

    Klasik mecralara göre pek çok üstünlüğü var. Her şeyden önce dikkat çekiyor ve hedef kitleyi nerede olursa olsun bulup mesajı iletiyor. Aynı zamanda taşıyıcı kişiler hedef kitleye bilgi verebiliyor, broşür veya örnek ürün dağıtabiliyor. Bu mecra, hedef kitleye istenilen yerde, istenilen saatte ulaşabilmesi özelliğiyle küçük bütçelerle maksimum fayda sağlıyor. Örneğin, bir içecek markası yazın güneydeki plajlardan birinde ürününü tanıtmak, tattırmak ve anlatmak istiyor.

    Bunların hepsini moving board yöntemiyle az bir maliyetle yapabiliyor.Para Dergisi'nden Tuğçe Altınsoy'un haberine göre, ücretler, adet ve gün sayısına bağlı olarak değişiyor. İstanbul'da 1 gün için minimum 4 kişiyle çalışılıyor. Bu da hizmet alacak firma açısından bin 200 liralık bir bütçe anlamına geliyor. Gün ve kişi sayısı arttıkça birim fiyat düşüyor. Örneğin, 8 kişilik bir ekibin 4 hafta sonu uygulanacağı bir kampanya için 16 bin liralık bütçe gerekiyor. Yıllık anlaşmalarda ise fiyatlar daha da düşüyor.

    Bu sıralar moving board çalışmaları için İstanbul'da Bağdat Caddesi, İstiklal Caddesi, Nişantaşı; İzmir'de Karşıyaka, Alsancak; Ankara'da ise Tunalı Hilmi Caddesi tercih ediliyor. Tabii yer ve mekan hedef kitleye bağlı olarak seçiliyor, örneğin, he¬def kitlesi beyaz yakalı, üst ve orta düzey çalışanlardan oluşan bir firma genelde büyük iş merkezlerinin, plazaların önlerini tercih ediyor.

    ÖĞRENCİLER İÇİN YENİ GELİR KAPISI

    Hemen her sektörden firmanın ilgi gösterdiği bu yöntem, 2009 yılında daha çok zincir mağaza açılışlarında kullanıldı. Moving board yöntemine zaman zaman ünlü markalar da başvuruyor. Örneğin, Kenzo markası, yeni parfümünün Japonya'daki tanıtımında bu yöntemden de yararlandı.

    Türkiye'de bu hizmeti veren firmaların başında Alternatif Reklamcılık geliyor. Ajansın sahibi Tunç Torungil, genellikle üniversite öğrencileriyle çalıştıklarını belirtiyor. 18-25 yaş arasında olan bu gençleri özenle seçtiklerini anlatan Torungil, bu iş için yaklaşık 400 kişilik bir ekipleri olduğunu ifade ediyor. Projenin uygulanacağı gün, zamanı ve durumu uygun olan kişilerle çalışılıyor. Taşıyıcılar, 4 saatlik reklam sergileme süresi içinde 2-3 kez mola veriyor ve dinleniyor. Moving board işini yapan bu gençler günde 40-50 lira kazanıyor. 2009 yılı içinde 40 farklı müşteriye hizmet verdiklerini söyleyen Tunç Torungil, bu firmalarının hemen hepsinin Türkiye'nin büyük reklam verenleri olduğunu belirtiyor.

    (Ekotrent)
     

Sayfayı Paylaş